مخفیگاه ۴۰ هزار هکتاری پوتین با آبجوسازی و سامانه‌های دفاع هوایی

سه خانه موجود در این منطقه قیمت‌های سرسام‌آوری دارند و در آن‌ها سردوش‌هایی به بهای چهار هزار و ۴۰۰ دلار نصب شده و کف آن با سنگ مرمر ایتالیایی ۱۰۸ هزار دلاری فرش شده است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در نزدیکی مرز فنلاند برای خود مخفیگاهی مجلل با توالت‌های ۱۰ هزار دلاری، یک آبشار «مسروقه» و احتمالا حتی سامانه دفاع هوایی مخصوص ساخته است.

نیویورک پست به نقل از مرکز دوسیه که یک سازمان تحقیقاتی روسی است، گزارش داد که این مجموعه وسیع ۴۰ هزار هکتاری در اعماق جنگل‌های شمال کارلیا در فاصله ۳۲ کیلومتری مرز فنلاند پنهان شده است.

به نوشته این نشریه، این مخفیگاه که در ساحل دریاچه لادوگا واقع است، سه خانه به سبک امروزی، دو سکوی فرود بالگرد، اسکله قایق‌های تفریحی و مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا و گوشت گاو دارد و تنها با بالگرد یا با قایق می‌توان به این مجتمع دسترسی داشت.

روابط میان روسیه و همسایه‌اش فنلاند، از زمانی که این کشور در ماه آوریل به ناتو پیوست دچار تنش شده است.

فنلاند در ماه نوامبر روسیه را متهم کرد که صدها مهاجر از خاورمیانه و آفریقا را به آن سوی مرز فرستاده است و این کشور را مجبور کرده که گذرگاه‌های مرزی‌اش را ببندد.

برپایه گزارش این سازمان تحقیقاتی روسی، سه خانه موجود در این منطقه قیمت‌های سرسام‌آوری دارند و در آن‌ها سردوش‌هایی به بهای چهار هزار و ۴۰۰ دلار نصب شده و کف آن با سنگ مرمر ایتالیایی ۱۰۸ هزار دلاری فرش شده است.

یک کارخانه آبجوسازی با حدود ۳۸۰ هزار دلار تجهیزات آبجوسازی اتریشی با ظرفیت تولید روزانه حدود ۴۰ لیتر آبجو نیز در این محوطه قرار دارد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس فیلم‌های هوایی که به دست دوسیه رسیده است، آبشاری که ادعا می‌شود از پارک ملی اسکریز سرقت شده است، در این ملک قرار دارد.

همچنین بنابر گزارش این موسسه تحقیقاتی، در زمان اقامت رئیس‌جمهوری روسیه در این منطقه، کارمندان سازمان حفاظت فدرال جای نیروهای امنیتی محلی را می‌گیرند، ورودی‌ها مسدود و جزایر مجاور بسته می‌شوند.  

ساکنان محلی می‌گویند پوتین سالی یک‌بار به این املاک سر می‌زند.

بر اساس ویدیو‌های به دست‌ آمده از این اقدامتگاه، یک خاکریز مرتفع که ممکن است برای استقرار سامانه دفاعی سطح به هوا از آن استفاده شود پشت ساختمان اصلی اقامتگاه قرار دارد. چنین خاکریزی پیش‌تر در دیگر املاک پوتین نیز دیده شده است.   

گزارش فوق نشان می‌دهد که تامین مالی این املاک را شرکت‌های مرتبط با دوستان الیگارش وابسته به کرملین انجام داده‌اند. بنابر اعلام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، یوری کوالچوک، رئیس بانک روسیا، «بانکدار شخصی پوتین» و یکی از «صندوق‌دار» های پوتین، مالک این منطقه است.

ایالات متحده آمریکا و اروپا در سال ۲۰۱۴ کوالچوک را تحریم کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که ساخت‌و‌ساز این منطقه از یک دهه پیش آغاز شده و نخستین بار در سال ۲۰۱۶ گزارش شده است.

گزارش‌ها حاکی است با اینکه پوتین از زمان نخست‌وزیری روسیه در سال ۱۹۹۹ و از سال ۲۰۱۲ که رئیس‌جمهوری شده بیشترین ثروت‌های جهان را به دست‌ آورده است، اما دارایی‌های اندکی به نام خود دارد.

بیل برودی، سرمایه‌گذار آمریکایی که از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری روسیه را اداره می‌کرد، در ژوئیه ۲۰۱۷ به کمیته قضایی سنا شهادت داد که پوتین «۲۰۰ میلیارد دلار سود غیرقانونی جمع‌آوری کرده است.»

بیشتر ثروت او در بهشت‌های مالیاتی خارج از کشور مخفی شده، در املاک تجملی داخل و خارج روسیه سرمایه‌گذاری شده است و بین حساب‌های خانواده و دوستانش پخش می‌شود.

بیشتر از زندگی