تخمین تلفات ناشی از کرونا در ایالات متحده، ۱.۷ میلیون نفر

احتمال ابتلای ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون نفر تنها در ایالات متحده به ویروس کرونا

مادری در بروکلین، یکی از پنچ بخش اصلی نیویورک، ماسک صورت فرزندش را جا به جا می کند تا مطمئن شود به درستی روی دهانش قرار گرفته است - VICTOR J. BLUE / AFP

بدترین پیش بینی ها در مورد شیوع ویروس کرونا حاکی از آن است که  احتمال دارد میان ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون نفر تنها در ایالات متحده، در این اپیدمی که ممکن است ماه ها حتی یک سال طول بکشد مبتلا شوند.

این پیش بینی ها بر مبنای داده های مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده (سی دی سی) انجام شده و توسط تیم های کارشناسان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. هدف آن بررسی نحوه تاثیر این ویروس در ایالات متحده و چگونگی متوقف کردن آن است. 

به گزارش نیویورک تایمز، کارشناسانی که این داده ها را مورد مطالعه قرار داده اند می گویند ممکن است اپیدمی بخاطر انتقال از محله به محله و ناحیه به ناحیه تا این حد طولانی شده و میان ۲۰۰ هزار تا ۱.۷ میلیون نفر را از میان بردارد.

افزون بر این، احتمالا میان ۲.۴ تا ۲۱ میلیون نفر به درمان های پزشکی در بیمارستان نیاز پیدا می کنند که در مقابل تنها ۹۲۵ هزار تخت آماده در بیمارستان های آمریکا با فقط ده درصد قابلیت پذیرش بیماران حاد، رقمی چشمگیر است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بدترین سناریوها بر أساس قابلیت انتقال ویروس و عوارض شدیدی ارزیابی شده که می تواند در انسان ایجاد کند. 

داده های نهاد سی دی سی، توسط ۵۰ تیم متشکل از کارشناسان از جمله متخصصان بیماری های واگیردار در دانشگاه های سراسر جهان بررسی شده که از آن ها خواسته شده بود در مورد شرایط حاکم بر ایالات متحده نظر دهند.  

به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، که اطلاعات مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را پیگیری می کند، تاکنون ۲۱۷۴ نفر در آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا و ۴۷ نفر از عوارض آن در گذشته اند.

اپیدمی کرونا و اعلام وضع اضطراری توسط دونالد ترامپ، بازارهای مالی جهان را تکان داده است.

آقای ترامپ همچنین ورود مسافران اروپایی به آمریکا را برای یک ماه ممنوع کرده است.

مرکز شیوع بیماری در آمریکا با تعداد قابل ملاحظه مبتلایان، ایالت واشنگتن و نیز شهر نیویورک بوده است.

© The Independent