دادستان کل تگزاس: دولت بایدن در واقع با کارتل‌های مواد مخدر مکزیک همکاری می‌کند

کن پکستون معتقد است دموکرات‌ها می‌خواهند مهاجران غیرقانونی بیشتری به ایالت‌های جمهوری‌خواه بفرستند تا بافت جمعیتی این ایالت‌ها را تغییر دهند

به نظر می‌رسد که ایالت تگزاس بر سر حفاظت از مرز جنوبی و جلوگیری از هجوم مهاجران غیرقانونی با دولت بایدن دچار اختلاف جدی شده است.

تاکر کارلسون، مجری سابق سی‌ان‌ان و فاکس نیوز، با کن پکستون، دادستان کل تگزاس، در این مورد صحبت کرده و به‌طور مشخص از او پرسیده است این رویارویی دولت فدرال و ایالت‌ تگزاس در نهایت به کجا ختم می‌شود.

پکستون گفت: «فکر می‌کنم کسی نمی‌داند، این محدوده‌ای نامعلوم است و ما دولت فدرالی داریم که نه تنها الزام قانون فدرال و قانون اساسی برای حفاظت از ایالت و کشور را تا حد زیادی نادیده گرفته است بلکه در حقیقت با کارتل‌هایی همکاری می‌کند که افراد را به‌سرعت به این‌جا می‌آورند. فکر نمی‌کنم تابه‌حال وضعیتی مشابه این را در کشور شاهد بوده باشیم، که دولت فدرال نه تنها به وظیفه‌اش عمل نکند، بلکه با افراد شرور همکاری کند تا در این کشور شرارت کنند.»

او  در ادامه در پاسخ به سوال مجری که پرسید آیا آنچه دولت بایدن انجام می‌دهد جرم است و آیا در نحوه مدیریت مرز قانون‌شکنی کرده است، گفت: «دولت قانون فدرال را زیر پا گذاشته است و طبق قانون اساسی وظیفه دارد هر آنچه نمایندگان منتخب تعیین کرده‌اند اجرا کند. اما بایدن این کار را انجام نمی‌دهد و دارد قانون‌های خودش را وضع می‌کند که به کارتل‌ها اجازه می‌دهد جای پایشان را در آمریکا محکم کنند، نه فقط در ایالت تگزاس، بلکه شبکه‌ای در سراسر کشور بسازند تا پس از پایان دوره بایدن، همچنان بتوانند به کارشان ادامه دهند.»

کارلسون با اشاره به تهدید و ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته دولت بایدن به ایالت تگزاس، سوال کرد دولت چه درخواستی دارد. دادستان کل تگزاس با تاکید بر موضع قاطعانه این ایالت گفت: «دقیقا مطمئن نیستم قرار است چکار کنیم. قرار است به آن‌ها اجازه دهیم حصارهای سیم‌خاردار را بردارند؟ کسی به ما دستور نداده است چنین کاری کنیم. ما هیچ تعهد و اجباری نداریم به دولت کمک کنیم قانون فدرال را نقض کند. ما این کار را نخواهیم کرد و فکر نمی‌کنم ابوت [فرماندار تگزاس] تسلیم شود و بی‌تردید من هم قصد ندارم کوتاه بیایم. آن‌ها به ما فشار می‌آورند کمکشان کنیم. ما کمکشان نمی‌کنیم قانون فدرال را نقض کنند. قصد داریم با منابعی که در اختیار داریم، به بهترین نحو از مرز محافظت کنیم. من در دادگاه این کار را انجام می‌دهم و ابوت منابع دیگری در اختیار دارد. امیدوارم دست بردارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجری به سخنان گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، اشاره کرد که گفته بود دست‌کم ۱۰ ایالت نیروهای گارد ملی را برای محافظت از مرز به تگزاس فرستاده‌اند، و پرسید آیا چنین اقدامی در یک قرن گذشته سابقه داشته است. پکستون گفت پس از جنگ داخلی، هرگز چنین اختلافی میان دولت فدرال و ایالت‌ها ایجاد نشده و اتفاقی در این ابعاد رخ نداده بود. این موضوع تازگی دارد و ایالت تگزاس اگر می‌دانست دولت فدرال قصد ندارد از مرز این ایالت محافظت کند، بعید بود موافقت کند و به ایالات متحده آمریکا بپیوندد.

کارلسون در ادامه و در تایید سخن پکستون گفت: «آن‌ها هرگز تصور نمی‌کردند که یک رئیس‌جمهوری دیکتاتور تصمیم بگیرد بافت جمعیتی را تغییر بدهد تا همیشه پیروز انتخابات باشد. اگر بایدن تصمیم بگیرد گارد ملی تگزاس را به گارد فدرال تبدیل کند، چه اتفاقی می‌افتد؟»

دادستان کل تگزاس در پاسخ گفت رئیس‌جمهوری چنین اختیاری دارد اما به‌‌معنای حذف هرگونه احتمال پیروزی‌اش در انتخابات است. آمریکایی‌ها دارند آگاه‌تر می‌شوند و اگر جو بایدن تصمیم بگیرد گارد ملی را منحل کند، بی‌تردید به‌ضرر خودش است و در انتخابات شکست می‌خورد، اما از جهاتی، مردم ناچارند پیامدهایش را تحمل کنند.

مجری، در ادامه همین موضوع، از کارلستون پرسید چقدر احتمال می‌دهد بایدن دست به چنین کاری بزند. پکستون گفت‌: «نمی‌دانم، بعید می‌دانم بایدن این اندازه فکر کند. به نظرم، کسی پشت صحنه این تصمیم‌ها را می‌گیرد‌. اگر می‌دانستم چه کسی است، شاید بهتر می‌توانستم پاسخ بدهم. اصلا نمی‌دانم بایدن چکار خواهد کرد زیرا فکر نمی‌کنم خودش بداند چکار می‌خواهد بکند و بعد از اینکه کارش تمام شود، مطمئن نیستم تشخیص بدهد چکار کرده است. بنابراین، اگر می‌دانستم تصمیم‌گیرنده چه کسی است، می‌توانستم از او سوال کنم. نمی‌دانیم در حال حاضر چه کسی دارد کشور را اداره می‌کند.»

کارلسون سپس به اقدام‌های احتمالی تگزاس پرداخت و پرسید این ایالت، به‌نمایندگی از تمام کشور، برای امنیت مرز چه اقدام‌هایی در دست دارد. دادستان کل تگزاس با اشاره به پرونده‌های حقوقی که در این مورد در جریان است، گفت دادگاه‌ها هنوز این شانس را دارند تا رئیس‌جمهوری را وادار کنند قانون اساسی را رعایت و از آمریکایی‌ها محافظت کند. او در ادامه افزود امیدوار است در مسیر این پرونده‌های حقوقی، دیوان عالی کشور نیز متوجه شود چه آسیبی به ایالت‌ها زده و اجازه داده است با نقض قانون فدرال و بی‌توجهی به قانون اساسی، بین دولت فدرال و ایالت‌ها درگیری ایجاد شود.

کارلسون با اشاره به موضوع کارتل‌ها، از پکستون خواست بیشتر توضیح بدهد. پکستون گفت کارتل‌ها در دوره بایدن به میزان قابل‌ملاحظه‌ای قدرتمندتر شده‌اند زیرا درآمدشان در مقایسه با دوره ریاست‌جمهوری ترامپ افزایش قابل‌توجهی داشته است. ترامپ قانون فدرال را اجرا می‌کرد که موثر بود. او در ادامه افزود: «از وقتی کارتل‌ها با چینی‌ها وارد همکاری شده‌اند، هزاران هزار جوان و بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی در اثر مصرف بیش از اندازه ماده مخدر فنتانیل جان باخته‌اند و اصلا نمی‌دانستند دارند فنتانیل مصرف می‌کنند. ما با این چالش مواجهیم که در کارتل‌ها هر نفر بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار درآمد دارد، بنابراین، هرچه آدم‌های بیشتری وارد این کشور کنند، پول بیشتری درمی‌آورند و می‌توانند شبکه‌سازی کنند. تا وقتی میلیاردها دلار از قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، قاچاق جنسی و جرایمشان درآمد دارند، از این کار دست نمی‌کشند. فکر می‌کنم دارند قدرت می‌گیرند و دارایی بیشتری کسب می‌کنند. این شبکه‌ در دوره بایدن ایجاد می‌شود و رئیس‌جمهوری بعدی، که امیدوارم ترامپ باشد، گرفتار مقابله با آن خواهد شد.»

مجری در ادامه پرسید چرا مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، اقدامی در این زمینه نکرده است؟ پکستون در پاسخ گفت: «واضح است که این یک برنامه است، این یک راهبرد است درست مثل راهبرد انتخاباتی‌شان. این راهبردی است که از روز اول آغاز شد، وقتی بایدن گفت قصد نداریم کسی را از کشور اخراج کنیم و البته افرادی مانند مریک را سر کار آورد که با اجرا نشدن قانون فدرال مشکلی ندارند و اهمیتی نمی‌دهند اگر رئیس‌جمهوری به قانون اساسی احترام نگذارد. بنابراین، هدفشان ساده است، فکر می‌کنم دو هدف دارند. رای بیشتری می‌خواهند و این یک راهش است و می‌خواهند مهاجران غیرقانونی بیشتری به ایالت‌های جمهوری‌خواه بفرستند که هزینه دارد و به این ایالت‌ها آسیب می‌زند.»

او در ادامه توضیح داد در حال حاضر، مردم آمریکا به ایالت‌های جمهوری‌خواه مانند فلوریدا و تگزاس مهاجرت می‌کنند زیرا کیفیت زندگی بهتر است و مالیات کمتری می‌دهند. دموکرات‌ها، از جمله بایدن و تیمش، این موضوع را فهمیده‌اند و با افزایش شمار مهاجران غیرقانونی در ایالت‌های جمهوری‌خواه و در نتیجه افزایش جرم و جنایت و هزینه که به افزایش مالیات و افت کیفیت زندگی منجر خواهد شد، درصددند به این ایالت‌ها آسیب بزنند.

پکستون گفت: «این راهبردی دو لایه است. دموکرات‌ها حاضرند جوان‌ها و مردم [در اثر مواد مخدر و جرایم] بمیرند اما به ایالت‌های جمهوری‌خواه آسیب بزنند و رای بیشتری جمع کنند. ممکن است بگویید نگاهم بدبینانه است، اما من به کارهایی که می‌کنند نگاه می‌کنم، نه به حرف‌هایی که می‌زنند.»

کارلسون کالیفرنیا را مثال زد که در دهه ۱۹۸۰ ثروتمندترین ایالت با کمترین میزان فساد و بهترین مدارس و جاده‌ها بود، اما اکنون «ایالتی فاسد و تک‌حزبی» است، و به عقیده او، این اتفاق در اثر مهاجرت بی‌رویه رخ داد. او از پکستون سوال کرد آیا این اتفاق در تگزاس هم رخ می‌دهد.

دادستان کل تگزاس گفت این اتفاق نه تنها در تگزاس، بلکه در سراسر آمریکا رخ خواهد داد، به‌خصوص در ایالت‌های جمهوری‌خواه که اکثر مهاجران غیرقانونی به این ایالت‌ها فرستاده می‌شوند. «راهبرد این است: ایالت‌های جمهوری‌خواه را پر کنید تا گرفتار مشکلات، جرایم و هزینه‌ها شوند و از سویی، رای‌دهندگان بیشتری هم وجود خواهند داشت. مهاجران غیرقانونی بچه‌دار می‌شوند و رای می‌دهند. تصور دموکرات‌ها این است که رای‌ها مال آن‌ها است و راهبرد همین است، زیرا اگر تگزاس و چند ایالت دیگر را دموکرات کنند، تبدیل می‌شوند به کالیفرنیا که سیستم تک‌حزبی دارد، از پاسخگویی و رقابت خبری نیست و رای‌دهندگان هیچ راهی برای تغییر وضعیت ندارند. فقط یک حزب در قدرت است.»

مجری در ادامه سوال کرد: «چرا این موضوع برای شما تا این حد روشن است، اما ۹۵ درصد سناتورهای جمهوری‌خواه در واشنگتن متوجه این مسئله نیستند؟»

پکستون گفت واقعیت این است که حتی در تگزاس هم مجلسی داریم که با دولت بایدن همکاری می‌کند و برای منافع شخصی، خودشان را به قدرت می‌فروشند؛ به‌جای اینکه از ایالت، امانت انتخابات، مرز یا مسائل مهم برای رای‌دهندگان محافظت کنند. آن‌ها از دموکرات‌های مجلس نمایندگان حرف‌شنوی دارند که تحت مدیریت دولت بایدن است و رئیس مجلس را در نهایت دموکرات‌ها انتخاب می‌کنند. بنابراین، دموکرات‌ها به حزب جمهوری‌خواه نفوذ کرده‌اند و بسیار هوشمندانه عمل کرده‌اند و با اینکه تگزاس ایالتی با اکثریت جمهوری‌خواه است، کنترل مجلس تگزاس را به دست گرفته‌اند.

او در ادامه افزود: «برای تمام آمریکایی‌ها روشن است، چه رسد به جمهوری‌خواهان، که داریم به سمت سیستم تک‌حزبی حرکت می‌کنیم و هدف همین است.»

مجری در پایان پرسید آیا هجوم مهاجران بر کیفیت زندگی در ایالت تگزاس اثر گذاشته است. پکستون با تایید این مسئله گفت علاوه بر افزایش هزینه‌ها و فشار روی بخش آموزش و درمان که به تعطیلی بیمارستان‌های کوچک منجر می‌شود، جرایم نیز افزایش پیدا کرده است و وضعیت وخیم‌تر خواهد شد. او در توضیح این موضوع گفت: «بزرگ‌ترین ترس من از واحدهای تروریستی است که اکنون ایجاد شده است زیرا روی مرز کنترلی نداریم.»

بیشتر از جهان