گران‌ترین مسابقه اسب‌دوانی جهان در عربستان سعودی برگزار می‌شود

مسابقه اصلی این رویداد گران‌ترین مسابقه اسب‌دوانی جهان است و جایزه‌ای به ارزش ۲۰ میلیون دلار اعطا می‌کند

سوارکاران گران‌ترین مسابقه سوارکاری جهان در ریاض‌ــ  AFP PHOTO / SAUDI ROYAL PALACE / BANDAR AL-JALOUD

گران‌ترین مسابقه اسب‌دوانی جهان این هفته برگزار می‌شود و جام سعودی ۲۰۲۴ قرار است از همیشه بزرگ‌تر باشد.

میدان سوارکاری ملک عبدالعزیز در ریاض از روز جمعه میزبان این مسابقه دو روزه خواهد بود و روز شنبه به مسابقه اصلی جام سعودی می‌رسد.

مسابقه اصلی گران‌ترین مسابقه اسب‌دوانی جهان است و جایزه‌ای به ارزش ۲۰ میلیون دلار (۱۵.۸۶ میلیون پوند) اعطا می‌کند.

شاهزاده بندر بن خالد الفیصل، رئیس فدراسیون سوارکاری عربستان سعودی، بعد از راه‌اندازی این رویداد گفت: «بی‌شک این مهم‌ترین رویداد در تاریخ سوارکاری عربستان سعودی است و عزم ما را برای توسعه این ورزش مهم نشان می‌دهد. و همچنین اشتیاق ما را برای تبدیل شدن به یک بازیکن پیشرو در صحنه جهانی سوارکاری.»

آخر هفته جام سعودی که یکی از رویدادهای اجتماعی این فصل پایتخت سعودی توصیف می‌شود، روز جمعه ۲۳ فوریه با هشت مسابقه در روز افتتاحیه آغاز می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفت مرد و هفت زن برای [کسب] جایزه چالش سوارکاری بین‌المللی عربستان سعودی در صنعت سرمایه‌گذاری (Invest Saudi International Jockey Challenge) در چهار مسابقه رقابت خواهند کرد. شب مسابقه جام سعودی از این نیز بزرگ‌تر خواهد بود و قرار است در پایان یک دوره ۹ مسابقه‌ای، برخی از برترین نژادهای اصیل جهان در رویداد اصلی روز شنبه رقابت کنند.

این مسابقه در تقویم [مسابقات] درست بین جام جهانی [سوارکاری] پگاسوس در فلوریدا و جام جهانی دبی قرار می‌گیرد و فاصله چهار هفته‌ای بین هر مسابقه به اسب‌ها امکان رقابت می‌دهد. همچنین در اوج جشنواره چلتنهام، یکی از رویدادهای اصلی در تقویم سوارکاری بریتانیا، برگزار می‌شود.

در جام سعودی سال گذشته که پیش از نسخه ۲۰۲۲ به وضعیت گروه یک ارتقا پیدا کرد، [اسب] پانتالاسا قهرمان شد. این اسب ژاپنی در فصل بازنشستگی‌اش به پیروزی دست یافت و با سوارکارش، یوتاکا یوشیدا، به خانه [خط پایان] رسید.

انتظار می‌رود تعدادی زیادی از نام‌های بزرگ در میدان سوارکاری ملک عبدالعزیز به تماشای این مسابقه بنشینند تا ببینند کدام اسب به‌عنوان برنده جایگزین [اسب] تربیت‌شده یوشیتو یاهاگی می‌شود. تعدادی از ستاره‌های برتر ورزشی اکنون کسب‌وکارشان را در عربستان سعودی دنبال می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در لیگ حرفه‌ای سعودی (Saudi Pro League) تعدادی از بازیکنان برتر فوتبال را به این کشور آورد و اغلب دیده می‌شود که کریستیانو رونالدو پرتغالی در برخی از فعالیت‌های ورزشی دیگر حضور دارد و کریم بنزما، هم‌تیمی سابق او در رئال مادرید، چهره سرشناس دیگری است که با یک باشگاه سعودی قرارداد بسته است.

صندوق سرمایه‌گذاری عام سعودی (پی‌آی‌اف) در [باشگاه] نیوکاسل یونایتد نیز سرمایه‌گذاری و سری گلف لایو (LIV Golf Series) را تاسیس کرده است، در حالی‌ که تور جهانی اسنوکر (World Snooker Tour) به‌تازگی یک رویداد جدید رتبه‌بندی را در این کشور اعلام کرده که برای تمام ۱۲۸ بازیکن دارای کارت باز است.

© The Independent

بیشتر از ورزش