نتانیاهو:‌ پیروزی در غزه ضربه مهلکی به حماس و نیروهای نیابتی ایران وارد می‌کند

نتانیاهو: «پیروزی کامل، ضربه مهلکی به محور شرارت، یعنی رژیم ایران، حزب‌الله، حوثی‌ها و البته حماس وارد می‌کند»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دوشنبه، ۵ فوریه ( ۱۶ بهمن)، گفت که پیروزی اسرائیل در جنگ علیه حماس در غزه، «ضربه مهلکی» به شبه‌نظامیان فلسطینی و دیگر گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتانیاهو در سخنانی خطاب به فرماندهان ارتش اسرائیل، گفت: «پیروزی کامل، ضربه مهلکی به محور شرارت، یعنی حکومت ایران، حزب‌الله، حوثی‌ها و البته حماس وارد می‌کند.»

به گزارش تایمز اسرائیل، نتانیاهو در گفت‌وگو با سربازان ارتش اسرائیل در لاترون گفت که ۷۵ درصد گردان‌های حماس منهدم شده‌اند و «هیچ جایگزینی برای پیروزی کامل وجود ندارد».

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین به خدمه گردان تانک ۸۱۰۴ اسرائیل گفت: «ما در مسیر پیروزی کامل‌ایم و می‌خواهم به شما بگویم که به آن متعهدم و آن را رها نمی‌کنم. بدون دستیابی به این هدف، یعنی پیروزی کامل که امنیت را هم به جنوب و هم به شمال بازمی‌گرداند، جنگ را پایان نخواهیم داد.»

نتانیاهو همچنین گفت که اگر اسرائیل به این هدف، یعنی پیروزی کامل، نرسد، اسرائیلی‌هایی که از خانه‌هایشان گریخته‌اند، نخواهند توانست به آنجا بازگردند و ممکن است قتل‌عام دیگری رخ دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست‌وزیر اسرائیل مدعی است که ارتش این کشور نیمی از نیروی انسانی حماس را نابود کرده است و ۱۸ گردان از ۲۴ گردان این گروه شبه‌نظامی را شکست داده و فعالانه در حال پاکسازی نیروهای باقیمانده آن است.

نتانیاهو همچنین با اشاره به تونل‌هایی در غزه که به گفته ارتش اسرائیل، حماس از آن‌ها برای حمل‌و‌نقل تسلیحات، استتار و حمله استفاده می‌کرد، گفت که اسرائیل در حال نابود کردن و تخریب شبکه تونل‌های حماس است.

مواضع سرسختانه نخست‌وزیر اسرائیل در حالی بیان می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، در پنجمین سفر خود به منطقه از آغاز حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ است تا راهی برای آزادی گروگان‌ها، افزایش کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه و صلح پایدار بین فلسطینیان و اسرائیل پیدا کند.

ماموریت دیگر او، کاهش تنش‌ها در منطقه است که پس از حمله نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه آمریکایی در مرز اردن و سوریه و کشته شدن سه سرباز آمریکایی، تشدید شده است. در پی حمله مزبور، ایالات متحده نیز حمله‌های تلافی‌جویانه‌ای در عراق و یمن انجام داده است.

جنگ اسرائیل در غزه در حالی همچنان ادامه دارد که بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها از وزارت بهداشت حماس در غزه، تاکنون ۲۷ هزار و ۴۷۸ نفر در غزه کشته‌ شده‌اند که بیش از نیمی از آن‌ها زنان و کودکان‌اند.

بیشتر از جهان