بارداری‌های دشوار کیم کارداشیان

وقتی کیم کارداشیان، بزرگ‌ترین دخترش را باردار بود، به او گفتند جنین سقط شده

کیم کارداشیان: به نظر من ۴ فرزند کافی است و می‌خواهم بتوانم به اندازه کافی به آنها و خودم توجه کنم- instagram/kimkardashian

کیم کارداشیان وست فاش کرد که در طول اولین بارداری‌اش، به او گفته شده که سقط جنین داشته است.

روز سه‌شنبه، ستاره «پا به پای خانواده کارداشیان» در پادکست «آلز فِر» به میزبانی لارا واسر، وکیل امور خانواده، حضور یافت.

در طول پادکست، کیم کارداشیان ۳۹ ساله درباره پیچید‌گی‌های وخیم وضعیت پزشکی خود هنگام بارداری‌های قبلی سخن گفت و توضیح داد که چرا تصمیم گرفته است برای کوچک‌ترین فرزندان‌شان، شیکاگو و سالم، از رحم اجاره‌ای استفاده کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم کارداشیان با صحبت درباره اولین بارداری خود، درد شدید و خونریزی فراوان آن موقع را به یاد آورد که باعث شد فکر کند سقط جنین کرده است.

خانم کارداشیان توضیح داد: «فکر کردم جنینم سقط شده، چون خونریزی خیلی زیاد و درد شدیدی داشتم. به بیمارستان رفتم؛ چون در صورت بروز چنین اتفاقی باید برای کورتاژ و تمیز کردن رحم از سقط جنین به متخصص مراجعه کنید.»

او که مادر چهار فرزند است، گفت که دکتر هم نتوانسته بود ضربان قلب جنین را پیدا کند و به او گفته بود: «آه، شما سقط جنین داشته‌اید.»

با این وجود، وقتی روز بعد، که روز شکرگزاری بود، به مطب دکتر بازگشت، ضربان قلب کودک شنیده شد.

خانم کارداشیان گفت: «با خودم گفتم وای این نشانه‌ای از جانب خداست، بالاخره صبح روز شکرگزاری است.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

اما مشکلات بارداری این ستاره تلویزیون هنوز تمام نشده بود و راه درازی پیش روی او مانده بود. او در ادامه به «پری‌اکلامپسیا» و چسبندگی جفت هم دچار شد.

 به گزارش سرویس سلامت همگانی، پری‌اکلامپسیا وضعیتی است که در آن، جریان خون بین مادر و جنین از طریق بند ناف مختل می‌شود. چسبندگی جفت هم حالتی است که بند ناف به دیواره رحم می‌چسبد یا خیلی در عمق دیواره آن فرو می‌رود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

خانم کارداشیان گفت: «نورث بالاخره به دنیا آمد، ولی من بارداری خیلی بدی داشتم. به پری اکلامپسیا دچار شدم و مجبور شدم نورث را شش هفته زودتر به دنیا بیاورم. او وقتی به دنیا آمد، فقط ۱.۸۰ کیلو بود و من هم به چیزی دیگری دچار شده بودم که چسبندگی جفت نام دارد و طی آن بند ناف در داخل رحم انسان رشد می‌کند.»

او ادامه داد: «این واقعا یکی از دلایل مرگ مادران هنگام زایمان است و به همین خاطر باید ادامه بند ناف را در طول زمان مشخصی از رحم خارج کرد.»

خانم کارداشیان افزود، بارداری و به دنیا آوردن کودک بعدی‌شان، سینت، هم اصلا آسان‌تر نبوده است و گفت بیش از یک سال کوشیده است تا باردار شود، تا بالاخره از طریق رویانی که قبلا ذخیره کرده بود، موفق به آبستنی می‌شود.

بعد از آن که باردار می‌شود نیز دوباره به پری‌اکلامپسیا و چسبندگی جفت دچار می‌شود و وضعیت این دو بیماری را در بار دوم، کمی وخیم‌تر توصیف می‌کند.

این ستاره مشهور همچنین درباره استفاده از رحم اجاره‌ای برای دو فرزند کوچک‌ترشان صحبت کرد و گفت، دلیل آن که از دو زن متفاوت برای دو کودکش استفاده کرده است، آن بوده که زن اول در آن زمان خودش فرزند خودش را باردار بوده است.

او گفت: «او خیلی خوشحال بود، ولی خب خیلی هم اضطراب داشت که به من بگوید، چون ما قرار گذاشته بودیم که آن کار را دوباره آن موقع انجام دهیم.»

کارداشیان ادامه داد: «من هنوز با هر دو خانم در تماس هستم، شاید نه هر روز، ولی گاهی برنامه می‌گذاریم و از حال هم جویا می‌شویم.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

کمی بعدتر در آن پادکست، خانم کارداشیان گفت که گرچه او از ایده خانواده‌ بزرگ و پرتعداد خوشش می‌آید، اما مطمئن نیست که زمان و انرژی کافی برای یک کودک دیگر داشته باشد.

او گفت: «واقعا نمی‌توانم وقت بیشتری به بچه‌هایم اختصاص دهم، چون می‌خواهم به دانشگاه بروم و دغدغه‌های شخصی خودم را هم دنبال کنم.»

او افزود: « به زودی ۴۰ سالم می‌شود. نمی‌خواهم مادر پیری باشم. به نظر من ۴ فرزند کافی است و می‌خواهم بتوانم به اندازه کافی به آنها و خودم توجه کنم. به نظرم همه به توجه نیاز دارند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی