جوراب شلواری سفید؛ از هالیوود تا خیابان‌های پاریس

 جوراب‌شلواری سفید نخست در ۲۰۲۰ مد شد و بخشی از مجموعه متنوع پوشش بهاره شانل بود

مدل‌ها مجموعه فاخر شانل در هفته مد بهار پاریس را نمایش می‌دهند-AFP

جوراب شلواری سفید دوباره به صحنه مد بازگشته است. حالا می‌توان، علاوه بر جوراب شلواری قرمز که پیشتر درباره آن گفته‌ایم، جوراب شلواری سفید را نیز به سبد خرید افزود.

به گزارش نیویورک پست، این موج نیز مرهون بلر والدورف شخصیت سریال «دختر سخن‌چین» (Gossip Girl) است، زیرا او اولین کسی بود که از آن استقبال کرد.

البته فراگیر شدن این پوشش برای علاقه‌مندان مد چندان عجیب نیست. زیرا جوراب جزو اصلی سبک‌ پوشش باله است که در ماه‌های اخیر رواج بیشتری یافته است. خانه‌های مد موثر در این موج، ازجمله میومیو، سیمون روشا و سندی لیانگ،  برای ایجاد حالت بازیگوشانه در طرح‌های خود، از جوراب شلواری و جوراب ساق‌بلند استفاده می‌کنند.

جوراب‌شلواری سفید نخست در ۲۰۲۰ مد شد و بخشی از مجموعه متنوع پوشش بهاره شانل بود. این مد بلافاصله فراگیر نشد اما حالا در کانون توجه قرار گرفته‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تکه مکمل در مجموعه فاخر بهاره ۲۰۲۴ شانل بار دیگر جزو بخش‌های اصلی بود و بر تن بیشتر مدل‌ها دیده می‌شد، ازجمله بر تن مارگارت کوالی، بازیگر هالیوود که نمایش را آغاز کرد.

جی‌جی حدید سال گذشته در نمایش مالایکارایس (Malaikaraiss) در نیویورک جوراب‌شلواری سفید پوشید. او در مجموعه ۲۰۲۰ شانل نیز با همین سبک پیشاپیش همه روی صحنه رفت.

استقبال ستاره‌ها از این مد جدید نشان داد که در سال ۲۰۲۴ آن را بیشتر خواهیم دید. ستارگانی چون آنگوری رایس، بازیگر «دختران بدجنس» (Mean Girls) با لباس برند «تئوری» و کریستین استوارت با سبک شانل و سبک‌های خیابانی هفته مد نیویورک.

علاقه‌مندان مد دو تعریف متفاوت از کاربرد جوراب شلواری سفید دارند. تعریف اول خواهان ظاهری یک‌رنگ یا تقریبا یک‌رنگ است، که در آن جوراب‌شلواری سفید و ضخیم نگاه را از لباس به کفش می‌لغزاند. حدید، رایس و استوارت طرفدار این ظاهر سرتاپا سفیدند که شیک و درجه‌یک است و پوشش را برجسته می‌کند.

تعریف دوم خواهان اغراق (ماکسیمالیسم) است که در آن رنگ سفید جوراب با رنگ قسمت‌های دیگر پوشش تضاد دارد و سبب می‌شود لبه دامن کوتاه و کفش‌‌ها بیشتر به چشم بیایند.

رنگ‌های اغراق‌امیز و ناهمخوان حس‌وحالی رها و سبک‌بارانه به پوشش می‌بخشد.

 

بیشتر از مُد و زیبایی