راهنمای اضافه‌کردن رنگ قرمز به کمد لباس به شیوه چهره‌های مشهور

از زمستان تا تابستان، قرمز هرگز از مد نمی‌افتد، و این رازی است که ستاره‌ها می‌دانند

کارا دلوین روی فرش قرمز جوایز اسکار ۲۰۲۳- ANGELA WEISS/AFP

رنگ قرمز، که سال گذشته نمایش‌های مد را تسخیر کرده بود، امسال نیز یکی از روندهای فراگیری است که تاکنون در فرش‌ قرمز رویدادها، نمایش‌های مد، و سبک لباس چهره‌های مشهور شاهد آن بوده‌ایم و باز هم خواهیم بود. 

هرچند مشکی و سفید همیشه قابل استفاده‌ است، اما در رنگ قرمز چیزی وجود دارد که علاقه ما را به مد دو چندان می‌کند. این رنگ درخشان همیشه اثرگذار است و هر ترکیب سبکی را فوری به سطحی بالاتر ارتقا می‌دهد.

از زمستان تا تابستان، قرمز هرگز از مد نمی‌افتد، و این رازی است که ستاره‌ها می‌دانند؛ چهره‌های مشهور چه زمانی که روی فرش قرمز می‌روند و چه زمانی که به سفر می‌روند می‌دانند چگونه این رنگ آتشین را با ذوق و سلیقه به کار ببرند.

اما چطور می‌توان این رنگ پرطرفدار را به کمد لباس اضافه کرد و سبک شیک و جذابی همچون ستاره‌ها داشت؟ در ادامه، به چند نکته و راهکار برای این منظور پرداخته‌ایم.

انواع قرمز و چگونگی انتخاب بهترین آن

رنگ قرمز انواع مختلفی دارد که هر یک می‌تواند تاثیر متفاوتی بر سبک و ظاهر داشته باشد.

قرمز تیره و قرمز روشن

قرمزهای تیره‌تر برای مناسبت‌های رسمی و شبانه مناسب‌اند، اما قرمزهای روشن‌تر بیشتر برای استفاده در روز و محیط‌های غیررسمی انتخاب می‌شوند.

قرمز گرم و سرد

قرمزهای گرم ته‌رنگ نارنجی یا زرد دارند و قرمزهای سرد ته‌مایه آبی یا بنفش. انتخاب بین این دو بستگی به رنگ پوست افراد دارد. برای مثال، قرمز گرم برای کسانی که رنگ پوست گرم دارند مناسب‌تر است و قرمز سرد روی پوست‌هایی با رنگ پایه سرد زیباتر می‌شود.

چطور ته‌رنگ پوستمان را تشخیص دهیم؟

وب‌سایت هلت‌لاین (Healthline) در مقاله‌ای درباره شناخت ته‌رنگ (Undertone) پوست، توجه به رگ‌های بدن را یکی از راه‌های شناخت ته‌رنگ دانسته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


به رگ‌ها (اگر دیده می‌شوند) نگاه کنید. اگر سبز به نظر می‌رسند، احتمالا ته‌رنگ پوست شما گرم است و اگر آبی یا ارغوانی به نظر بیایند، احتمالا ته‌رنگ سردتری دارید. کسانی که ته‌رنگ پوست خنثی دارند احتمالا رگ‌های بی‌رنگ یا به رنگ پوست دارند.

پس از پیدا کردن رنگ قرمز مناسب، نوبت به انتخاب سبک لباس است. قرمزپوش‌ها چند دسته‌اند.

دسته اول کسانی‌اند که پوشیدن سرتاپا قرمز را انتخاب می‌کنند. این افراد معمولا کفش‌ و کیف و لاک ناخن قرمز را با لباس قرمز هماهنگ می‌کنند تا سبک ظاهر یکدستی داشته باشند.

دسته بعدی دوستداران قرمز کسانی‌اند که ترجیح می‌دهند قرمز را با رنگ‌های دیگر ترکیب کنند. ترکیب موفق و پرتکرار استفاده از رنگ مشکی در کنار قرمز است. این تضاد رنگ را می‌توان هم در تکه‌های جانبی، مانند کیف و کفش و کمربند، به کار برد و هم در ترکیب قطعه‌های مختلف لباس.

 

از آنجا که قرمز به‌نوعی رنگ رهایی و آزادی است، افراد در انتخاب هر قرمزی که دوست دارند و هر سبکی که مناسب می‌دانند کاملا آزادند. همان‌طور که بسیاری رنگ قرمز یکدست در لباس‌ها را بهترین رنگ می‌دانند، پارچه‌های طرح‌دار قرمز و سبک‌هایی که قرمزهای متنوع را در کنار هم دارند نیز محبوبیت زیادی دارند.

در کنار همه این‌ها، دسته‌ دیگری از قرمزدوستان هستند که ترجیح می‌دهند فقط کمی از این رنگ سرزنده را در سبک پوشش به کار گیرند، مثلا استفاده از کیف دستی و کفش قرمز برای تکمیل سبک لباس‌های روشن یا مشکی و سرمه‌ای یا استفاده از شال و کمربند قرمز برای تکمیل سبک.

چه جزو کسانی باشیم که سبک سرتاپا قرمز را می‌پسندیم، چه به تکه‌های کوچکی از آن بسنده کنیم، با انتخاب این رنگ هیجان‌انگیز سبک منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذاریم که نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس زیاد است.

بنابراین، با در نظر گرفتن انواع مختلف قرمز متناسب با شخصیت و ویژگی‌های ظاهری می‌توانیم ظاهر شیک و یگانه‌ای شبیه به چهره‌های مشهور داشته باشیم.

بیشتر از مُد و زیبایی