حمله مسافر هوایپمای یونایتد به مهماندار هواپیما

این مسافر به خاطر درگیر شدن با کادر پرواز، از قوانین فدرال آمریکا تخطی کرده است

پرواز شماره ۳۲، روز دوم فوریه از لس آنجلس کالیفرنیا عازم فرودگاه ناریتای توکیو در ژاپن بود - REUTERS/Chris Helgren/File Photo

هواپیمای شرکت یونایتد ایر لاینزدر پی حمله یک مسافر به یکی از مهمانداران، مجبور به تغییر مسیر شد. مسافر مذکور، مهماندار را در ناحیه صورت مضروب کرد، روی زمین انداخت، و او را تهدید به مرگ کرد.

پرواز شماره ۳۲، روز دوم فوریه از لس آنجلس کالیفرنیا عازم فرودگاه ناریتای توکیو در ژاپن بود که به خاطر رفتار خشونت‌آمیز یکی از مسافران، ناچار به تغییر مسیر شد و درفرودگاه شهر «آنکوریِج» آلاسکا به زمین نشست. 

بنا به اسناد و شواهد ارائه شده به دادگاه که نشریه دیلی میل مشاهده کرده است، مسافر مذکور که «سِکسان کومتوُنگ» نام دارد، به خاطر درگیر شدن با کادر پرواز، از قوانین فدرال آمریکا تخطی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رفتار متهم در ابتدای پرواز که روی در دستشویی اشغال شده هواپیما می‌کوبیده و از مسافر دیگر داخل دستشویی می‌خواسته که از آن بیرون بیاید، «سرکشانه» توصیف شده است.

کومتونگ سپس می‌کوشد مهماندار هواپیما را که قصد داشته است او را به دستشویی دیگری هدایت کند، هل بدهد، اما موفق نمی‌شود.

خدمه هواپیما از دادن مشروب الکلی به آقای کومتونگ خودداری می‌کنند و او برای مدتی به خواب می‌رود.

اما پس از بیدار شدن از خواب، از این که مهمانداران از دادن مشروب الکلی به او سر باز می‌زدند خشمگین می‌شود و شروع به فریاد کشیدن می‌کند.

سرمهماندار هواپیما همراه با دیگر خدمه در صدد آرام کردن او بر می‌آیند، اما متهم حالت تهاجمی به خود می‌گیرد.

عرض‌حال دادگاه حاکی از آن است که «کومتونگ» سپس سرمهماندار را در ناحیه صورت هدف قرار می‌دهد و با گرفتن گردن و کراوات او و فحاشی، می‌کوشد تا او را به زمین بیندازد، و در همین حال فریاد می‌زده است که او را خواهد کشت. 

در آن لحظه مسافران هواپیما به کمک مهماندار می‌آیند و کومتونگ را که همچنان فحاشی می‌کرده است، از او جدا می‌کنند.

هواپیما با تغییر مسیر در فرودگاه آنکوریج آلاسکا بر زمین می‌نشیند و ماموران اف بی آی، ماموران امنیت هوانوردی  و پلیس فرودگاه، کومتونگ را بازداشت می‌کنند و به مرکز تادیبی آنکوریج منتقل می‌کنند. قرار است او تا تاریخ محاکمه‌اش در روز یازدهم فوریه، در آن مرکز در بازداشت باقی بماند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی یونایتد، به ایندیپندنت گفت:«امنیت و حفاظت از مسافران و خدمه هواپیما اولویت نخست ماست.»

«روز یکشنبه، پرواز شماره ۳۲ یونایتد از لس آنجلس به فرودگاه ناریتای توکیو، به خاطر مزاحمت‌های یک مسافر به آنکوریج تغییر جهت داد.«

«هواپیما به سلامت (در آنکوریج) بر زمین نشست. مقامات محلی در باند فرودگاه منتظر بودند، و مسافر مذکور را از هواپیما بیرون بردند. ما تلاش خودمان را به‌کار بردیم تا سایر مسافران را در اسرع وقت به مقصد برسانیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان