گروه موسیقی بی‌تی‌اس: به ضبط تلویزیونی برنامه‌های ما نیایید

این درخواست به دنبال مرگ ۷ مبتلا به کرونا در کره جنوبی مطرح شد

اعضای گروه موسیقی بی‌تی‌اس-Big Hit Entertainment / AFP

گروه بی‌تی‌اس به هواداران خود اعلام کرد که به ضبط تلویزیونی برنامه‌های آینده این گروه موسیقی نیایند تا بتوان از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کرد.

این گروه موسیقی ‌پاپ کره‌ای قرار است همین هفته برای تبلیغ آخرین آلبوم موسیقی‌شان به نام «نقشه جان:۷» در شهر سئول کره جنوبی، چندین برنامه تلویزیونی ضبط کند.

گروه بی‌تی‌اس روز دوشنبه نشستی مطبوعاتی و بدون حضور مخاطبان برگزار کرد و آن را به صورت زنده در اینترنت پخش کرد.

جی‌مین، خواننده این گروه، رو به دوربین می‌گوید: «این روزها فکر سلامت شما یک ‌دم از ذهن ما بیرون نمی‌رود. به درون خود توجه داشتن و به خود عشق ورزیدن که پیام ماست، در نهایت فقط در صورتی ممکن است که تن سالم داشته باشید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«به خصوص آن که این روزها بیرون آمدن خیلی خطرناک است. امیدوارم مواظب خودتان باشید.»

گروه مدیریت بی‌تی‌اس هم با ارسال نامه‌ای الکترونیکی در باره برنامه آینده‌اش توضیح داده است: «تصمیم گرفته‌ایم به طور کامل با خط‌مشی دولت هماهنگ باشیم و برنامه‌هایی با حضور انبوه شرکت‌کنندگان برگزار نکنیم تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود.»

«توصیه ما به هواداران این است که به خاطر سلامتی خودشان به محل برگزاری نشست‌های مطبوعاتی نیایند و اگر می‌خواهند  از گروه بی‌تی‌اس پشتیبانی کنند، نشست مطبوعاتی را از طریق اینترنت تماشا کنند.»

این درحالی است که در هنگام ارسال این نامه الکترونیکی، شمار کل تلفات ویروس کرونا در کره جنوبی به هفت نفر رسیده بود.

بیش از ۷۶۰ مورد ابتلا به کرونا در کره جنوبی شناسایی شده است و پس از تشخیص شیوع این بیماری در ارتش این کشور نیز بیش از ۷ هزار نفر از نظامیان در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

اجرای برنامه گروه بی‌تی‌اس در برنامه پاپ ‌کره‌ای «ام‌کانت‌داون» در اواخر همین ماه، و همچنین برنامه هفتگی «اینکیگایو»، از برنامه‌های برتر سبک پاپ، نیز بدون حضور تماشاگر خواهد بود.

ویروس کرونا برنامه‌های بسیاری را لغو کرده است که لغو مراسم جایزه موسیقی کره و برنامه‌های استورمزی، خواننده رپ بریتانیایی، در آسیا از آن جمله است.

نمایش افتتاحیه فیلم «زمانی برای مردن نیست» (از مجموعه جیمزباند) در چین هم لغو شده است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر