جهش شدید آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا

ایتالیا پس از چین با بیشترین موارد شیوع کرونا رو‌به‌رو بوده است

باغ وحشی در شهر تورین ایتالیا- MARCO BERTORELLO / AFP

تعداد تلفات ناشی از عوارض ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا از ۴۷۵ مورد به ۲۹۷۸ مورد افزایش یافته است. این شمار، بیشترین موارد تلفات کرونا از آغاز شیوع آن در ایتالیا بوده است.

مقامات ایتالیا در روز چهارشنبه اعلام کردند که آمار مبتلایان به بیماری از ۳۱۵۰۶ مورد به ۳۵۷۱۳ مورد یعنی ۳۵/۱۳ درصد افزایش یافته است. 

در این میان، دولت ایتالیا با پریشانی از این که شهروندان این کشور از مقررات قرنطینه تبعیت نمی کنند، تهدید کرده است که ورزش در خارج از محوطه خانه‌ها را نیز مشمول مقررات قرنطینه سراسری خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا گفته است:« اگر تقاضای ما از مردم برای ماندن در خانه برآورده نشود، ناچار خواهیم شد به‌کلی هرنوع خروج از خانه را ممنوع کنیم.»

در این میان، روز چهارشنبه تعداد ۴۰۲۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند. این شمار در مقایسه با ۲۹۴۱ مورد بهبودی در روز پیش از آن، بیشتر است، اما در تضاد با تعداد موارد بحرانی ابتلا که روز سه شنبه ۲۰۶۰ نفر گزارش شده بود، روز چهارشنبه ۲۲۵۷ نفر در بخش مراقبت ویژه بیمارستان های ایتالیا بستری شدند.

ایتالیا که پس از چین با بیشترین موارد شیوع کرونا رو به رو بوده است، نخستین کشور غربی بود که برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ مقررات رفت و آمد را محدود کرد، اما یک هفته پس از اعمال این مقررات، بیمارستان‌های شمال این کشور هنوز با سیل بیماران مبتلا روبه‌رو هستند و  به حد انفجار رسیده‌اند. 

اخیرا ایالت شمالی لومباردی از پزشکان و پرستاران بازنشسته خواست تا برای کمک به همکارانشان در این بحران، به سر کار بازگردند.

آتیلیو فونتانا، فرماندار منطقه‌ای لومباردی، گفت:«از همه پزشکان و پرستاران و کادر پزشکی که در دو سال گذشته بازنشسته شده‌اند، صمیمانه می‌خواهم به ما در این وضع اضطراری کمک کنند.»

احتمالا آمار مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار بیشتر از ارقام رسمی است، زیرا علت درگذشت ده‌ها نفر که در خانه‌های سالمندان و افراد دچار نارسایی‌های جسمی از بین می‌روند، ویروس کرونا ثبت نمی‌شود چون تحت آزمایش کرونا قرار نگرفته بوده‌اند.  

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از داخل وسایل ایاب و ذهاب عمومی در مرکز مالی میلان منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که عده زیادی بر سر کارهای خود بازگشته‌اند.

آقای فونتانا می‌گوید:« هربار از خانه خارج می‌شوید، خود و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهید.» 

لومباردی مثل بسیاری مناطق دیگر به سرعت در حال ایجاد مراکز درمانی موقت و افزودن آن‌ها به بخش‌های مراقبت ویژه مورد نیاز است، اما این روند به خاطر آن که پزشکان، پرستاران و ماموران حمل و نقل بیمارستان‌ها خود بیمار می‌شوند، کند می‌شود.

گزارش‌های بیشتر از خبرگزاری‌ٔها

© The Independent

بیشتر از جهان