عربستان سعودی میزبان مسابقات قهرمانی فوتبال زنان غرب آسیا می‌شود

در هفت دوره پیش، اردن پنج بار و امارات متحده عربی دو بار جام قهرمانی را به خانه بردند

تیم فوتبال زنان عربستان سعودی‌ــ AFP

هشتمین دوره مسابقات قهرمانی فوتبال زنان غرب آسیا از ۱۹ تا ۲۹ فوریه (۳۰ بهمن تا ۱۰ اسفند) در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

به گزارش عرب نیوز، در این دوره از مسابقات تیم‌های اردن، سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، و دو مهمان، گوام و نپال، همراه تیم کشور میزبان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

این اولین بار است که تیم ملی زنان عربستان سعودی در مسابقات قهرمانی منطقه‌ای زیر نظر فدراسیون غرب آسیا شرکت می‌کند.

در قرعه‌کشی که روز دوشنبه ۵ فوریه در امان برگزار شد، عربستان سعودی با لبنان، گوام و اردن هم‌گروه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گروه ب، فلسطین، سوریه، عراق، و نپال برای صعود از گروه و راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی رقابت می‌کنند.

لامیا بهیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی، گفت: «بی‌تردید از میزبانی مسابقات قهرمانی فوتبال زنان غرب آسیا هیجان‌زده‌ایم.»

او در ادامه افزود این مسابقات به‌ویژه الهام‌بخش زنان و دختران جوان سراسر کشور خواهد بود و در عین حال در راستای توسعه ملی و منطقه‌ای فوتبال خواهد بود.

بهیان گفت: «موفقیت فردی و جمعی لیگ‌های داخلی، در کنار موفقیت در میزبانی دو دوره از رقابت‌های بین‌المللی دوستانه زنان و مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی فوتسال غرب آسیا نشان می‌دهد که پایه‌‌های لازم برای گام بزرگ بعدی در این مسیر را داریم.»

دوره‌های پیشین این مسابقات با صدرنشینی تیم‌های عرب به پایان رسید. در هفت دوره پیش، اردن پنج بار و امارات متحده عربی دو بار جام قهرمانی را به خانه بردند.

خلیل السالم، دبیرکل فدراسیون فوتبال غرب آسیا، گفت: «در این مسابقات قطعا شاهد سطح بالای رقابت و سازماندهی استثنایی خواهیم بود، که از سابقه موفقیت‌آمیز فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در میزبانی مسابقات فوتبال در سطوح مختلف نشات می‌گیرد.»

بیشتر از فوتبال