ویروس کرونا؛ مسافران یک کشتی در نیوجرسی مورد آزمایش قرار گرفتند

تا‌کنون ۱۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شده است

بعضی از مسافران کشتی تفریحی شرکت رویال کاریبین اخیرا به چین سفر کرده‌اند- Eduardo Munoz Alvarez/Getty Images/AFP

بنا بر گزارش‌های متعدد، مسافران یک کشتی تفریحی که در نیوجرسی پهلو گرفت، در حال انتقال با آمبولانس دیده شدند. ظاهرا آن‌ها برای ویروس جدید و مرگبار کرونا - که از شهر ووهان چین نشأت گرفته، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

یکی از مقامات مرکز جلوگیری و کنترل بیماری، به سی‌ان‌ان گفت که بعضی از مسافران این کشتی اخیرا به چین سفر کرده‌اند. شیوع این بیماری مرموز از قرار معلوم از بازاری در شهر ووهان چین آغاز شد.

این منبع - که نامش محفوظ است- گفت، مرکز جلوگیری و کنترل بیماری و مقامات بهداشت محلی بعد از آنکه فهمیدند مسافران این کشتی سابقه سفر به چین داشته‌اند به عرشه رفتند تا مسافران را برای ویروس کرونا آزمایش کنند. 

بلافاصله مشخص نشد که آیا مسافران علائم ویروس کرونا را نشان می‌دادند یا خیر؛ علائمی که شامل مشکل در تنفس و گرفتگی مجاری تنفسی، مانند بیماری ذات‌الریه یا برونشیت، و همچنین تب، سرفه و کم آوردن نفس است.

بعد از آن مسئولان ذی‌ربط وارد عرشه انتم آو د سیز (Anthem of the Seas) کشتی تفریحی شرکت رویال کاریبین شدند که در بندر بایون ایالت نیوجرسی لنگر انداخته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تریسی استاهان، گزارش محلی شبکه تلویزیونی دبلیو‌ان‌بی‌سی، ویدیویی توییت کرد که ماموران امدادی را در حال انتقال مسافران با برانکارد نشان می‌داد.

این خبرنگار نوشت: «مسافران کشتی انتم آو د سیز، در بایون در حال انتقال با آمبولانس‌ها هستند تا در راستای اقدامات پیش‌گیرانه برای ویروس کرونا مورد آزمایش قرار بگیرند.»

شهردار این شهر بندری با صدور بیانیه‌ای، گفت از لنگر انداختن کشتی تفریحی در بندر شهرشان مطلع است و افزود او «اطمینان» دارد که مقامات محلی و مرکز جلوگیری و کنترل بیماری، «آماده و مجهز برای مقابله با این مشکل هستند.»

شرکت رویال کاریبین هم طی بیانیه‌ای خطاب به سی‌ان‌ان گفت: «از نزدیک اوضاع شیوع ویروس کرونا را زیر نظر دارد و تمهیدات پزشکی و بهداشتی سفت و سختی را در عرشه کشتی‌های خود رعایت می‌کند.»

این شرکت افزود: «ما به همکاری نزدیک خود با مرکز جلوگیری و کنترل بیماری، سازمان بهداشت جهانی و مقامات بهداشت محلی، ادامه خواهیم داد تا با پیروی از توصیه‌های آن‌ها از سلامت و رفاه مهمانان و کارمندان خود مطمئن شویم.»

انتشار این خبر در حالی است که ایالات متحده تا‌کنون ۱۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا را در سراسر کشور تایید کرده است. ویروس کرونا تا کنون جان ۶۳۸ نفر را گرفته، که بیشتر آن‌ها در چین اتفاق افتاده است.

در همین حال، شرکت‌های هواپیمایی و ترمینال‌های ایالات متحده در سراسر کشور نیز اقدامات احتیاطی خود برای بررسی پزشکی مسافرانی که سابقه سفر به چین دارند، افزایش داده‌اند؛ چرا که چندین قربانی این بیماری پیش از بروز هر گونه نشانه‌ای از ویروس، گفته بودند که اخیرا به چین سفر کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان