هشدار دونالد ترامپ درباره کاهش حمایت جهانی از اسرايیل؛ «باید جنگتان را تمام کنید»

«باید به صلح برسیم. نمی‌توانید این جنگ را همینطور ادامه دهید. من می‌گویم که اسراییل باید خیلی مراقب باشد چون شما در حال از دست دادن حمایت بخش بزرگی از جهان هستید»

دونالد ترامپ-AFP

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا و بخت اول جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ به اسرايیل درباره از دست دادن حمایت بین‌المللی هشدار داد و خواستار پایان جنگ شد.

ترامپ به روزنامه اسراییلی هیوم گفت: «باید جنگتان را تمام کنید. باید به آن خاتمه دهید. باید آن را به پایان برسانید.» او گفت: «باید به صلح برسیم. نمی‌توانید این جنگ را همینطور ادامه دهید. من می‌گویم که اسراییل باید خیلی مراقب باشد چون شما در حال از دست دادن حمایت بخش بزرگی از جهان هستید، شما در حال از دست دادن پشتیبانی‌ها هستید.»

دونالد ترامپ پیش‌‌تر از سیاست جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا در قبال بحران جاری در منطقه نیز انتقاد کرده است و بارها گفته است که اگر او رییس‌جمهوری بود، حمله حماس به اسراییل و به دنبال ان جنگ در غزه اتفاق نمی‌افتاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ همچنین درباره انتشار تصاویر اقدامات نظامی اسراییل در غزه نیز از اسراییل انتقاد کرد و گفت نباید این تصاویر منتشر می‌شد چرا که با این اقدام تصویر اسراییل در حال تخریب شدن است.

او گفت که شاید اسراییل می‌خواست با انتشار این تصاویر قاطعیت خود را نشان دهد اما گاهی نباید این کار را انجام داد.

ترامپ گفت اگر او هم به جای اسراییل بود، پس از حمله هفتم اکتبر حماس همان واکنشی را نشان می‌داد که اسراییل داشت ما اکنون زمان پایان دادن به جنگ در غزه است.

ترامپ درحالی از اسراییل خواست به جنگ پایان دهد که شورای امنیت سازمان ملل نیز در قطعنامه‌ای خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شده است.

رییس‌جهوری پیشین آمریکا در هفته‌های نخست آغاز جنگ نیز از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل به دلیل آمادگی نداشتن برای حمله حماس انتقاد کرده بود. او همچنین گفته بود که نتانیاهو در زمان اجرای طرح کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشت او را خالی کرد و گفت نمی‌تواند در این پروژه مشارکت کند.

بیشتر از جهان