دستان معجزه فدرر را به نیمه‌نهایی رساند

اوج حساسیت مسابقات تنیس اوپن استراليا در روز نهم

 فدرر موفق شد به زحمت به دور بعدی مسابقات صعود کرد - DAVID GRAY / AFP

راجر فدرر ٣٨ ساله، مرد شماره ٣ تنيس جهان، به مصاف تنيز سندگرين از امريكا، داراى رتبه ١٠٠ در رده بندى جدول تنيس‌بازان جهان، رفت. فدرر ست اول را بسيار خوب شروع كرد و اجازه خود نمايى به حريف نداد و موفق شد ۶-۳ پیروز شود. اما ست‌های دوم و سوم، طور دیگری پیش رفت. بازی ضعیف فدرر و سرعت کم او، به تنیس‌باز آمریکایی اجازه داد تا ست‌های دوم وسوم را به ترتیب ۶-۲ و ۶-۲ از آن خود کند. در ست چهارم نیز فدرر به بازی ضعیف خود ادامه داد و می‌توان گفت با معجزه از شکست گریخت. سندگرین - که در ست چهارم ۷ بار امتیاز پایان بازی را در اختیار داشت، با بد شانسی نتوانست از هیچ یک از آن‌ها استفاده کند و فدرر با معجزه توانست ست چهارم را در تایبرک پیروز شود. در ست پنجم سند گرین - که به خاطر از دست دادن موقعیت‌هایش برای پیروزی ناراحت بود، نتوانست تمرکز خود را حفظ کند و ست پنجم را نیز به فدرر واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دیگر دیدار این مرحله، نواک جوکوویچ، مرد شماره ۲ تنیس جهان، به مصاف میلوش رائونیچ، از کانادا، رفت و موفق شد به راحتی در سه ست متوالی از سد حریف کانادایی بگذرد. بدین ترتیب فدرر و جوکوویچ در مرحله نیمه پایانی بار دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این پنجاهمین رویارویی این دو تنیس‌باز در مقابل هم خواهد بود.

مسابقات تنیس استرالیا کم کم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و هیجان نیز بیش‌تر از پیش برای علاقه‌مندان تنیس در سراسر جهان بیدار می‌شود.

بیشتر از ورزش