غنی: تیم ما نه برای تصفیه آمده است و نه برای تقسیم

آقای غنی، به زودی‌ اعضای کابینه خود را اعلام خواهد کرد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، پس از آنکه اعتبار نامه‌اش را از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، دریافت کرد، گفت: «تیم ما نه برای تصفیه آمده است و نه برای تقسیم؛ ما آمده‌‌ایم تا به مردم افغانستان خدمت کنیم.»

شامگاه روز چهارشنبه، ۳۰ بهمن، رهبری کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، در محفلی رسمی، اعتبارنامه‌ ریاست جمهوری این کشور را به محمد اشرف غنی اعطا کرد.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، پیش از اعطای این اعتبارنامه گفت:«کمیسیون انتخاباتی افغانستان، وظیفه خود را طبق قانون انجام داده است. ما این پیروزی را به آقای غنی، رئیس جمهوری منتخب افغانستان و تیم‌ او تبریک می‌گوییم. امید داریم که آقای غنی، در حکومت که تشکیل می‌دهد، برای زنان افغان نقش بیشتری در نظر بگیرد.»

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری تازه افغانستان پس از آنکه اعتبارنامه‌اش را از سوی بانو حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، دریافت کرد گفت: «تیم دولت‌ساز، هیچ گاه در امور کمیسیون مستقل انتخابات دخالت نداشته است و تا روزی که نتایج نهایی این روند اعلام می‌شد، من نیز از آن اطلاع نداشتم. کسی با من تماس گرفت و گفت نورستانی نتایج را اعلام می‌کند. این خود نشان می‌دهد که ما به قانون پایبند هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای غنی تاکید کرد: «ما برای تقسیم و تصفیه نیامده‌ا‌یم، بلکه آمده‌ا‌یم به مردم افغانستان خدمت کنیم تا فقر، بیکاری و تبعیض را از بین برده و آروزهای شهروندان افغانستان را جامه عمل بپوشانیم. ما آمده‌‌ایم امانتی را که مردم افغانستان با اعتماد به ما سپرده‌اند، با حوصله‌، تدبیر و قاطعیت به انجام برسانیم.»

آقای غنی، در پایان سخنرانی‌اش، از حضور شهروندان افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری ششم مهر، برای تحکیم جمهوریت قدردانی کرد و تاکید داشت: «سی و یک در صد، حضور زنان این کشور در روند انتخابات، نشان‌دهنده‌ این است که آنها نیز، حامی تحکیم جمهوریت هستند.»

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن، پس از چهار ماه جنجال‌های انتخاباتی، نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری کشور را اعلام کرد که بر مبنای آن محمد اشرف غنی، با به دست آوردن ۵۰.۶۴ درصد، کل آرا به عنوان رئیس جمهوری منتخب افغانستان، معرفی شد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، در حالی اعتبارنامه‌ این کمیسیون را به محمد اشرف غنی، به عنوان رییس جمهوری منتخب این کشور تسلیم کرد که اعلام نتایج نهایی انتخابات ششم مهر، از طرف شماری از دسته‌های انتخاباتی، عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار، رحمت الله نبیل، حکیم تورسن و لطیف پدرام پذیرفته نشده است. آقای عبدالله، رئیس اجرایی و رقیب انتخاباتی آقای غنی، در مقابل اعلام حکومت موازی کرده و اعضای کمیسیون‌ انتخاباتی را ممنوع الخروج کرده است. این حکم آقای عبدالله، واکنش وزرات کشور افغانستان را نیز در پی داشت.

گفته می‌شود که آقای غنی، به زودی‌ اعضای کابینه خود را اعلام خواهد کرد.

بیشتر از