ویژگی‌های مدل موی محبوب شاهدخت موناکو

کمتر پیش‌ آمده است که زنان خانواده‌های سلطنتی هم‌سن شاهدخت شارلین‌ موهایشان را خیلی کوتاه کنند

شاهدخت موناکو، شارلین، همسر شاهزاده آلبرت‌ــ  AFP

شاهدخت شارلین هنگامی‌ که سال ۲۰۱۱ با شاهزاده آلبرت موناکو ازدواج کرد، به نمادی از تغییرات چشمگیر در مدل مو تبدیل شد.

این قهرمان جوان المپیک اهل آفریقای جنوبی زمانی که کنار شاهزاده آلبرت موناکو دیده شد، مدل موی طلایی‌ بلندی داشت؛ مدلی که تنها چند ماه بعد با مدل کوتاه جایگزین شد و در سال‌های پس از آن هم شارلین را با موی بلند ندیدیم. او کم‌کم به سمت مدل‌های کوتاه‌تر رفت و مدل باب و میدی جایش را به پیکسی داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمتر پیش‌ آمده است که زنان خانواده‌های سلطنتی همسن‌وسال شاهدخت شارلین‌ موهایشان را اینقدر کوتاه کنند. کیت میدلتون در زمان بارداری یا بیماری هم موهای زیبای بلند و مواجش را حفظ کرد اما شارلین در این مورد متفاوت و بیشتر یادآور شاهدخت دایانا است.  

در سال ۲۰۲۰، شارلین تغییر مدل مویش را با یک باب کوتاه چتری‌دار نشان داد. بعد پا را فراتر گذاشت و در دسامبر ۲۰۲۱  مدل جنجالی را امتحان کرد و قسمتی از موی سرش را تراشید. او این مدل مو را در میانه همه‌گیری کرونا و هنگام تحویل هدایای کریسمس در جشن سالانه خانواده سلطنتی در کاخ موناکو آشکار کرد.

شناگر سابق المپیک در آن زمان گفت که باز هم قصد دارد در ظاهرش تغییراتی دهد: «بین تمام اعضای خانواده‌های سلطنتی، من قطعا بیش از هرکس مدل مویم را تغییر داده‌ام و از این به بعد هم این کار را خواهم کرد. این انتخاب من است.»

چند سال گذشته او را با مدل پیکسی دیدیم. شارلین با تغییر رنگ مو، جلو یکنواخت شدن ظاهرش را گرفته و از بلوطی تیره تا بلوند روشن را امتحان کرده است.

شارلین در ژانویه ۲۰۲۴ با موهای بلوند کرم که یادآور مدل موهای چند سال قبل او بود، به سبک پیشین بازگشت.

این مادر ۴۶ ساله یک تغییر کوچک در موهایش داد و برخلاف همیشه آن را به سمت پایین شانه کرد. در آخرین تصاویری که از او در جشن رقص دیدیم، تلالو موهای براقش به زیبایی با لباس طلایی الی‌صعب هماهنگ شده بود.

یکی از جذابیت‌های مدل موی کوتاه برای شارلین این است که می‌تواند بدون اینکه سبک کوتاهی موهایش را تغییر دهد، انواع مدل‌ها را امتحان کند.

شاید جسارت او در کوتاه نگه داشتن موهایش که از مدل‌های محبوب زنان بالای ۴۰ سال است، بقیه را هم راهی آرایشگاه کند. در این میان لتیزیا، ملکه اسپانیا، به‌تازگی موهایش را تا روی شانه کوتاه کرد. مدل موی ملکه لتیزیا باب‌ــ‌‌میدی (midi-bob) نام دارد که یکی از مدهای اصلی سال ۲۰۲۴ معرفی شده است.

بیشتر از مُد و زیبایی