وکلای ترامپ: محاکمه نامزد ریاست جمهوری پیش از انتخابات عادلانه نیست

تلاش دادستا‌ن‌های پرونده این است که محاکمه در روز هشتم ژوییه برگزار شود، یعنی درست یک هفته قبل از برگزاری کنگره ‏‏‏مشهور حزب جمهوری‌خواه و اعلام ‌نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ‏

وکلای دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری پیشین آمریکا، روز جمعه در جلسه استماع دادگاه فدرال فلوریدا حاضرشدند تا از قاضی پرونده «اتهام سوء‌استفاده از اسناد طبقه‌بندی‌شده» بخواهند که به‌دلیل در جریان بودن مبارزات انتخاباتی و کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری برگزاری دادگاه به تعویق بیفتد. 

از سوی دیگر، تلاش دادستا‌ن‌های پرونده این است که محاکمه در روز هشتم ژوییه برگزار شود، یعنی درست یک هفته قبل از برگزاری کنگره ‏‏مشهور حزب جمهوری‌خواه و اعلام ‌نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری. این طور که از اوضاع کنونی برمی‌آید، ترامپ بی‌تردید پرچم‌دار حزبش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر خواهد بود.

 آیلین کانن، قاضی پرونده، پیش‌تر تلویحا با درخواست وکلای ترامپ در مورد تغییر تاریخ برگزاری دادگاه موافقت کرده بود، اما هنوز تاریخ جدیدی تعیین نکرده‌ است. 

وکلای دونالد ترامپ در جلسه روز جمعه در دفاع از او بارها گفتند که محاکمه «نامزد ریاست‌جمهوری» نمی‌تواند عادلانه‌ باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاد بلانچ، وکیل دونالد ترامپ، در این جلسه به قاضی گفت: «همچنان معتقدیم که محاکمه‌ قبل از برگزاری انتخابات اشتباه است و نباید چنین اتفاقی بیفتد.» 

با این حال، جی‌برات، دادستان فدرال و مسئول این پرونده، اعلام‌ کرد که تعیین تاریخ برگزاری دادگاه بدون توجه به هویت و مقام متهمی است که در آن شرکت می‌کند و دادگاه است که تعیین می‌کند چه زمانی می‌توان متهم را محاکمه کرد. 

هم‌زمان با برگزاری این جلسه، جمعی از حامیان ترامپ در خارج از ساختمان محل جلسه و بخشی دیگر نیز در شمال میامی گردهمایی‌هایی در حمایت از نامزد محبوبشان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار کردند. 

همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در صورت رقابت با جو بایدن در مرحله پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری با قدرت پیروز می‌شود. 

با این حال، برخی از نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که نتیجه و احکام دادگاه‌های متعدد علیه دونالد ترامپ ممکن است روی تصمیم و نظر رای‌دهندگان اثر بگذارد. بر اساس نظرسنجی رویترز ​ایپسوس، از هر چهار جمهوری‌خواه بیش از یک نفر می‌گویند که اگر ترامپ مجرم شناخته شود، به او رای نمی‌دهند.

بیشتر از جهان