پیت بوتجیج در کمپین انتخاباتی در مورد اعلام گرایش جنسی به یک پسربچه کمک کرد

بوتجیج در صورت پیروزی در انتخابات نخستین رئیس‌جمهور همجنس‌گرای آمریکا خواهد بود

پیت بوتجج در کمپین انتخاباتی در واشینگتن-ALEX WONG / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

 پیت بوتجیج، کاندیدای انتخاباتی از حزب دموکرات، به یک پسر ۹ ساله که از او درباره گرایش جنسی‌اش کمک خواست، توصیه‌هایی ارایه داد.

آقای بوتجیج که در صورت پیروزی در انتخابات ایالات متحده، اولین رئیس ‌جمهوری این کشور خواهد بود که علنا همجنس‌گرا است، در این گردهمایی اول یادداشت زکِری رو، را خواند که در آن نوشته بود:‌ «کمکم می‌کنید تا به جهان بگویم که من هم همجنس‌گرا هستم؟ می‌خواهم مثل شما شجاع باشم.»

او سپس زکِری را به صحنه فراخواند و پس از تشویق به او توصیه‌هایی کرد. آقای بوتجیج با یادآوری تجربه خود به زکِری ۹ ساله گفت:‌ «برای من خیلی طول کشید تا راهی پیدا کنم و حتی به بهترین دوستم بگویم که همجنس‌گرا هستم، چه برسد به این که به دنیا بگویم. و دیدن تو که می‌خواهی در سالنی با حضور بیش از هزار نفر، هزاران نفر غریبه، وجود خودت را اعلام کنی، بسیار قابل توجه است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سپس به زکِری گفت شاید متوجه نباشد، ولی اعلام گرایش جنسی‌ می‌تواند به دیگران کمک کند که قوی‌تر و شادتر باشند. 

بوتجیج گفت:‌ «هرگز نخواهی دانست که چه کسی از تو دنباله‌روی می‌کند، چه کسی نگاهت می‌کند و با خودش تصمیم می‌گیرد، چون تو شجاع بوده‌ای او می‌تواند شجاع‌تر باشد.»

آقای بوتجیج اخیرا هدف اظهارنظرهای همجنس‌گراستیز از سوی راش لیمبائو، مجری محافظه‌کار رادیو قرار گرفت. لیمبائو این سئوال را مطرح کرد که آیا آمریکایی‌ها پس از «آقای مَرد، دونالد ترامپ» یک رئیس‌ جمهوری همجنس‌گرا را قبول خواهند کرد یا نه. 

بوتجیج در پاسخ به الن دجنرس، مجری برنامه پرطرفدار تلویزیونی، در واکنش به اظهارات فوق گفت :«نظر آقای لیمبائو درباره مردانگی با نظر من متفاوت است. قوی‌ترین افرادی که من می‌شناسم، پرسروصداترین‌ها نیستند. آنها کسانی‌اند که درباره وجود خودشان، ارزش‌‌هایشان و آنچه برایشان اهمیت دارد، حس عمیقی دارند.»

آقای بوتجیج در انتخابات درون‌حزبی آیوا ادعای پیروزی کرد و در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر با اختلاف اندکی پس از برنی سندرز قرار گرفت، اما در رای‌گیری درون‌حزبی نوادا سوم شد. 

او در حال حاضر در نظرسنجی‌های ملی، پس از برنی سندرز قرار دارد و باید از دیگر کاندیداها سبقت بگیرد. 

© The Independent

بیشتر از جهان