ویروس کرونا؛ افزایش تعداد مبتلایان در چین به بیش از ۲۰ هزار نفر

به شهروندان بریتانیایی مقیم چین توصیه شده این کشور را ترک کنند

حدود ۹۴ شهروند بریتانیا و اعضای خانواده اشان، در روزهای جمعه و شنبه، در دو پرواز جداگانه از شهر ووهان به بریتانیا منتقل شدند - STR / AFP

وزارت خارجه بریتانیا از کلیه اتباع این کشور در چین خواسته است به دلیل شیوع ویروس کرونا که تاکنون ۴۲۰ نفر ر ابه هلاکت رسانده، خاک این کشور را ترک کنند.

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا گفته است:«امنیت و حفاظت از شهروندان بریتانیا همواره اولویت اول ما بوده است.

«به همین دلیل، اکنون به اتباع بریتانیا در چین توصیه می کنیم در صورت امکان برای محدود کردن خطر ابتلا به ویروس این کشور را ترک کنند.»

«اگر هنوز بریتانیایی هایی در ایالت هوبی هستند که مایلند خارج شوند، ما همچنان بیست و جهارساعت روز برای تسهیل این امر در تلاش هستیم.»

به دنبال اظهارات «مت هنکاک»، وزیر بهداشت بریتانیا دائر بر این که انتطار می رود موارد بیشتری از ابتلا به کرونا در این کشور مشاهده شود، وزارت خارجه متن راهنمای سفر به چین را تغییر داد. آقا هنکاک گفته است:«ما هنوز اوج شیوع ویروس کرونا را در بلند مدت ندیده ایم.»

آقای هنکاک افزود:«ما برنامه کاملی برای درمان کسانی که عوارض بیماری را نشان داده و بیماریشان با آزمایشات مربوطه تایید شده، آماده کرده ایم، و با شرکایمان در سطح بین المللی همکاری می کنیم تا روند شیوع بیماری را کند کرده و مشغول تحقیق برای یافتن واکسن آن هستیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرده که پروازهای تجارتی از چین ازسراسر کشور به استثنای ایالت هوبی، مرکز شیوع ویروس، مهیاست.

در این میان، مقامات بریتانیا در صدد ردیابی تعداد ۲۳۹ نفری هستند که پیش از اعمال محدودیت سفر، ازشهر ووهان به بریتانیا عزیمت کرده اند.

حدود ۹۴ شهروند بریتانیا و اعضای خانواده اشان، در روزهای جمعه و شنبه، در دو پرواز جداگانه از شهر ووهان به بریتانیا منتقل شدند.

آن ها در بیمارستان «اَروُ پارک» در ویرال به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خواهند بود.

روز دوشنبه، سفارت بریتانیا در پکن اعلام کرد آخرین پروازها برای انتقال شهروندان بریتانیا از چین در این هفته انجام خواهد شد.

روز سه شنبه مقامات چین اعلام کردند که تعداد تلفات ناشی از بیماری کرونا در کشور به ۴۲۵ نفر رسیده و ۲۰۴۳۸ نفر نیز به آن مبتلا شده اند.

روز دوشنبه، وزارت بهداشت بریتانیا ۳۲۶ نفر را مورد آزمایش ویروس کرونا قرار داد که نتیجه آزمایش ۳۲۴  نفر آن ها منفی بود (دو نفر به ویروس آلوده بوده اند).

دو نفر، یک دانشجوی دانشگاه یورک و یکی از اقوامش در بخش ویژه بیماری های واگیردار بیمارستان نظامی رویال ویکتوریا در شهر نیوکاسل تحت درمانند.

بیشتر از جهان