دخترخوانده مکرون از رنج‌های دوره کودکی‌اش می‌گوید

بریژیت درحالی با امانوئل مکرون وارد رابطه شد که تیفانی اوزیر، دخترش، فقط شش سال از او کوچک‌تر است و پسر و دختر دیگرش از مکرون بزرگ‌ترند

دیدار امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، با دخترخوانده‌اش پس از ادای سوگند در سال ۲۰۲۲- AFP

تیفانی اوزیر، دختر بریژیت مکرون، اعتراف کرد که از حرف و سخن‌هایی که پس از ازدواج مادرش با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در شهر کوچکشان همه‌جا شنیده می‌شد، بسیار رنج می‌برده و احساس شرم می‌کرده است.

به گزارش الشرق الاوسط، تیفانی که اکنون ۴۰ ساله است، رمانی در دست انتشار دارد که بر اساس تجربه‌اش به‌عنوان یک وکیل نگاشته شده است. او در مصاحبه‌ای درباره زندگی‌اش، عبارت‌ «مادر و شوهر محبوبش» را به کار برده و خاطراتی از دوران کودکی‌اش را روایت کرده است، از رنج روزهایی که مادر تیفانی پدرش را به‌خاطر امانوئل مکرون که در آن زمان فقط یک نوجوان بود، ترک کرد و داستان زندگی آن‌ها در آن شهر کوچک، بر سر زبان‌ها افتاد.

دختر بانوی اول فرانسه اعتراف کرد که در زادگاهش آمیان، در شمال فرانسه، بابت این قضیه بسیار احساس شرمساری می‌کرده و حرف‌های تلخی شنیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امانوئل مکرون تنها شش سال بزرگ‌تر از تیفانی اوزیر است اما از برادر و خواهر او کوچک‌تر است. در اوایل دهه ۱۹۹۰، او ۱۵ ساله بود که عاشق معلم متاهلش بریژیت اوزیر ۴۰ ساله شد. در آن زمان، خواهر بزرگ تیفانی به نام لورانس، همکلاسی رئیس‌جمهوری آینده فرانسه بود و همه فکر می‌کردند که امانوئل با او سَروسِری دارد.

تیفانی درباره آن دوران که خود تنها ۹ سال داشت، به روزنامه تلگراف گفت: «جدایی پدر و مادر دردناک است، اما بعضی اتفاق‌ها آن را دردناک‌تر می‌کند... من چیزهای زیادی از آن دوره یاد گرفتم. می‌دانم که در چنین مواقعی باید روی آنچه ضروری است، تمرکز کرد و بدون توجه به انتقادها جلو رفت.»

او ادامه داد: «حمله، غیبت و قضاوت؛ در آن زمان هنوز عصر رسانه‌های اجتماعی فرا نرسیده بود ولی ما در یک شهر کوچک زندگی می‌کردیم که مردم از همه‌چیز خبر داشتند و درباره‌اش حرف می‌زدند.»

بریژیت مکرون که اکنون ۷۰ سال دارد، او هم پیش از این در ماه نوامبر هنگام روایت خاطراتی از گذشته، اعتراف کرده بود که به‌دلیل نگرانی برای فرزندانش، ازدواج با شاگرد سابقش را به مدت ۱۰ سال به تعویق انداخت.

او همچنین گفت که همواره فکر می‌کرده است امانوئل مکرون در نهایت «عاشق کسی همسن خودش» خواهد شد.

او به مجله پاری‌مچ توضیح داد: «تنها مانع ازدواج من با امانوئل، فرزندانم بودند. صبوری کردم تا زندگی آن‌ها را خراب نکنم. ۱۰ سال طول کشید... می‌توانید تصور کنید که آن‌ها چه می‌شنیدند. اما من نمی‌خواستم زندگی‌ام را از مسیر خارج کنم.»

تیفانی اوزیر اشاره کرد که به دلیل اختلاف سنی و رابطه مادرش و امانوئل مکرون هیچ کینه‌ای از آن‌ها ندارد. او افزود: «از هم پاشیدگی یک خانواده هم می‌تواند باعث دلشکستگی شود و هم یک فرصت باشد. من مادر و ناپدری مهربانی دارم.»

بریژیت در سال ۲۰۰۶ رسما از همسرش، آندره لوئیس اوزیر، جدا شد و یک سال بعد، زمانی که امانوئل مکرون کارمندی جوان بود، با او ازدواج کرد. آندره لوئیس اوزیر در سال ۲۰۱۹ درگذشت.

بیشتر از جهان