کرونا در آمریکا؛ تعطیلی بارها، رستوران‌ها و سینماها در لس‌آنجلس

بارها و رستوران‌ها فقط می‌توانند برای تحویل یا ارسال غذا اقدام کنند

مردی در حال خروج از استارباکس در لس‌آنجلس، ۲۶ اسفند- Frederic J. BROWN / AFP

‌‌در مقابله با انتشار ویروس کرونا در آمریکا، لس‌آنجلس نیز در تعطیلی بخش‌هایی از شهر به نیویورک پیوسته و در این مسیر، بارها، کلوب‌های شبانه و مراکز تفریحی و سرگرمی را برای کاهش انتشار ویروس تعطیل می‌کند. 

اریک گارستی شهردار لس‌آنجلس، روز یکشنبه از برقراری برخی تمهیدات اضطراری و محدود کردن تجمع‌های بزرگ خبر داد و شهروندان را به رعایت فاصله در اماکن عمومی ترغیب کرد. 

 تحت تدابیر جدید، میخانه‌ها، کلوب‌های شبانه، رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و اماکن سرگرمی مانند سینماها و تالارهای موسیقی از نیمه‌شب دوشنبه به روی عموم تعطیل می‌شود. 

بارها و رستوران‌ها فقط می‌توانند برای تحویل یا ارسال غذا اقدام کنند.

اظهارات آقای گارستی در حالی است که مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا، از لغو یا به تاخیر افتادن تمامی رویدادها با تجمع بیش از ۵۰ نفر در دو ماه پیش رو خبر داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهردار لس‌آنجلس گفت:‌ «سرنوشت عزیزانمان و طول این دوره بحران، در گرو تصمیم‌های ماست.» 

او گفت:‌ «باید برای مراقبت از شهرمان همین حالا این گام‌ها را برداریم… آنچه امروز می‌کنیم بر تاریخ شهر ما تاثیر خواهد گذاشت. باید امروز هر آنچه در توان داریم را برای مقابله با انتشار این ویروس به کار گیریم.»

روز یکشنبه، بیل دِ بلازیو شهردار نیویورک، دستور تعطیلی تمامی مراکز تفریحی و محدود شدن فعالیت همه رستوران‌ها و بارها به تحویل یا ارسال غذا را صادر کرد. 

شهردار لس‌آنجلس گفت: شهر با «تهدیدی بی‌سابقه» روبرو شده و باید با «ذهنیت وضعیت جنگی» به آن پاسخ داد. 

آقای گارستی گفت: نمی‌تواند کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها را به زور تعطیل کند اما از آنها خواست برای امنیت عموم درهایشان را ببندند. 

او در توییتر نوشت:‌ «بگذارید صریح باشم:‌ حضور در تجمع‌های بزرگ خطر جانی دارد. از همه می‌خواهیم که تا جای ممکن در خانه بمانند، از تجمع‌های بزرگ پرهیز کنند، و در اماکن عمومی فاصله‌شان را با دیگران حفظ کنند.» 

با این حال شهردار لس‌آنجلس شهروندان این شهر را به حمایت از فروشگاه‌های محلی و خرید مایحتاج و همچنین سفارش و تحویل خوراک ترغیب کرد. 

آقای گارستی همچنین گفت طی تعطیلی شهر، مستاجرها مهلت دیرکرد در تحویل خانه‌ها را دارند و مسئولان در حال کار بر روی کمک مالی برای کسب‌وکارهای کوچکی هستند که به دلیل از دست دادن درآمدشان نیاز به وام دارند. 

کالیفرنیا یکی از ایالت‌هایی است که دارای بالاترین شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده است. در این شهر تا صبح روز دوشنبه، ۳۷۱ مورد ابتلا تایید شد و شش نفر تاکنون جان باخته‌اند.

 در کل ایالات متحده آمریکا بیش از سه هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۶۹ مورد مرگ تایید شده است.

© The Independent