استیضاح ترامپ: ایوانکا بعد از تبرئه پدرش بی‌پرده سخن گفت

هم‌زمان با تأکید ایوانکا بر وحدت و اتحاد، پدرش ویدیوی تحریک‌آمیزی توییت کرد

ایوانکا ترامپ می‌گوید پدرش در مسیر ترقی گام بر خواهد داشت- NICHOLAS KAMM / AFP

ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، بعد از تبرئه پدر خود بی‌پرده سخن گفت و تأکید کرد که اداره و پیشرفت کشور نیازمند وحدت است. در همین اثنا، ترامپ با توییت کردن ویدیوی تحریک‌‌امیزی پیروزی خود را به رخ کشید.

خانم ترامپ، که مشاور کاخ سفید نیز هست، در توییتر نوشت: «این تب دودستگی و فرآیند نابسامان و نسنجیده بالاخره پایان یافت و رئیس جمهوری به درستی تبرئه شد. اکنون وقت آن است که کشور متحد و هم‌صدا رو به جلو گام بردارد.»

سپس خانم ترامپ وعده داد که پدرش در مسیر ترقی گام بر خواهد داشت و «موفقیت‌های زیادی به دست آورده است و این تازه آغاز راه است.»

این پیام وفاداری دختر به پدر و رئیس خود، بلافاصله پس از آن منتشر شد که مجلس سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان، در هر دو ماده استیضاح، به تبرئه ترامپ رأی داد.

از هر جناح تنها یک سناتور با جناح مخالف همراه شد و میت رامنی، نماینده جمهوری‌خواه یوتا، تنها سناتور در تاریخ آمریکا بود که به عزل رئیس جمهوری هم‌حزبی خود رأی داد.

ترامپ در واکنش به تبرئه خود، ویدیویی از پلاکارد طراحی شده برای کارزارهای انتخاباتی خود منتشر کرد که بیش از ۱۰۰ سال آینده را در بر می‌گیرد.

پیش‌تر، از این ویدیو برای عصبانی کردن رقبای رئیس جمهوری که یادآوری می‌کنند طول دوره ریاست جمهوری تنها چهار سال است،  استفاده شده است. البته، سن ترامپ برای انتخابات‌های آینده چندان با او یار نیست، زیرا اگر چنان که در ویدیو دیده می‌شود، او شخصا بخواهد در انتخابات سال ۲۱۰۰ شرکت کند، باید چنان رکورد طول عمر را بشکند که همه جهان را غافلگیر کند.

برخی از اطرافیان ترامپ نیز در مورد مسئله استیضاح، ادعای پیروزی قطعی کرده‌اند و پس از رأی تبرئه، رودی جولیانی چندین بار توییت یا بازتوییت کرد. در یکی از توییت‌های او آمده است: «برای همیشه تبرئه شد!»

انتظار می‌رود که ترامپ ظهر پنج‌شنبه سخنرانی کند تا همان‌طور که خود او در توییتر نوشته است، در مورد «پیروزی کشور در برابر حقه استیضاح!» صحبت کند.

© The Independent