حذف عمان به سود پرسپولیس شد؛ برانکو در آستانه بازگشت به قلعه سرخ

سرمربی پیشین سرخ‌پوشان به دلیل حمایت هواداران از شانس بیشتری نسبت به پاکو لوپز و اوسمار ویه‌را برخوردار است

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پیشین کروات باشگاه پرسپولیس که روز گذشته پس از ناکامی با تیم ملی عمان در صعود به مرحله حذفی جام ملت‌ها آسیا از این تیم جدا شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران تایید کرد که احتمال دارد به‌زودی هدایت سرخ‌پوشان پایتخت در ایران را برعهده بگیرد، سخنانی که در چند ساعت اخیر با موجی از شادمانی و استقبال هواداران باشگاه پرسپولیس در رسانه‌های اجتماعی مواجه شده است.

همچنین رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، نیز روز جمعه ششم بهمن در مراسم سالگرد فوت مهرداد میناوند، پیشکسوت این باشگاه، ضمن بیان اینکه سرمربی جدید را تا ۴۸ ساعت آینده انتخاب خواهد کرد، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره چراغ سبز برانکو به قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران، او را یکی از سه نامزد نهایی هدایت پرسپولیس معرفی کرد.

مدیرعامل سرخ‌ها، اوسمار ویه‌را، دستیار اول یحیی گل‌محمدی را نیز به‌عنوان یکی دیگر از نامزدهای سرمربیگری پرسپولیس معرفی کرد؛ فردی که خبر انتخاب احتمالی‌اش به‌عنوان سرمربی جدید این تیم و همچنین حمایت برخی از بازیکنان پرسپولیس از او در روزهای گذشته، موجی از انتقادها را علیه مدیران باشگاه به راه انداخت.

هواداران پرسپولیس با اشاره به کارنامه ضعیف اوسمار و نداشتن تجربه موفقیت‌آمیز در هدایت تیم‌های دیگر، صفحه اینستاگرامی علیرضا بیراوند، دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی ایران به‌عنوان اصلی‌ترین حامی انتخاب این مربی برزیلی را هدف حملات و انتقادهای شدید قرار دادند.

از سوی دیگر، اگرچه رضا درویش نام سومین گزینه خود و هیئت‌مدیره برای سرمربیگری پرسپولیس را بیان نکرد، اما مذاکرات روزهای گذشته این باشگاه با پاکو لوپز اسپانیایی مشخص می‌کند این سرمربی کارنامه‌دار که در سال‌های اخیر در لالیگای اسپانیا، عملکرد درخشانی را در تیم‌های لوانته و گرانادا به‌جای گذاشت، دیگر گزینه نهایی پرسپولیسی‌ها است. گزینه‌ای که به نظر می‌رسد کارنامه‌اش از هردو کاندیدای دیگر سرخ‌پوشان پربارتر باشد، زیرا در فصل جاری لالیگا هم چندماه سرمربی گرانادا بوده است.

اما اخبار منتشرشده در رسانه‌های ایران و همچنین علاقه مفرط هواداران پرسپولیس به برانکو ایوانکوویچ به دلیل رساندن این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی‌های پیاپی در لیگ برتر ایران پس از چندین فصل ناکامی، نشان می‌دهد که سرمربی اخراج‌شده عمان از بخت بیشتری نسبت به سایر رقبای خود برای هدایت سرخ‌پوشان تهرانی برخوردار است، زیرا رضا درویش می‌داند که درصورت کسب نکردن نتایج خوب و قهرمانی در لیگ برتر با یکی از دو گزینه دیگر، باید به‌دلیل رد شدن از نام برانکو برای همیشه با صندلی مدیریت پرسپولیس خداحافظی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروفسور فوتبال ایران و دستیار پیشین میروسلاو بلازوویچ که در روزهای آغازین جام ملت‌های آسیا و پس از سفر مدیرعامل سرخ‌ها به قطر، جواب منفی خود را به او و هواداران پرسپولیس اعلام کرده بود، به نظر می‌رسد حالا به‌دلیل ثبت عملکردی ناموفق با تیم عمان در جام ملت‌های آسیا، دیگر پیشنهادهای خود در رده‌های ملی و باشگاهی را ازدست‌رفته می‌بیند و از بازگشت مجدد به تهران خوشحال خواهد بود.

او شامگاه پنجشنبه و پس از حذف تیم عمان از جام ملت‌ها، در واکنش به پیشنهاد دوباره پرسپولیسی‌ها گفته است: «من ۱۰ سال در ایران حضور داشتم و در پرسپولیس و تیم ملی ایران بودم. دوستان خیلی خوبی در آنجا دارم و نتایج فوق‌العاده‌ای هم به دست آوردم. من چند روز قبل در دوحه دیدار دوستانه‌ای با افرادی که از ایران آمده بودند داشتم. من آن زمان نمی‌خواستم در مورد این موضوع صحبت‌ کنم، چون باید بازی‌هایمان در این مرحله تمام می‌شد.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سرمربی بعدی پرسپولیس خواهد بود، گفت: «نمی‌دانم، شاید، چون فکر می‌کنم آن‌ها تا الان سرمربی جدید خود را پیدا نکرده‌اند.»

با این حال و باتوجه به سفر بازیکنان تیم پرسپولیس به ابوظبی، حالا باید منتظر ماند تا خبر نهایی در‌مورد انتخاب سرمربی جدید این تیم طی ۴۸ ساعت آینده از میان گزینه‌های تبدیل سرمربیگری اوسمار از موقت به دائم، بازگشت برانکو یا انتخاب پاکو لوپز منتشر شود.

همچنین برخی از رسانه‌های ایران خبر داده‌اند که هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس شامگاه روز جمعه ششم بهمن‌ماه در جلسه‌ای فوق‌العاده تصمیم نهایی خود را از میان سه گزینه فعلی اعلام خواهد کرد و در شرایط فعلی اوسمار برزیلی از بخت کمتری نسبت به دو گزینه دیگر برخوردار است.

بیشتر از فوتبال