آیا سفر به ایتالیا امن است؟

تازه‌ترین توصیه‌های وزارت خارجه بریتانیا

شرکت‌کنندگان در کارناوال ونیز بینی و دهان خود را با ماسک پوشانده‌اند، ۲۴ فوریه ۲۰۲۰-ANDREA PATTARO / AFP

در حالی که نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا، «کووید ۱۹» بالا می‌گیرد، پیامد اقداماتی که برای کنترل بیماری انجام می‌شود بر نحوه سفر مردم تاثیر گذاشته است.

ایتالیا دارای بیشترین مورد ابتلا به کرونا در اروپاست.

وزارت خارجه بریتانیا می‌گوید، دولت ایتالیا ده شهر کوچک این کشور را در قرنطینه قرار داده است. این ۱۰ شهر که در استان لومباردی قرار دارند، عبارتند از: کودونیو، کاستیلیونه، کاستیلیونه دادا، کازاپوسترلنگو، فومبیو، مالیو، سومالیا، ترانووا دی پاسرینی، کاستلگروندو و سان فیورانو. این شهرها عمدتا در نزدیکی میلان، در جنوب شرقی ایتالیا قرار دارند. شهر وو یوگانیو در ونِتو، در ایالت جنوبی ویچنزا نیز در قرنطینه است. 

آخرین گزارش‌ها از ایتالیا حاکی از ۸۸ مورد ابتلا در لومباردی و ۲۴ مورد در ونِتو است.

همچنین، دو روز آخر جشنواره ونیز هم لغو شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اتریش در این میان با هدف کنترل شیوع کرونا در این کشور، مشغول بررسی طرح مسدود کردن مرزهایش با ایتالیاست.

ده‌ها خواننده وبسایت ایندیپندنت با این نشریه اینترنتی تماس گرفته و خواسته‌اند در صورت لغو داوطلبانه سفرشان به ایتالیا، از حقوق خود مطلع شوند. 

در حال حاضر ویروس کرونا به مراکز گردشگری ایتالیا گسترش نیافته و وزارت خارجه بریتانیا علیه سفر به این مناطق هشدار نداده است. بنابراین سفرهای تفریحی و بازرگانی به این مناطق طبق معمول ادامه دارد.

در دیگر نقاط اروپا، کنگره جهانی تلفن‌های همراه، که قرار بود روز دوشنبه در بارسلون برگزار شود، به خاطر شیوع کرونا لغو شده است.

در نتیجه آن، شرکت‌های عرضه گردشگری، بهای تورهای تفریحی خود را به شدت کاهش داده‌اند. برای مثال، بریتیش‌ایرویز تور رفت و برگشت و دو شب اقامت در یک هتل سه ستاره در بارسلون را به بهای فقط ۱۲۹ پوند عرضه کرده است.

در آسیا، وزارت خارجه بریتانیا «علیه سفرهای غیرلازم به دائگو و شئونگدو» در کره جنوبی هشدار داده است. 

به دنبال موارد رو به افزایش کرونا در این نواحی، دولت سئول این دو شهر را «مراکز حفاظت ویژه» اعلام کرده است.

وزارت خارجه همچنین هشدار داده که ممکن است عوارض کووید ۱۹ «در سالمندان و کسانی که به بیماری‌های دیگری مبتلا هستند، شدیدتر باشد.»

این هشدار در ژاپن نیز داده شده است. مرکز کنترل بیماری‌ها در ایالات متحده، به مسافران آمریکایی به ژاپن هشدار داده است: «سالمندان و کسانی که دچار بیماری‌های مزمن هستند باید تعویق سفرهای غیرلازم را مورد بررسی قرار دهند.»

وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرده است که از ۶۳۲۴ نفری که در این کشور تحت آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند، تنها 9 نفر به این ویروس آلوده بوده‌اند. این رقم معرف یک هفتم مجموع این موارد است. این ارقام اما، شامل بیمارانی نمی‌شود که از کشتی تفریحی دایموند پرنسس به بریتانیا منتقل شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی