گارد ملی به کانون ابتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک اعزام شد

فرماندار نیویورک: «این بزرگ‌ترین چالش برای سلامت عمومی است»

گارد ملی آمریکا به ایالت نیویورک اعزام می‌شود تا به تلاش‌ها برای مهار ویروس کرونا کمک کند - Spencer Platt/Getty

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد گارد ملی به شهر نیوراشل اعزام شده و منطقه‌ای برای مهار بیماری در این شهر درنظر گرفته شده است.

این شهر که در شهرستان وستچستر در حومه شهر نیویورک قرار دارد، محل بزرگ‌ترین کانون موارد ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت است که از کنیسه‌ای محلی در این منطقه آغاز شد.

مهار بیماری در این منطقه که یک مایل طول دارد از تاریخ ۱۲ مارس شروع می‌شود و تا ۲۵ مارس ادامه خواهد یافت. در طول این مدت مدارس، مراکز اجتماعی و عبادت در منطقه تعطیل خواهند شد. فروشگاه‌های مواد غذایی اما باز خواهند ماند.

فرماندار در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: «این بزرگ‌ترین چالش برای سلامت عمومی است که در ایالت خود در حال حاضر شاهد آن هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او آمار افزایش افراد مبتلا را «کاهش نیافتنی» توصیف کرد و به راهکاری ویژه برای نیو راشل اشاره کرد که با هدف توقف شیوع جغرافیایی ویروس به کار بسته خواهد شد.

هیچ برنامه‌ای برای بستن خیابان‌ها یا اعمال محدودیت‌های مسافرتی وجود ندارد. او گفت: «ما مردم را مهار نمی‌کنیم، ساختمان‌ها و مجتمع ها را مهار می‌کنیم.»

یک مجتمع آزمایش گیری موقتی توسط مرکز «نورث‌ول هلث» در منطقه مهار احداث خواهد شد. این مرکز دوشنبه شب مجوز آزمایش گیری برای ویروس کرونا را دریافت کرد.

گارد ملی در رساندن مواد غذایی و حفظ پاکیزگی و بهداشت اماکن عمومی کمک خواهد کرد. آقای کومو گفت اکنون بحث و مناظره بر سر این است که ویروس چقدر می‌تواند بر روی سطوح سخت به زندگی خود ادامه دهد و بعضی معتقدند تا دو روز می‌تواند بر روی سطوحی نظیر فولاد ضدزنگ و پلاستیک زنده بماند.

در حال حاضر ۱۷۳ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک گزارش شده است و کانون اکثر موارد ابتلا در نیو راشل قرار دارد.

© The Independent