گیتار ۴۰۰ هزار پوندی جرج هریسون

‌عکسی از هریسون که گیتار را نشان می‌دهد، ارزش این ساز را افزایش داده است

 پُل مک‌کارتنی خواننده و عضو گروه بیتلز در مقابل تصاویری از جرج هریسون و جان لنون- Ethan Miller / Getty Images North America / AFP

یک موزیسین سابق که در برنامه «آنتیکز رودشو» متعلق به شبکه بی‌بی‌سی حاضر شده بود، از ارزش‌گذاری ۴۰۰ هزار پوندی بر گیتاری که روزگاری از جرج هریسون هدیه گرفته بود، شگفت‌زده شد. 

این مرد که در برنامه بی‌بی‌سی با نام «ری» معرفی شد، گفت هریسون به او گفته بود که او بهتر می‌تواند این گیتار را بنوازد و گیتار را به عنوان هدیه به او داده بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ری، هریسون را از شرکت صفحه‌پرکنی «هندمید فیلمز» می‌شناخت. 

ری گفت:‌ «گیتار قدیمی و غریبی بود. چند تا نت را با آن زدم  و هریسون گفت: «تو بدون شک صدای بهتری ازش در میاری. دست تو باشد بهتر است. چرا آن را به تو ندهم؟» 

 جان بدلی، کارشناس برنامه فوق گفت طی ۲۵ سال کار در این برنامه، این گیتار «گران‌ترین شیئی است که تا به حال دیده است.»

ری گفت از شنیدن قیمت گیتار در اخبار شوکه شده و برایش باورنکردنی بوده است. 

او گفت:‌ «واقعا هیچوقت به قیمتش فکر نکردم، چون جرج همیشه دوست من بود. واقعا نمی‌دانم چه باید بگویم. هیچ فکر نمی‌کردم این همه ارزش داشته باشد. شانس آوردم که در خانه نگاهش نداشتم.»

‌عکسی از هریسون که گیتار را نیز نشان می‌دهد، ارزش این ساز موسیقی را افزایش داد. این برنامه را می‌شود در بی‌بی‌سی‌ آی‌پلیر تماشا کرد. بخش بعدی این سری برنامه یکشنبه آینده ساعت ۸ شب از شبکه بی‌بی‌سی پخش می‌شود. 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر