محل اقامت پوتین و معشوقه‌اش کجاست؟

به گزارش روزنامه سان، ولادیمیر پوتین با دوست دختر ژیمناستیک‌کارش و فرزندانشان در عمارتی مجلل در نزدیکی مسکو زندگی می‌کند

پوتین و کابائوا هر دو بارها منکر رابطه‌شان شده‌اند - AFP/ public media

اطلاعات محرمانه از عمارت مجلل پوتین با صندلی‌های طلا و لوستر یاقوت‌کاری شده، جایی که او «مخفیانه با معشوقه ژیمناستیک‌کار خودش زندگی می‌کند»

طبق گزارش روزنامه سان، گفته می‌شود ولادیمیر پوتین با دوست دختر ژیمناستیک‌کارش و فرزندانشان در عمارتی مجلل در نزدیکی مسکو زندگی می‌کند.

به گزارش‌ سان، این ملک باشکوه۱۳ هزار فوت مربعی (یک هزار و ۲۰۷ مترمربعی) که کنار دریاچه والدای قرار دارد و به‌طور کامل از چوب، به سبک خانه‌های ویلایی روسی، ساخته شده است، محل زندگی ژیمناست ریتمیک المپیکی، آلینا کابائوا ۳۹ ساله است.

سایت تحقیقاتی روسی پراجکت مدعی شده که رهبر روسیه با استفاده از حسابی مختص درآمدهای غیرقانونی در قبرس، برای او ملکی وسیع به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند خریداری کرده است.

تصاویری از این عمارت به‌وسیله یکی از مجریان ساخت‌وساز که تا سال ۲۰۰۵ در اطراف این خانه کار می‌کرد، به بیرون درز کرده است و فضای داخلی مجلل آن را نشان می‌دهد که گویا با الهام از عشق پوتین به زادگاهش، سنت پترزبورگ و موزه قرن هجدهمی آن، آرمیتاژ، ساخته شده است.

تصور می‌شود یکی از این تصاویر اتاق مطالعه رئیس‌جمهوری روسیه را که دارای مبلمانی پرزرق‌وبرق از جنس چوب ماهون و تلفن‌های امن مورداستفاده مقام‌های ارشد کرملین است نشان می‌دهد.

در عکسی دیگر می‌توان صندلی‌های طلاکاری شده در اطراف میزی شیشه‌ای و لوستری کروی با برگ‌های طلایی آویزان از سقف را مشاهده کرد.

به گفته این پیمانکار ساختمانی، مهمانان اگر دوست داشتند می‌توانستند دست بلند کنند و یکی از این برگ‌های طلایی را بچینند.

به گزارش روزنامه سان، این عمارت را که در سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری رسید شرکتی ساختمانی متعلق به یوری کوالچوک، تاجر معروف به «بانکدار پوتین»، ساخته است.

در عکسی دیگر، لوستری عظیم و ظاهرا آراسته به یاقوت دیده می‌شود.

گفته می‌شود ملک کابائوا تنها نیم مایل (۸۰۰ متر) با والدای و اقامتگاه خصوصی و تحت مراقبت شدید پوتین فاصله دارد.

طبق ادعای مقام‌هایی که نامشان افشا نشده است، بچه‌هایی در محوطه دیده‌ شده‌اند و تصاویر ماهواره‌ای سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ یک زمین بازی در دل جنگل را نشان می‌دهد که گویا برای این خانواده ساخته شده است.

این منطقه همچنین محل رفت‌وآمد مکرر زنان قوم‌وخویش دور کابائوا است و در فهرست مسافران قطار که به بیرون درز کرده، نام آن‌ها تحت عنوان ندیمه‌های او درج شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گویا این ندیمه‌ها نیز در این منطقه صاحب ملک و املاک‌اند.

گزارش‌هایی درباره وجود این ویلا را برای اولین بار گروه هواداران الکسی ناوالنی، رهبر زندانی مخالفان در روسیه، سال ۲۰۲۱ منتشر کرد و گفته بود پول اجاره کردن این ملک را کوالچوک از صندوق بودجه برداشته است.

پوتین و کابائوا هر دو بارها منکر رابطه‌شان شده‌اند.

مقام‌های ناشناس حاضر در مهمانی‌های خصوصی پوتین می‌گویند که هرگز این دو را با هم ندیده‌اند، اما بدون شک می‌دانند رابطه‌ای با هم دارند و ادعا کردند تنها افسران عالی‌رتبه گروه محافظان پوتین از برنامه‌های آن‌ها مطلع‌اند.

یکی دیگر از نشانه‌های صمیمیت آن‌ها انتصاب کابائوا به‌وسیله کوالچوک به ریاست شرکت رسانه‌ای بزرگی به نام گروه رسانه ملی روسیه در سال ۲۰۱۴ بود، در حالی که هیچ تجربه‌ای در این حوزه نداشت.

درآمد سالانه او از این سمت حدود ۸.۶ میلیون پوند است.

البته مشخص نیست که آیا او همچنان این سمت را در اختیار دارد یا خیر.

تحقیقات پراجکت بر اساس اسناد ارائه شده به‌وسیله افشاگر ناشناسی است که از او به‌عنوان مدیر اجرایی در «امپراتوری تجاری یکی از نزدیک‌ترین دوستان رئیس‌جمهوری» یاد شده که مستقیما در مدیریت شرکتی مستقر در قبرس برای رئیس‌جمهوری با استفاده از اعتبارات غیرقانونی دخیل بوده است.

طبق ادعاها، این افشاگر پس از عصبانیت از حمله روسیه به اوکراین، با این سایت تماس گرفت و گفت حکومت روسیه را «باید متوقف کرد.»

گویا طبق اسنادی که به پراجکت رسیده است دوستان نزدیک پوتین و شرکت‌هایشان پول هنگفتی به حساب شرکت قبرسی ارمیرا ریخته‌اند و بعدا این پول‌ها صرف خریدن املاک مجلل و فراهم آوردن نیازهای پوتین و خانواده‌اش شده است.

پوتین همچنین به جمع‌آوری سود حاصل از فروش یک شرکت تولیدکننده ودکا که محصولاتش با نام خانوادگی خودش در دهه ۲۰۰۰ وارد بازار شد، متهم شده است.

گویا حق مالکیت این شرکت ودکاسازی بارها بین آرکادی روتنبرگ، دوست دوران کودکی‌اش و این شرکت قبرسی دست‌به‌دست شده است.

بر اساس برآوردهای پراجکت، این شرکت در بازه زمانی ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۹ فقط با فروش ودکا دست‌کم نیم میلیون دلار سود برای پوتین به ارمغان آورده است.

نام کابائوا به‌عنوان مالک تعدادی از سایر املاک مجلل روسیه قید شده است، املاکی شامل پنت هاوس مجللی در سوچی در کرانه دریای سیاه که گویا بزرگ‌ترین آپارتمان روسیه است.

در مدت کوتاهی که این آپارتمان را برای فروش گذاشته بودند، تصاویر سه‌بعدی موجود در اینترنت فضای داخلی مجلل آن را نشان می‌داد که شامل یک اتاق غذاخوری با کف‌پوش و دیوارهای مرمر و نرده‌های طلاکاری شده کنار راه‌پله‌های بین طبقات بود.

املاک کابائوا به اسم خویشاوندانش ازجمله مادربزرگ پیرش ثبت شده است. عکس‌ها نشان از مجلل بودن داخل عمارت دارد که شامل صندلی‌های طلاکاری‌ دور یک میز شیشه‌ای گرد می‌شود.

در عکس دیگر، لوستر بسیار بزرگی را می‌بینیم که انگار مزین به یاقوت است.

گمان می‌رود کابائوا در خانه ویلایی بزرگ پوتین در کنار دریاچه والدای زندگی می‌کند. 

گویا فضای داخلی مجلل این عمارت با الهام از عشق پوتین به زادگاهش، سنت پترزبورگ، ساخته شده است.

این عمارت حدود ۱۳ هزار فوت مربع وسعت دارد.

 این محوطه وسیع کنار دریاچه والدای در حدود ۲۵۰ مایلی شمال غرب مسکو واقع شده است. 

پوتین و کابائوا تاکنون درباره رابطه‌شان در عرصه عمومی صحبتی نکرده‌اند. 

بیشتر از جهان