جین فوندا در انتخابات ۲۰۲۰ از سندرز حمایت می‌کند

دلیل حمایت فوندا از سندرز تعهد او به مبارزه با بحران اقلیمی است

فوندا که دو بار جایزه اسکار را برده شخصیتی شناخته شده در میان معترضان به شرایط اقلیمی است- Kevin Winter/Getty Images/AFP

جین فوندا، بازیگر سینما، اعلام کرده در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت، نامزد حزب دموکرات حمایت می‌کند.

این بازیگر ۸۲ ساله می‌گوید دلیل حمایت او از آقای سندرز این است که او تنها نامزدی است که به مبارزه با بحران اقلیمی متعهد بوده و می‌تواند با این معضل بین‌المللی مبارزه کند.

فوندا در برنامه «یو اس ای تودی» گفت: «باید رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم که به (مبارزه با بحران) اقلیمی معتقد باشد. در حال حاضر تنها یک نفر (با این مشخصات) وجود دارد و او برنی سندرز است.»

خانم فوندا پیش از پیوستن به اعتراضات در لس آنجلس در مورد بحران اقلیمی گفت:«پس بطور غیرمستقیم می‌گویم به اعتقاد من باید از نامزد محیط زیستی حمایت کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فوندا که دو بار جایزه اسکار را برده شخصیتی شناخته شده در میان معترضان به شرایط اقلیمی است و پیش‌تر در جریان شرکت در اعتراض‌ها بازداشت شده است.

آقای سندرز در میان کارزار انتخاباتی خود طرح موسوم به معامله نوین سبز را که نخستین بار توسط الکساندریا اوکاسیو کورتز (نماینده کنگره آمریکا) در واشنگتن ارائه شد در دستور کار خود قرار داده و خواستار توجه به انرژی‌های پایدار شده است. آقای سندرز همچنین گفته باید به «حرص و طمع صنعت سوخت فسیلی» پایان داده شود. 

هرچند راه پیروزی آقای سندرز سوسیالیست به نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده روشن نیست، اما در اوایل کارزار انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها نشان داد قادر است در مقابل رقابت شکننده دیگر نامزدهای حزب دموکرات، طرفداران بسیاری جذب کند.  

به رغم این، جو بایدن، معاون سابق ریاست‌جمهوری آمریکا، با پیروزی در ایالت کارولینای جنوبی توانست موضع خود را در میان دموکرات‌های میانه رو تحکیم کرده در روز انتخابات موسوم به «ابر سه شنبه» از برنی سندرز پیشی گیرد.

حال برنی سندرز در صدد بازگشت به موضع سابق خود در پیشتازی بر رقبایش است. روز سه‌شنبه، شش ایالت آمریکا از جمله میشیگان در انتخابات مقدماتی رای دادند. ناظران معتقدند اگر آقای سندرز می‌خواهد راهش را به موفقیت نهایی باز نگاه دارد باید در این رای گیری‌ها پیروز شود.

© The Independent