کورتز، نماینده مجلس آمریکا از همه خواست «یک نفس عمیق» بکشند

دموکرات‌ها می‌گویند نیوهمپشایر امروز از همیشه مهم‌تر است

کورتز عکسی از هواداران و داوطلبان ستاد انتخاباتی آقای سندرز منتشر کرد که جلوی پرچمی مزین به نام «برنی» ایستاده بودند - Johannes EISELE / AFP

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده مجلس ایالت نیویورک، و یکی از مشهورترین نمایندگان کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، برنی سندرز، از داوطلبان فعال در ایالت آیوا تشکر کرد و از همه خواست « یک نفس عمیق» بکشند، چرا که تمام مردم در سراسر کشور منتظر نتایج رسمی این اولین انتخابات دور مقدماتی هستند. 

این نماینده دموکرات ۳۰ ساله، بعدازظهر سه‌شنبه توییتی منتشر کرد و در آن با دعوت از تمام کسانی که منتظر نتایج هستند به «نفس تازه کردن» از «تمام داوطلب‌ها، اعضای ستاد، افراد فعال در خیابان‌ها و تمام کسانی که به گونه‌ای خستگی‌ناپذیر در ستادهای انتخاباتی مشغول» بودند، تشکر کرد.

او افزود: «ما نتایج ایالت آيوا را خواهیم گرفت؛ پس بیایید از تمام کسانی که به سختی برای برگزاری آن تلاش کردند تشکر کرده و پیام قدردانی خویش از آن‌ها را به اشتراک بگذاریم.»

خانم نماینده همچنین با این توییت، عکسی از هواداران و داوطلبان ستاد انتخاباتی آقای سندرز منتشر کرد که جلوی پرچمی مزین به نام «برنی» ایستاده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اظهارات خانم کورتز در حالی بیان شد که حزب دموکرات در ایالت آيوا اعلام کرد، گزارش نتایج انتخابات شنبه شب به تاخیر خواهد افتاد و در ابتدا «کنترل کیفی» تمام اطلاعات ارسالی از سراسر ایالت از طریق اپلیکیشن جدید را دلیل این تاخیر عنوان کرد. دست اندرکاران انتخابات، مشکلات متعددی را در استفاده از اپلیکیشن و ارسال اطلاعات با آن گزارش کردند.

در همین حال نامزدهای ریاست جمهوری تمام توجه خود را به ایالت نیوهمپشایر متمرکز کردند که ایالت بعدی در رای‌گیری حیاتی دور مقدماتی حزب دموکرات است.

اندرو یانگ گفت، نتیجه‌ای که او از انتخابات آیوا گرفته آن است که «این رقابت یک آشوب آشفته است.»

او توییت کرد: «این بدان معنی است که هنوز فرصت رشد و جذب بیشتر رای‌دهندگان برای ما وجود دارد، چرا که فعلا هیچ کس دقیقا نمی‌داند فرد پیشتاز کیست یا اصلا چه کسانی در صدر رقابت هستند. به همین خاطر انتخابات نیوهمپشایر از همیشه مهم‌تر خواهد بود.»

چندین تن از نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰، بعد از آنکه اعلام شد گزارش نتایج به خاطر مشکلات گسترده در استفاده از آن اپلیکیشن به تاخیر خواهد افتاد، در شب بعد از انتخابات سخنرانی‌هایی حاکی از پیروزی ایراد کردند.

آقای سندرز به جماعتی از هوادارانش گفت: «احساس خوبی دارم که بالاخره نتایج اعلام خواهد شد. وقتی که نتایج علنی شود احساس خیلی خوبی دارم که وضعیت ما، اینجا در آيوا، بسیار بسیار خوب خواهد بود.»

نظرسنجی‌های اولیه حاکی از آن بود که این سناتور از حمایت بالایی در میان جوان‌ترین اقشار رای‌دهندگان آیوا برخوردار است، در حالی که جو بایدن در حال جذب آرای رای دهندگان ۶۵ ساله و مسن‌تر بود.

پیت بوتجج هم که ظاهرا از حمایت بالایی در این حوزه انتخاباتی برخوردار است، دوشنبه شب به هوادارانش گفت: «بر اساس تمام نشانه‌های موجود، ما با پیروزی عازم نیوهمپشایر خواهیم شد.»

تا بعدازظهر روز سه‌شنبه هنوز مشخص نشده کدام کاندیدا برنده اولین انتخابات دور مقدماتی بوده است، که نقطه عطفی مهم در کسب نامزدی حزب دموکرات خواهد بود.

آقای بایدن هنگام صحبت با هوادارانش، که ظاهرا کم تعداد‌تر از جماعتی بود که انتظار می‌رفت، گفت: «بر اساس شواهد موجود، رقابت تنگاتنگی خواهد بود، و ما حائز رای نماینده‌های مد نظر خود از این ایالت خواهیم شد. هنوز دقیقا نمی‌دانیم نتایج چیست ولی احساس خیلی خوبی درباره جایگاه کنونی خود داریم.»

© The Independent