ویروس کرونا؛ مرگ پنجمین بیمار و گسترش شدید بیماری در کره جنوبی

شیوع سریع ویروس کرونا در کره جنوبی باعث شد که این کشور وضعیت قرمز اعلام کند

تعداد مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به ۵۵۶ نفر رسیده است - Jung Yeon-je / AFP

کره جنوبی در موقعیت اضطرار قرمز (بسیار خطیر) بیماری های واگیردار قرار گرفته است. به دنبال ابتلای صدها مورد دیگر بیماری کرونا در این کشور، و مرگ پنجمین بیمار، مون جه-این رئیس جمهور کره جنوبی گفته است اکنون شیوع ویروس کرونا در کشور که به نام «کووید ۱۹» شناخته می شود، به یک «نقطه عطف» رسیده است. او افزود که «چند روز آینده لحظاتی بسیار مهم و حیاتی خواهند بود.»  

این نخستین بار در طول یازده سال گذشته و شیوع ویروس آنفولانزای اِی (اچ ۱ ان ۱) است که کره جنوبی در مورد یک اپیدمی هشدار قرمز می دهد.

آقای مون در اجلاس فوق العاده دولت در مورد شیوع کرونا، به کلیسای شینچی اونجی، متعلق به یک فرقه مذهبی اشاره کرد که گویا مرکز شیوع ناگهانی بیماری بوده است.

گفته می شود اپیدمی هفته گذشته، توسط یک زن شصت ساله عضو کلیسا در شهر دیگو و پیش از تشخیص بیماری او منتشر شده است .

از آن هنگام، تعداد مبتلایان به کرونا به ۵۵۶ نفر رسیده است. روز یکشنبه، مرکز کنترل و پیشگیری امراض واگیردار کره اعلام کرد پنجمین بیمار مبتلا به این ویروس درگذشته است.

یونگ اون-کیونگ، رئیس این مرکز به خبرنگاران گفت که ۳۰۹ نفر از بیماران با این کلیسا در شهر دیگو که بزرگترین گروه مبتلایان را تشکیل می دهد، مرتبط بوده اند.

او افزود در حال حاضر ۵۳۴ نفر در قرنطینه قرار داده شده و ۶۰۰۰ نفر هم تحت آزمایش هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای مون هم گفته است:«دولت بحران شهر دیگو و ایالت شمالی گیونگ سانگ را یک بحران ملی تلقی می کند.»

«(دولت) به روی حل مسئله (در سطح کشور) تمرکز خواهد کرد بدون آن که از هرگونه حمایت از "مناطق ویژه مراقبت" کوتاهی کند.»

نشریه «کُریا هرالد» به نقل از رئیس جمهور گزارش داد که او همچنین از اعضای کلیسای شینجی اونجی خواسته با این تلاش ها همکاری کنند. آقای مون از شهروندان کره خواست از شرکت در رویدادهای جمعی چه در فضای باز و چه در داخل ساختمان ها اجتناب کنند.

آقای مون گفت:«هرچند اوضاع وخیم است، اما می توانیم بر مشکلات پیروز شویم. دولت توانایی و اطمینان لازم برای کنترل و مدیریت این بیماری را دارد. اعتماد و همکاری راه پیروزی علیه این ویروس است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی