قرنطینه کشتی مسافربری در ژاپن؛ ۴۰ مسافر به کرونا مبتلا شدند

مسافران تنها دقایق کوتاهی برای تنفس در هوای آزاد روی عرشه می‌روند

از روز دوشنبه که کشتی وارد بندر یوکوهاما شد، کلیه ۳۷۰۰ سرنشین آن در قرنطینه کامل بوده و حق خروج از کشتی را نداشته‌اند - Kazuhiro NOGI / AFP

بیش از ۴۰ تن از مسافران و خدمه کشتی تفریحی، که در ساحل ژاپن در قرنطینه است، به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

در حالی که آزمایش ویروس کرونا روی مسافران و خدمه ادامه دارد، هزاران نفر جز برای مدت کوتاهی، حق خروج از کابین‌های خود را ندارند. تاکنون بیش از ۶۱ نفر در کشتی به این ویروس آلوده شده‌اند.

پس از آن که یکی از مسافران کشتی، که آن را در بندر هنگ کنگ ترک کرده بود، به بیماری کرونا مبتلا شد، کشتی تفریحی «دایموند پرنسس» با کلیه سرنشینانش به مدت دو هفته در قرنطینه قرار داده شده است. عوارض کرونا شبیه به آنفولانزاست که می‌تواند به ذات الریه منجر شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از روز دوشنبه که کشتی وارد بندر یوکوهاما، یکی از بزرگترین شهر‌های ژاپن شد، کلیه ۳۷۰۰ سرنشین آن به دستور مقامات مسئول که در صدد کنترل بیماری هستند، در قرنطینه کامل بوده و حق خروج از کشتی را نداشته‌اند.

تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در چین بر اثر این بیماری درگذشته‌اند و دو نفر نیز در دیگر کشور‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

وزرات بهداشت ژاپن می‌گوید، ۶۱ مورد بیماری کرونا در کشتی دایموند پرنسس، از آزمایش روی ۲۷۳ نفر تشخیص داده شده که یا عوارض بیماری را نشان داده یا با بیماران در تماس نزدیک بوده‌اند.

خبر گسترش عفونت در کشتی به نگرانی سرنشینان آن، که اجازه دارند فقط برای مدتی کوتاه برای تنفس در هوای آزاد روی عرشه بیایند، دامن زده است.

اشلی رودز کورتَر، که والدینش در میان مسافران کشتی هستند، می‌گوید امیدوار است مقامات آمریکا بتوانند به انتقال آن‌ها از کشتی کمک کنند.

او گفت: «آن‌ها هوای بسته داخل کشتی را استنشاق می‌کنند که می‌تواند همه را مبتلا کند.»

کارشناسان می‌گویند ویروس کرونا از طریق بازدم، سرفه یا عطسه فرد آلوده یا وسایل آلوده به فرد دیگری منتقل شود. 

در این میان، سه نفر در بریتانیا به کرونا مبتلا شده‌اند که یکی از آن‌ها شهروند بریتانیاست. گفته می‌شود ۳۰ هزار نفر دیگر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

در اوایل هفته جاری ایندیپندنت گزارش داد، به بیمارستان‌های دولتی بریتانیا ابلاغ شده است که بخش‌های مجزا و حفاظت‌شده‌ای را برای آزمایش ویروس کرونا روی بیماران آماده کنند. 

هرچند بیشتر موارد کرونا به چین محدود شده، اما رد این بیماری در تایلند، ژاپن، فرانسه و آمریکا نیز گرفته شده است.

سازمان بهداشت جهانی به خاطر «گسترش بی‌سابقه» کرونا اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان