حدود نیمی از کودکان بریتانیایی تلفن همراه دارند

تلفن همراه بر زندگی کودکان "سیطره" یافته است

اکثر کودکان بریتانیایی به سن هفت‌سالگی که می‌رسند تلفن همراه دارند-pexels

طبق گزارشی جدید، حدود نیمی از کودکان ۵ تا ۱۰ سال تلفن همراه دارند.

طبق یافته‌های گروه پژوهشی چایلدوایز که در امور کودکان تخصص دارد ۴۷ درصد کودکان این گروه سنی هم‌اکنون دارای تلفن هستند در حالی که این شاخص در سال گذشته ۳۸ درصد بود.

همچنین طبق این گزارش اکثر بچه‌ها وقتی به سن هفت سالگی می‌رسند عملاً صاحب تلفن همراه هستند.

این کودکان به تلفن همراه وابسته هم هستند و به گفته بیش از نیمی از آن‌هایی که در این بررسی آماری حضور داشتند "هنگام خواب تلفن همراه باید همیشه کنار تخت‌شان باشد."

در این تحقیق اینترنت‌گردی کودکان با گوشی همراه را نیز بررسی کرده‌اند و مشخص شده ۷۱ درصدشان با این افزاره به اینترنت وصل می‌شوند.

در ضمن مدت برخط بودن کودکان در گذر سالیان افزایش یافته است و اکنون به طور متوسط روزی سه ساعت را در اینترنت می‌گذرانند که نسبت به پارسال اندکی افزایش داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به خصوص در رده سنی۷ تا ۱۰ سال، متوسط کاربری روزانه اینترنت نسبت به حدود روزی یک ساعت پارسال جهش داشته است.

طبق بررسی چایلدوایز در مورد تارنماها و بسترهای ارتباطی مورد علاقه کودکان نیز یوتیوب در صدر تارنماها یا برنامک‌های محبوب کودکان قرار دارد و اسنپ‌چت، اینستاگرام، تیک‌توک و فورت‌نایت در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

چایلدوایز گزارش خود را بر اساس آمارگیری سالانه از حدود ۲هزار کودک ۵ تا ۱۶ سال در بریتانیا تهیه کرده است.

سیمون لگت مدیر پژوهشی چایلدوایز می‌گوید اکنون تلفن همراه بر زندگی کودکان "سیطره" یافته است.

او افزود: "ارتباطات تلفن همراه به قدری خصوصی و این فناوری به قدری شخصی است که نظارت والدین بر چگونگی کاربری این فناوری در بین کودکان نیز دشوار است."

همین که کودکی صاحب تلفن همراه شود پایشگری کارهای برخط او دشوار خواهد بود زیرا این فناوری به قدری خصوصی است که عملاً یک دم آن را از خود دور نمی‌کنند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که طبق گزارش مشابهی هم که آفکام پارسال منتشر کرد شمار فزاینده‌ای از کودکان مرتباً از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

آفکام با تحلیل عادات رسانه‌ای حدود ۲ هزار کودک ۳ تا ۱۵ ساله در سراسر بریتانیا اعلام کرد با آن که  اکثر شبکه‌های اجتماعی اجازه نمی‌دهند کودکان زیر ۱۳ سال در آن‌ها حساب بازکنند ۱۸ درصد کودکان ۸ تا ۱۱ سال دارای صفحه‌ای در رسانه‌های اجتماعی هستند.

© The Independent

بیشتر از جهان