ترامپ: «ایوانکا خیلی زیباست! اگرچه من اجازه ندارم چنین چیزی بگویم»

رئیس جمهور آمریکا می‌کوشد مبارزات انتخاب نامزد دموکرات را تحت‌الشعاع قرار دهد

 دونالد ترامپ و دخترش ایوانکا - Nicholas Kamm / AFP

پس از آن که سخنان دونالد ترامپ در مورد دختر بزرگش تعجب همگان را برانگیخت، او در کارزار انتخاباتی پرسروصدای خود در نیوهمپشایر از این که «اجازه ندارد» بگوید دخترش، ایوانکا زیباست، ابراز تأسف کرد.

رئیس جمهوری در این گردهمایی از کارزار انتخاباتی دور اول ریاست جمهوری خود در این منطقه یاد کرد و بدون ارائه هیچ مدرک و شواهدی ادعا کرد که دلیل باخت او در این ایالت، در سال ۲۰۱۶، این بوده که هیلاری کلینتون با اتوبوس مردم را از جاهای دیگر به آنجا آورده بود تا به او رأی بدهند.

او همچنین پس از ماجرای استیضاح خود، رئیس مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی، را به باد انتقاد گرفت و هم‌زمان با این سخنان جمعیت مخاطبان، که بیش از ۱۱۰۰۰ نفر بودند، فریاد می‌زدند: «حبسش کن.»

او در بخشی از سخنرانی‌ خود، از کسانی که در کارزار دوره قبلی ریاست جمهوری‌اش و همچنین در در دولت او کار کرده بودند، تشکر کرد و در میانه این سخنان به انتقادها از لحن او هنگام تعریف و تمجید از دختر بزرگش واکنش نشان داد.

ترامپ با دعوت ایوانکا به روی صحنه، او را معرفی کرد و گفت: «او زنی است که خیلی‌ها او را نمی‌شناسند؛ بسیار پرتوان، بسیار باهوش... بسیار زیبا، اگرچه من اجازه ندارم چنین چیزی بگویم، چون او دختر من است.»

رئیس جمهوری به خاطر نحوه توصف ظاهر فرزندش مورد انتقاد قرار گرفته است. طبق گزارش‌ها او در سال ۱۹۹۷، وقتی که ایوانکا ۱۶ سال داشت، به دختر شایسته جهان گفته است: «به نظر شما دختر من جذاب است؟ جذاب است. نه؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در سال ۲۰۱۵ در گفت‌وگو با مجله رولینگ استون در وصف ایوانکا گفت: «او حرف ندارد، زیبایی خاصی دارد. اگر من ازدواج نکرده بودم و، می‌دانید، اگر پدرش نبودم…»

در جریان گردهمایی، ترامپ دخترش را به روی صحنه دعوت کرد و همین‌طور همسر او، جرد کوشنر، را به خاطر «معاملات تجاری و معاملات دیگری که تا کنون کسی نظیر آن را ندیده است» تحسین کرد.

چهل‌وپنجمین رئیس جمهوری آمریکا همچنین از پسر بزرگش، دونالد ترامپ جونیور، خواست بر روی صحنه به او بپیوندد و هم‌زمان جمعیت فریاد می‌زندند: «۴۶» - با این منظور که از او حمایت می‌کنند تا بعد از پایان دوره ریاست جمهوری پدرش این سمت را به دست بیاورد.

ترامپ پس از برنده شدن در انجمن حزبی آیوا، با کسب ۹۷ درصد آرا، در آستانه انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر به این ایالت رفته است و به احتمال زیاد با مخالفت اندک در آنجا نیز تأیید خواهد شد.

اما، با این که از نظر سنتی انتخابات مقدماتی برای رئیس جمهوری فعلی بیشتر جنبه تشریفاتی دارد، حضور او در این منطقه به وی این امکان را می‌دهد که بر رقابت‌های بین نامزدهای دموکرات سایه بیندازد. در حال حاضر نامزدهای دموکرات تلاش می‌کنند حمایت مردم را دومین ایالت آمریکا، که رأی‌گیری مقدماتی را برگزار می‌کند، جلب کنند.

۴۵ کیلومتر آن طرف‌تر، برنی سندرز که در آیوا در یک رأی‌شماری جنجالی، بین نامزدهای دموکرات، اول شد گردهمایی خود را برای مخاطبانش که بیش از ۷۵۰۰ نفر بودند برگزار کرد. گفتنی است در انتخابات مقدماتی آیوا پیت بوتجج و جو بایدن به ترتیب جایگاه دوم و چهارم را به دست آوردند.

در این گردهمایی، ستاره در حال رشد چپ آمریکا، الکساندرا اوکاسیو کورتز، و همینطور گروه اندی راک «د استروکس» نیز حضور داشتند.

© The Independent

بیشتر از جهان