مایکل بلومبرگ واجد شرایط شرکت در مناظره انتخاباتی حزب دموکرات شد

بلومبرگ صدها میلیون دلار را خرج کازار تبلیغات عظیمی در سراسر آمریکا کرده است

مایکل بلومبرگ چهارشنبه شب در صحن مناظره با کاندیداهای دیگر حاضر خواهد شد - Olivier Douliery / AFP

بعد از آنکه یک نظرسنجی جدید مایکل بلومبرگ را در جایگاه دوم و بعد از برنی سندرز، نامزد پیشتاز نشان داد، وی واجد شرایط شرکت در اولین مناظره انتخاباتی حزب دموکرات شد.

تنها چند روز مانده به انتخابات حزبی دور مقدماتی ایالت نوادا، نظرسنجی مشترک رادیوی ملی همگانی (NPR) و شبکه خدمات پخش همگانی (PBS) که به ترتیب در برنامه‌ این شبکه‌ها با نام‌های «ساعت خبر» (NewsHour) و «ماریست» (Marist) پخش شد، آقای بلومبرگ را حائز ۱۹ درصد آرا در سطح ملی قلمداد کرد که یعنی در جایگاه دوم پس از برنی سندرز که ۳۱ درصد آرا را از آن خود کرده است قرار دارد.

موفقیت آقای بلومبرگ در این نظرسنجی بدان معنی است که وی واجد شرط شرکت در مناظره شد که توسط کمیته ملی حزب دموکرات تعیین شده و هر نامزد برای شرکت در مناظرات باید نشان دهد در ۴ نظرسنجی معتبر ملی بیش از ۱۰ درصد آرا را کسب کرده است. او در چهارشنبه شب در صحن مناظره با کاندیداهای دیگر حاضر خواهد شد.

پیش از این وی واجد شرایط در مناظرات انتخاباتی نبود چون هر نامزد باید نشان می‌داد مقدار مشخصی از هدایای مالی را از حامیان انفرادی دریافت کرده و آقای بلومبرگ که کارزار انتخاباتی خویش را خود تامین مالی می‌کند تنها حامی مالی این ستاد انتخاباتی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این وجود، شرط مذکور با پایان ماه ژانویه کنار گذاشته شد.

آقای بلومبرگ که تصمیم گرفته است در انتخابات چهار ایالت اول در دور مقدماتی شرکت نکند، تا کنون صدها میلیون دلار از پول خویش را خرج کازار تبلیغات عظیمی در سراسر کشور کرده است از جمله یک تبلیغ یک دقیقه‌ای در میان بازی ابرجام (Super Bowl) که حدود ۱۰ میلیون دلار برای وی هزینه برداشت. [ابرجام فینال لیگ فوتبال امریکایی و یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون این کشور در طول سال است.]

او همچنین صدها کارمند را در ستادهای انتخاباتی خویش در بیش از ۳۰ ایالت به خدمت گرفته است، از جمله تمام ۱۴ ایالتی که در روز مهم ۳ مارس مشهور به ابرسه‌شنبه رای خواهند داد.

کارزار انتخاباتی وی البته اخیرا با جنجال زیادی هم دست و پنجه نرم کرده است از جمله انتقادات از سیاست ایست بازرسی که توسط وی هنگام شهرداری نیویورک به کار بسته شد.