گسترش ویروس کرونا در آمریکا و ایجاد محدودیت‌های شدید

سازمان غذا و داروی آمریکا کیت جدید تشخیص کرونا را تایید کرد

ایالت نیویورک، یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا، هم اکنون بسیاری از فعالیت‌های روزانه خود را متوقف کرده است- CINDY ORD/GETTY/AFP

به دنبال اشاعه ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا، وضعیت هر لحظه در حال تغییر است و هر روز محدودیت‌های جدیدی برای رفت‌وآمد و همچنین فعالیت‌های شهری ایجاد می‌شود. 

در عین حال تمهیدات پزشکی نیز لحظه به لحظه در حالی به روز رسانی است. روز جمعه سازمان غذا و داروی آمریکا کیت جدید تشخیص کرونا را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ این کیت جدید، سرعت تشخیص را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.

این خبرگزاری توضیح داده است که این کیت متعلق به شرکت دارویی سوییسی «روش» با دو سیستم  کار می‌کند؛ «کوباز ۸۸۰۰» که قادر به آزمایش ۴ هزار ۱۲۸ فرد در روز است و «کوباز ۶۸۰۰» که روزانه می‌تواند هزار و ۴۴۰ نفر را آزمایش کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، تا کنون بیش از ۱۶۰۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۱ تن خود را از دست داده‌اند. 

کنگره آمریکا هم اکنون در حال آماده کردن بسته‌پیشنهادی برای برخورد با ویروس کرونا هستند که برخی معافیت‌ها و کمک‌های اقتصادی برای گروه‌هایی که از محدودیت‌های ناشی از کرونا صدمه خورده‌اند را شامل خواهد شد. 

هم اکنون مدارس در ۱۶ ایالت‌ تعطیل شده است. به اینها باید منطقه واشینگتن دی.سی را هم اضافه کرد. این تصمیم حتی برای ایالت هایی که موارد اندکی در آنها گزارش شده است برای جلوگیری از اشاعه و گسترش ویروس بوده است. اما مسوولین فدرال گفته‌اند که این اعداد می‌تواند هر ساعت تغییر کند. 

ورزش، فعالیت‌های تفریحی، فعالیت‌های مذهبی، و فعالیت‌های هنری همه تعطیل و یا به تعویق افتاده‌اند. در این خصوص دوی ماراتن سالانه مشهور  بوستون که قرار بود ماه آینده برگزار شود، به تعویق افتاده و فعلا به ماه سپتامبر موکول شده است. 

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا دائم در حال افزایش است. ایالت‌های واشینگتن، کالیفرنیا، ماساچوست و نیویورک از جمله ایالت‌هایی هستند که تعداد بیش از صد تن فرد مبتلا به ویروس در آنها گزارش شده است. 

از دو روز پیش مسابقات حرفه‌ای بسکتبال آمریکا تعطیل شده است. لیگ‌های فوتبال و بیس‌بال آمریکا هم متوقف شده‌اند. مسابقات بزرگ گلف موسوم به «مسترز» نیز اعلام کرده که برگزار نخواهد شد. 

تاثیر اقتصادی چنین محدودیت‌هایی برای آمریکا بسیار زیاد است. برای مثال بر اساس محاسبه مراکز اقتصادی، شهروندان آمریکایی، هر ماه حدود ۱۴ میلیارد دلار در فعالیت‌هایی مانند مسابقات ورزشی، هنری، فرهنگی، سفر و موارد دیگر خرج می‌کرند.

تعداد خسارت این بخش‌ها در ماه مارس، هفت میلیارد دلار بوده است و همچنان این تاثیر ادامه دارد. 

امروز اعلام شد که شهربازی دیزنی لند در آمریکا نیز شهرهای مختلف از جمله فلوریدا و لس آنجلس از روز شنبه یعنی فردا تعطیل خواهد بود. ۳۸ هزار کارمند این شهربازی‌ها قرار است حقوق خود را دریافت کنند. این یکی از مراکزی است که گردشگر داخلی و خارجی بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. 

ایالت نیویورک، یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا، هم اکنون بسیاری از فعالیت‌های روزانه خود را متوقف کرده است. 

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به کارکنان خود گفته‌اند که از خانه‌های خود کار کنند. فعالیت‌های ورزشی و هنری و فرهنگی متوقف شده است و مترو شهر، هر روز چندین بار تمیز می‌شود. 

بیل دِ بلازیو، شهردار نیویورک روز پنجشنبه اعلام کرد که شیوع کرونا «به راحتی می‌تواند یک بحران شش ماهه باشد و بیرون آمدن از آن ممکن است زمان زیادی ببرد».

فرماندار این ایالت‌ اندرو کومو، امروز گفت که نیویورک با مشکل آزمایش کرونا مواجه است و از مقامات فدرال آمریکا خواست که روند افزایش دسترسی به کیت‌های کرونا را تسریع کنند. 

مشکل اصلی در خصوص تست کرونا این است که دستگاه‌های تست تکثیر شده است اما سیستم‌هایی که نشان می‌دهد افراد مثبت یا منفی هستند به اندازه کافی نیست. اهمیت تست کردن این است که اگر به اندازه کافی چنین تست‌هایی انجام نشود، نمی‌توان معلوم کرد که در چه مناطقی باید منابع لازم استفاده شود و اینکه در چه مناطقی این ویروس در حال اشاعه است. 

حال اما با تایید کیت جدید از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، انتظا می‌رود دسترسی به این کیت‌ها با سرعت انجام شود.

نتایج این کیت‌ها چهار ساعته آماده می‌شود. «روش» گفته است که می‌توانند ماهانه میلیون‌ها تست را انجام دهد و تصمیم دارد سقف تولید این کیت‌ها را به نهایت ممکن برساند.

بیشتر از جهان