تشدید دعوای تکراری نکونام و خطیر؛ هواداران استقلال عصبانی‌اند

به نظر می‌رسد شمار زیادی از هواداران استقلال از نکونام و خطیر به یک اندازه عصبانی‌اند و هردو نفر را مسبب بحران در تیم می‌دانند

زنان هوادار استقلال تهران در تمرین این تیم، پاییز ۱۴۰۲‌ــ فروغ طاهرخانی

در شرایطی که استقلال تهران با تساوی هفته گذشته مقابل مس رفسنجان، فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس تهران را در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر به تنها یک امتیاز رساند و کمترین لغزش آبی‌ها در هشت هفته پایانی می‌تواند به قیمت از دست رفتن صدرنشینی و قهرمانی منجر شود، جواد نکونام، سرمربی استقلال، تصمیم گرفت بار دیگر حملات کلامی به مدیرعامل این باشگاه را از سر بگیرد؛ حملاتی که اگرچه در ماه‌های اخیر با سکوت علی خطیر و پاسخ‌ ندادن او به اکثر انتقادهای نکونام همراه بود، هر بار پس از کسب نتیجه‌ای ضعیف برای استقلال در لیگ برتر و جام حذفی تکرار شده‌اند. درست مانند روزهای اخیر که پس از تساوی ناامیدکننده استقلال مقابل تیم کم‌مهره مس در تهران و البته انتقادهای پرشمار هواداران از نکونام به دلیل سبک بازی و تعویض‌های پایان بازی، سرمربی استقلال تصمیم گرفت جذب نشدن بازیکنان دلخواهش، واریز نشدن مطالبات گذشته بازیکنان و سنگ‌اندازی‌های مدیرعامل را به‌عنوان دلایل اصلی توقف موفقیت‌های تیمش معرفی کند.

این در حالی است که مخالفت جواد نکونام با جذب استون اورونوف، هافبک تکنیکی و گلزن تیم ملی ازبکستان، و درخشش فوق‌العاده این بازیکن باکیفیت در ترکیب تیم پرسپولیس، موجب شد تا انتقادهای هواداران استقلال از نکونام در هفته‌های اخیر بالا بگیرد و او نیز مانند علی خطیر، به زیر پا گذاشتن منافع باشگاه به‌ دلیل لجباری و دعواهای شخصی متهم شود.

سرمربی تیم صدرنشین لیگ برتر که پیش از این با شکست مقابل مس رفسنجان از جام حذفی کنار رفته بود و حالا در لیگ هم با مصدومیت شدید مهدی مهدی‌پور، هافبک بازی‌ساز استقلال، برای کسب سه امتیاز هشت مسابقه دشوار پیش رو با بحران بزرگی مواجه شده است، در مصاحبه با صداوسیما گفت که علی خطیر «دل هواداران را خون کرده» و آن‌ها را «سکته داده» و مدعی شد که مدیرعامل استقلال مخالف حضور هواداران این تیم در تمرین‌ها است. او سپس از بیانیه چندماه قبل باشگاه به‌ دلیل لغو اردوی تدارکاتی دبی در نیم‌فصل شکایت کرد و در کنار انتقاد از جذب نشدن بازیکنان دلخواهش در تعطیلات نیم‌فصل، خطیر را متهم کرد که برخی رسانه‌ها و خبرنگاران را به تخریب سرمربی آبی‌ها تشویق می‌کند.

علی خطیر هم در واکنش، این انتقادها را «ناسزا» خواند و گفت: «حاضرم هرچه کنایه و ناسزا است، به من بدهند و اصلا من شاگرد آخر باشم، اما استقلال موفق شود. ته این دعواها هیچ چیزی برای فوتبال ندارد. من تمام مشکلات را گردن می‌گیرم، اما هواداران هم حواسشان باشد که یک عده می‌خواهند استقلال را از صدر جدول دور کنند.»

اما جواد نکونام باز هم در مقابل جوابیه خطیر سکوت نکرد و در یک مصاحبه دیگر، از این سخن گفت که مدیرعامل استقلال قلبا دوست دارد این تیم در پایان لیگ برتر در رده‌های چهارم و پنجم قرار گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرمربی استقلال گفت: «آقایان! لطفا لطفا شما دیگر با مظلوم‌نمایی و عوام‌فریبی حرف از هوادار و آرامش هوادار نزنید که امسال دلشان را خون کردید و چند بار در طول فصل به‌ دلیل بازیکن نگرفتن و هزار و یک مسئله دیگر سکته‌شان دادید. اگر شما هوادار برایتان مهم بود، درهای کمپ استقلال را به روی آن‌ها نمی‌بستید. چرا مثل مدیران تیم رقیب برای گرفتن حق استقلال نمی‌جنگید؟ چون دنبال موفقیت استقلال نیستید و حواستان جای دیگری است. آقایان گفتند نکونام دوست دارد تیمش قهرمان شود. بله، کاملا درست است اما همه می‌دانند چه کسی دوست ندارد این تیم قهرمان شود. شما که از زمان ورودتان به استقلال دنبال چهارم و پنجم کردن تیم بودید، لطفا حرف از قهرمانی نزنید... البته بماند که آقایان از همین الان نقشه کشیده‌اند تا اگر تیم قهرمان نشد، به ما حمله کنند.»

در چنین شرایطی و با ادامه استیصال و سکوت کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و رئیس مجمع باشگاه استقلال، در مقابل ادامه دعواهای نکونام و خطیر، به نظر می‌رسد دود شعله‌ور شدن این آتش مستقیم به چشمان میلیون‌ها هوادار استقلال تهران در سراسر ایران خواهد رفت و با توجه به نمایش ضعیف بازیکنان این تیم در مسابقات اخیر، می‌توان از هم‌اکنون برای تیم رقیب تهرانی در راه رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر شانس بیشتری در نظر گرفت.

پرسپولیس در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، با اوسمار برزیلی نمایش‌هایی باشکوه و جذاب ارائه کرد و برخلاف تیم جواد نکونام که معمولا با آرایشی دفاعی و برای حفظ نتیجه حداقلی وارد زمین می‌شود، نشان داد که می‌خواهد با استفاده از بحرانی شدن جو اردوی آبی‌ها، به سمت کسب ششمین قهرمانی در هفت فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران حرکت کند.

بیشتر از فوتبال