جنجال انتشار عکس دستکاری‌شده کیت میدلتون ادامه دارد

به گزارش نیویورک پست، یک کاربر کنجکاو پس از بررسی زیاد، به این نتیجه رسیده که این عکس احتمالا یکی از تصاویری است که در یک گردش خیریه در نوامبر ۲۰۲۳ گرفته شده است

عکسی که کاخ کنزینگتون به مناسبت روز مادر از کیت میدلتون و فرزندانش منتشر کرد-X/KensingtonRoyal

کاخ کنزینگتون یکشنبه ۱۰ مارس به مناسبت روز مادر در بریتانیا، تصویر «جدیدی» از کیت میدلتون و فرزندانش منتشر کرد تا ضمن تبریک این روز، به «تئوری‌های توطئه‌ای» که به دلیل دوران نقاهت طولانی شاهدخت ولز پس از جراحی در ناحیه شکم که نوع آن مشخص نشد، شکل گرفته است، پایان دهد اما همه‌چیز بر خلاف انتظار پیش رفت و به شک و تردیدها دامن زده شد.

ساعاتی پس از انتشار این عکس، درباره دستکاری یا استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر آن حدس و گمان‌هایی مطرح شد. جرقه این ایده را هم انگشت بدون حلقه کیت روشن کرد و به دنبال آن، رد پای ویرایش‌هایی در گوشه و کنار عکس هویدا شد.

یک روز پس از آنکه چند خبرگزاری معتبر از جمله رویترز، اسوشیتدپرس، گتی ایمیجز و خبرگزاری فرانسه عکسی را که کاخ کنزینگتون روز یکشنبه به مناسبت روز مادر از کیت میدلتون و سه فرزندش منتشر کرد، به دلیل احتمال «دستکاری دیجیتالی»، از دسترس خارج کردند، حساب رسمی شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در اینستاگرام با انتشار متنی در روایتگر (استوری)، تایید کرد که عکس دستکاری شده بود.

در این متن آمده است: «مثل بسیاری از عکاس‌های مبتدی، من هم گاهی اوقات عکس‌ها را ادیت و اصلاح می‌کنم. می‌خواهم بابت هرگونه سردرگمی که عکس خانوادگی‌ که ما روز گذشته منتشر کردیم، ایجاد کرد، عذرخواهی کنم.» این متن با حرف سی (C) امضا شده است که به کیت میدلتون اشاره دارد.

اگرچه کیت میدلتون اذعان کرده که عکس اصلاح شده، احتمالا منظور او از اصلاح با آنچه مخاطبان و منتقدان در نظر دارند، متفاوت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نیویورک پست، یک کاربر کنجکاو پس از بررسی زیاد، به این نتیجه رسیده که این عکس یکی از تصاویری است که در یک گردش خیریه در نوامبر ۲۰۲۳ گرفته شده است. الین استون در حساب کاربری‌اش توضیح می‌دهد که در این عکس شواهد زیادی از استفاده ناشیانه از فوتوشاپ وجود دارد.

استون لباس‌های کیت و بچه‌ها را در این عکس جدید با آنچه در ماه نوامبر هنگام بازدید از بانک محلی لباس نوزاد به تن داشتند، مقایسه کرد و به این نتیجه رسید فرم ژاکتی که کیت آن روز پوشیده بود، با آنچه در این عکس جدید به تن دارد یکی است و فقط رنگ‌ آن با فوتوشاپ تغییر کرده است. او برای تاکید بر نظریه‌اش، اشاره کرد که مدل ژاکت کیت در ماه نوامبر فقط در رنگ کرم تولید می‌شود و احتمالا آنچه در این عکس تن کیت است، با فوتوشاپ رنگ شده است.

او همچنین به مدل لباس و کفش بچه‌ها اشاره می‌کند که یکسان‌اند و تنها در رنگ آن‌ها تغییراتی دیده می‌شود.

در همین حال، این نظریه که چهره شاهدخت ولز در عکس روز مادر از عکس روی جلد مجله ووگ در سال ۲۰۱۶ برداشته شده، هم در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

آخرین حضور عمومی کیت به روز کریسمس گذشته (۲۵ دسامبر ۲۰۲۳) برمی‌گردد که همراه دیگر اعضای خانواده سلطنتی هنگام خروج از کلیسای ساندرینگهام میان مردم حاضر شد.

دلیل غیبت طولانی مدت کیت بنابر آنچه کاخ کنزینگتون روز ۱۷ ژانویه اعلام کرد، یک جراحی از پیش برنامه‌ریزی بود. 

کاخ کنزینگتون در این بیانیه اعلام کرد که حال شاهدخت ولز خوب است اما به نوع جراحی اشاره‌ای نکرد و تنها توضیح داد که او پس از دو هفته استراحت در بیمارستان، حدود سه ماه از وظایف سلطنتی‌اش کناره می‌گیرد.

هم‌زمان با جراحی کیت میدلتون، خبر ابتلای شاه چارلز به سرطان پروستات و کمی بعدتر ابتلای دوشس یورک به سرطان پوست توجه افکار عمومی را به اخبار سلامتی خانواده سلطنتی بریتانیا جلب کرد. هرچند این دو بر خلاف کیت، بارها مقابل دوربین‌ خبرنگاران ظاهر شده‌اند.

آنچه باعث قوت گرفتن تئوری‌های توطئه شد، غیبت ناگهانی شاهزاده ویلیام در مراسم یادبود کنستانتین، پادشاه یونان، پدرخوانده‌اش، بود که ۲۸ فوریه در قلعه وینزر برگزار شد. اگرچه کمتر از یک هفته پس از آن ماجرا، عکاس‌های پاپاراتزی عکسی از کیت را که در خودرو مادرش نشسته بود، منتشر کردند، و کاخ نیز در بیانیه‌ای از حال او خبر داد، این بار به نظر می‌رسد کاخ کنزینگتون در مخمصه بدتری گیر کرده و برای توجیه ادیت‌های انجام‌شده روی عکس جدید باید به افکار عمومی پاسخ قانع‌کننده‌تری بدهد.

بیشتر از زندگی