خروج بریتانیایی‌ها از چین ادامه دارد

سفارت بریتانیا در چین می‌کوشد به خروج شهروندان بریتانیایی کمک کند

بریتانیایی‌های مقیم ووهان پس از انتقال به لندن،۳۱ ژانویه ۲۰۲۰-Adrian DENNIS / AFP

کارکنان سفارت بریتانیا در چین می‌گویند که شهروندان بریتانیایی که از استان «هوبی» فرار می‌کنند، امید دارند که بتوانند در پروازهایی که به مقصد اروپا انجام می‌شود جایی پیدا کنند. به گفته کارمندان سفارت، دیپلمات‌های بریتانیایی «سخت در تلاش هستند برای شهروندان بریتانیا و خانواده‌های آنان» جایی در سفرهای هوایی فراهم کنند. این پروازها ممکن است در حال حاضر آخرین سفرهای هوایی که دولت بریتانیا برای خروج شهروندانش از چین تدارک دیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلفات جهانی در پی شیوع ویروس کرونا به 362 تن رسیده، در حالی‌که 18,000 نفر که بیشتر‌شان در چین ساکن هستند، به این ویروس دچار شده‌اند. چین به وسایل پزشکی از جمله ماسک صورت نیاز فوری دارد. دولت این کشور اعلام کرد که به منظور تقویت اقتصاد خود قصد دارد 1.2 تریلیون یوآن (معادل 132 میلیارد پوند انگلیس) به بازارهای این کشور پول تزریق کند. این در حالی است که در مبادلات روز دو شنبه، صدها میلیارد از ارزش سهام شرکت‌های چینی کاسته شد.   

دانشمندان در تلاش هستند تا نوعی از واکسن را برای مقابله با ویروس کرونا تهیه کنند. برای این کار دولت بریتانیا در طول شش ماه آینده، مبلغی بالغ بر 20 میلیون پوند بودجه اختصاص خواهد داد. «ائتلاف ابتکار برای آمادگی در برابر بیماری‌هی واگیر»، که یک نهاد بین المللی است، ابراز امیدواری کرده است که در ظرف هشت ماه بتواند به این واکسن دست یابد اما باز هم زمان زیادی نیاز خواهد برد تا این واکسن مورد آزمایش قرار گیرد.   

© The Independent

بیشتر از جهان