واکنش نشریات بریتانیا به برگزیت: روزی که وداع کردیم

برای عده‌ای روز برگزیت، «روز استقلال» و برای برخی یک «عزای عمومی» است

دقایقی پس از اعلام برگزیت در میدان پارلمان لندن- AFP

نشریات بریتانیا واکنش‌های متفاوتی در قبال خروج این کشور از اتحادیه اروپا پس از ۴۷ سال نشان داده‌اند.

صفحه اول روزنامه گاردین با انعکاس احساسات متضاد مردم در روز برگزیت، در مقاله‌ای تحت عنوان «روزی که وداع کردیم» می‌گوید برای گروه‌هایی از مردم (روز برگزیت) «روز استقلال» است در حالی که برای بسیاری دیگر برگزیت یک «عزای عمومی» است.

نشریه آخر هفته «آی» می پرسد «بعد چه؟» و دیلی میرر با خطاب قرار دادن دولت گفته است :«حالا آن بریتانیایی را بسازید که وعده دادید.»

نشریه ایندیپندنت «طرح برگزیت» خود را پیرامون «چگونه آن را درست انجام دهیم» ارائه کرده در حالی که روزنامه فایننشال تایمز در مقاله‌ای تحت عنوان «بریتانیا سرانجام رشته های اتحادیه اروپا را قطع کرد»  به پایان «پر آشوب» عضویت کشور در اتحادیه پرداخته است.  

روزنامه سان اظهارات بوریس جانسون، نخست وزیر را برای «همبستگی بریتانیا» در مقاله‌ای تحت عنوان «خارج شو، جنگ نکن» (در اشاره به شعار معروف هیپی‌های سال ها ۱۹۶۰ دائر بر عشق بورز، جنگ نکن) منعکس کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه دیلی اکسپرس یازده صفحه اول خود را به شماره ویژه «خروج تاریخی بریتانیا» از اتحادیه اروپا با تیتر «سربلند کن و بدرخش... این یک بریتانیای جدید و باشکوه است» اختصاص داده است. 

در این میان، روزنامه دیلی مِیل هرچند به مناسبت روز برگزیت به خوانندگانش یک «دستمال آشپزخانه برگزیت» هدیه کرده، در سرمقاله‌اش با عنوان «چند قربانی دیگر ویروس؟» روی شیوع ویروس کرونا در بریتانیا تمرکز کرده است.

نشریه دیلی استار نیز از برگزیت فاصله گرفته و نوشته «در این روز تاریخی، خبر مهمی داریم» و به ماجرایی پرداخته که در آن دیلان دانِلی، مجری تلویزیون از کمک نوئل فیتزپاتریک دامپزشک در نجات جان سگش تقدیر می‌کند.

© The Independent