ویروس کرونا؛ تعداد مبتلایان در آمریکا به بیش از ۱۳۰۰ نفر رسید

تنها پنج ایالت از ابتلا به ویروس کرونا مصون مانده‌اند

تجمع‌های بیش از ۵۰۰ نفر در شهر نیویورک ممنوع شد-SPENCER PLATT / AFP

به گزارش پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۱۳۰۰ نفر در ایالات متحده به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و با مرگ یک بیمار دیگر در صبح روز پنجشنبه، تعداد تلفات ناشی ازبیماری درآمریکا به ۳۸ نفر رسید.

تعداد موارد تایید شده آلودگی به کرونا در آمریکا در حال افزایش است و گفته می‌شود که از مرز ۱۳۲۳ نفر گذشته است، در حالی که تا روز چهارشنبه گذشته، تنها ۱۰۱۶ نفر به کوید ۱۹ مبتلا شده بودند.

دانشگاه هاپکینز این گزارش را با استفاده از داده‌های آژانس‌های دولتی از جمله مراکز کنترل و پیشگیری بیماری و نهادهای ایالتی و دولتی منتشر می‌کند که تنها یک بار در روز، به‌روز می‌شود.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در حالی جریان دارد که توانایی نهادهای درمانی کشور برای آزمایش شهروندان نیز افزایش می‌یابد. اما دسترسی به بسته‌های ویژه آزمایش کرونا در ایالات متحده هنوز با مشکلاتی همراه است. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌گویند قادر نیستند کلیه بیمارانی را که به آن‌ها رجوع می‌کنند، مورد آزمایش کرونا قرار دهند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، اکنون حدود ۱۱ هزار آمریکایی مورد آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند. این در حالی‌ست که در کره جنوبی روزانه از ۱۰ هزار نفر آزمایش کووید ۱۹ به‌عمل می‌آید.

مرکز مبارزه و پیشگیری بیماری‌ها با انتقاد ناظران رو‌به‌رو شده است، زیرا در ابتدا به ایالات مختلف آمریکا اجازه می‌داد تنها از بسته‌های آزمایش تولید این نهاد برای تشخیص آلودگی کرونا استفاده کنند. ایالات متحده همچنین ابتکار سازمان جهانی بهداشت را که به کشورهای مختلف جهان بسته‌ ویژه آزمایش ارسال می‌کرد، نادیده گرفت.

اکنون چند ایالت آمریکا، از جمله نیویورک، اوضاع را تحت کنترل خود گرفته‌اند و از آزمایشگاه‌های خصوصی خواسته‌اند که افراد را با بسته‌های آزمایش خودشان مورد آزمایش قرار دهند.

انتظار می‌رود که با در دست گرفتن کنترل روند آزمایش کرونا توسط ایالت‌ها، سریعا بر تعداد موارد (شناخته شده) ابتلا به کرونا افزوده شود.

نخستین مورد ابتلا  به این بیماری در ایالت واشنگتن تشخیص داده شد، اما از آن هنگام و در پی بروز موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ایالات ساحلی،  آن ویروس در سراسر کشور منتشر شده است. تنها در پنج ایالت آلاباما، آلاسکا، آیداهو، مِین و ویرجینیای غربی، موارد ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

© The Independent

بیشتر از جهان