بقایای جسد امدادگر آمریکایی ربوده شده در قندهار پیدا شد

سیدنی میزل در سال ۲۰۰۸ و در جریان کار با نهاد امدادرسان در قندهار، ربوده شد و به قتل رسید

سیدنی میزل در حال تدریس در کلاس آموزشی در قندهار-rewardsforjustice.net

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، ۱۵ سال پس از ناپدید شدن سیدنی میزل، امدادگر آمریکایی در قندهار در جنوب افغانستان، بقایای جسد او را پیدا کرد و به آمریکا انتقال داد. سیدنی میزل که در قندهار زبان انگلیسی تدریس می‌کرد و با یک سازمان امدادرسان آمریکایی کار می‌کرد، در سال ۲۰۰۸ ناپدید شد و تلاش‌ برای یافتن او بی‌نتیجه ماند.

نیویورک تایمز، سه‌شنبه، سوم بهمن‌ماه، (۲۳ ژانویه)، به نقل از یک بیانیه پلیس فدرال آمریکا گزارش داد که پرونده ربوده شدن سیدنی میزل در قندهار که به یکی از قدیمی‌ترین پرونده‌های آدم‌ربایی تبدیل شده بود و بازرسان پلیس فدرال آمریکا را با مشکل مواجه کرده بود، با یافتن بقایای جسد سیدنی میزل به پایان رسید. پلیس فدرال آمریکا، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بقایای جسد سیدنی میزل «بازیابی شده و به خانواده‌اش بازگردانده شده است.»

تاکنون کسی یا گروهی به ربودن و قتل سیدنی میزل متهم نشده است، اما اما یک مقام سابق آمریکایی که با این قضیه آشناست، به نیویورک تایمز گفت که به احتمال زیاد طالبان پشت این آدم ربایی بوده‌اند. این مقام سابق آمریکایی افزود که طالبان امیدوار بودند که سیدنی میزل را با یکی از اعضای خود که در زندان گوانتانامو نگهداری می‌شدند مبادله کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا که در سال ۲۰۰۸ و پس از ربوده شدن سیدنی میزل منتشر شد، او در افغانستان برای بنیاد توسعه زندگی روستایی آسیایی کار می‌کرد و به تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه قندهار و همچنین گلدوزی و خیاطی در یک مدرسه دخترانه می‌پرداخت. در این بیانیه آمده است که سیدنی میزل به زبان پشتو مسلط بود و ممکن است از سوی ربایندگان کشته شده و در قندهار دفن شده باشد.

برنامه پاداش برای عدالت وزارت خارجه آمریکا، در مارس ۲۰۲۱ اعلام کرد برای اطلاعاتی که منجر به کشف محل دفن سیدنی میزل شود، تا سقف پنج میلیون دلار پاداش تعیین کرد و بارها اطلاعیه‌هایی را در این مورد در اینترنت منتشر کرد.

اطلاعیه برنامه پاداش برای عدالت در مورد سیدنی میزل-rewardsforjustice.net
 

با وجود اینکه نهادهای امنیتی دولت آمریکا در سال ۲۰۰۸، کشته شدن سیدنی میزل را تایید کردند، اما تا کنون جزئیاتی از چگونگی ربوده شدن او و همچنین افراد و یا گروهی که در این آدم‌ربایی دخیل‌اند منتشر نشده است.

یان میزل، خواهر کوچکتر سیدنی میزل که در سیاتل آمریکا زندگی می‌کند،  گفت که پدرش در اواخر ژانویه ۲۰۰۸ از ناپدید شدن سیدنی مطلع شد. او به یاد می‌آورد که یک مغازه‌دار شاهد این آدم ربایی بود و روایت کرده چگونه سیدنی و راننده‌اش توسط گروهی از مردان مسلح به زور از جاده خارج شده و گروگان گرفته شدند.

آدم‌ربایان، چندبار از طریق گوشی همراه سیدنی میزل با نهادی که او کار می‌کرد تماس گرفته‌اند، اما در اواخر ژانویه و چند روز پس از ربودن سیدنی، خبر مرگ او را فرستادند.

طالبان تا پیش از سلطه دوباره بر افغانستان، بارها شهروندان خارجی را در بخش‌های مختلف افغانستان ربودند و در مقابل رهایی آنان یا خواستار پول شدند و یا ربوده شدگان را با اعضای زندانی خود در گوانتانامو و زندان‌های دولت پیشین افغانستان مبادله کردند.

طالبان در دوسال و پنج ماه سلطه بر افغانستان نیز چند شهروند کشورهای غربی از جمله شهروندان آمریکا، بریتانیا، فرانسه و اتریش را به اتهام‌های مختلف بازداشت و زندانی کرده‌اند. این افراد پس از رایزنی‌های این کشورها و طالبان، آزاد شدند.

بیشتر از جهان