نگرانی از شیوع ویروس کرونا، کنفرانس مقابله با کرونا را لغو کرد 

یک کنفرانس تجاری با موضوع ویروس کرونا به علت نگرانی از انتشار ویروس، لغو شد. 

در روزهای گذشته گردهمایی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری نیز به دلیل شیوع کرونا در شهر اوهایو لغو شده بود- JOE RAEDLE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

به گزارش رسانه‌ها، شورای روابط خارجی این کنفرانس را که قرار بود روز جمعه برگزار شود، همراه با دیگر کنفرانس‌هایی که برای ۱۱ مارس تا سوم آوریل در شهرهای مختلف آمریکا برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، کنفرانس شورای روابط خارجی با عنوان «تجارت تحت ویروس کرونا» نیز به فهرست بلندبالای رویدادهای ملغی یا به تاخیرافتاده ایالت نیویورک می‌پیوندد. ایالت نیویورک بزرگترین آمار مبتلایان به ویروس را در آمریکا دارد.

بیانیه‌ای که در وبسایت این اندیشکده انتشار یافته می‌گوید:‌ «در حال حاضر برگزاری هیچ رویدادی در چشم‌انداز نیست. لطفا برای اطلاع از رویدادهای جدید، باز هم به اینجا سر بزنید.» ایندیپندنت برای گرفتن اظهار نظر با شورای روابط خارجی تماس گرفته است. 

مسئولان، ابتلای ۱۷۳ نفر را به ویروس کرونا در ایالت نیویورک تایید کرده‌اند. ۱۰۸ مورد از این شمار در نیوراشل قرار دارند. در منطقه‌ای به شعاع یک مایل در نیوراشل، در مجاورت شهر نیویورک، قوانین قرنطینه به اجرا درآمده است. 

اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد که سربازان گارد ملی برای تحویل خوراک و کمک به پیشگیری از انتشار بیماری، به محل اعزام خواهند شد. 

او گفت:‌ «اقدام دراماتیکی است. اما نیوراشل بزرگترین محل تراکم موارد ابتلا در کل کشور است. شمار مبتلایان در حال افزایش است و به یک استراتژی بهداشت عمومی نیاز داریم.»

کلیه برنامه‌ها و رویدادهای جمعی در تقریبا تمام بخش‌ها، از ورزش گرفته تا تجارت و فرهنگ، لغو شده یا به تاخیر افتاده است و ایالات متحده تلاش می‌کند تا با انتشار ویروس کرونا مقابله کند. این ویروس تاکنون در ایالات متحده آمریکا بیش از هزار نفر را مبتلا و ۲۹ نفر را کشته است. 

 تورنمنت تنیس جام آزاد بی‌ان‌پ پاریباس، که قرار بود این هفته در کالیفرنیا برگزار شود، پس از اعلام وضعیت اضطراری عمومی در کواچلا ولی- محل برگزاری مسابقات - لغو شد. 

 جشنواره‌ موسیقی و هنر کواجلا ولی نیز تحت تاثیر انتشار ویروس قرار گرفته‌ است. این فستیوال که سالانه میزبان صدها هزار شرکت‌کننده است، قرار است به جای تاریخ همیشگی‌اش در ماه آوریل، در اکتبر برگزار شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 پس از آن که اوهایو از سه مورد ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت خبر داد، برنی سندرز و جو بایدن کاندیداهای حزب دموکرات، گردهمایی کمپین خود را در روز سه‌شنبه در کلیولند لغو کردند. این اولین مورد عمده لغو رویدادهای مرتبط با کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری به علت ویروس کرونا است. 

افزایش شمار مبتلایان در ایالات متحده، کاخ سفید و کنگره آمریکا را بر آن داشت تا در روز سه‌شنبه تمهیداتی را برای تحکیم اقتصاد و حقوق شهروندان در نظر بگیرند، اما فعلا هیچ توافقی صورت نگرفته است. 

© The Independent

بیشتر از جهان