دردسرهای بازداشت آرنولد شوارتزنگر و ساعت لوکس!

آرنولد شوارتزنگر صاحب برخی از کمیاب‌ترین و گران‌ترین ساعت‌های روی کره زمین است

جو مانگانیلو، بازیگر در کنار آرنولد شوارتزنگر در مراسم پخش فیلم «سابوتاژ» در لس‌آنجلس در سال ۲۰۱۴-KEVIN WINTER / Getty Images via AFP

زمانی که آرنولد شوارتزنگر جوان پا به دنیای ورزش بدن‌سازی گذاشت، ساعت ابزاری برای سنجش زمان بود و حالا در ۷۶ سالگی، معیار اندازه‌گیری ثروت او و البته دردسر جدیدش با پلیس گمرک آلمان است.

ماموران گمرک فرودگاه مونیخ روز چهارشنبه، ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴، آرنولد شوارتزنگر را برای مدت کوتاهی نگه ‌داشتند. گفته می‌شود دلیل این امر اظهار نکردن ساعت ۲۸ هزار دلاری اودمر پیگه بوده است که ستاره ترمیناتور قصد داشت آن را برای کمک به سازمان خیریه بحران آب‌وهوا در یک حراجی بفروشد.

طبق گزارش روزنامه آلمانی بیلد و به نقل از مقام‌های گمرکی، بازیگر اتریشی‌الاصل و فرماندار پیشین کالیفرنیا پس از ورود از لس آنجلس حدود سه ساعت در فرودگاه متوقف شد.

افسرانی که چمدان شوارتزنگر را بازرسی کردند ساعت گران‌قیمتی را یافتند که ظاهرا بازیگر در فرم گمرک ورودی خود به‌عنوان کالای ارزشمند همراه مسافر اظهار نکرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی اداره اصلی گمرک در مونیخ گفت: «ما دادرسی مالیاتی کیفری را آغاز کرده‌ایم. ساعت باید اظهار می‌شد چون وارداتی است.»

شوارتزنگر گفت سعی کرده است به مقام‌ها بگوید که این ساعت لوکس به سازمان خیریه «ابتکار آب‌وهوای شوارتزنگر» اهدا شده و قرار است پنجشنبه‌شب در رویدادی در پیست اسکی کیتسبوهل اتریش به حراج گذاشته شود. او به بیلد گفت: «این مشکلی است که آلمان از آن رنج می‌برد. شما دیگر به خاطر درخت‌ها نمی‌توانید جنگل را ببینید.»

به گزارش بیلد، مقام‌ها از شوارتزنگر ۳۸ هزار دلار شامل  چهار هزار و ۳۵۹ دلار مالیات و  پنج هزار و ۴۳۸ دلار جریمه دریافت کردند. گفته می‌شود که این بازیگر پیشنهاد پرداخت جریمه با کارت اعتباری خود را داده، اما قوانین گمرک آلمان مستلزم پرداخت نیمی از جریمه به صورت نقدی است. بنابراین ماموران گمرک قبل از اینکه به شوارتزنگر اجازه ادامه سفر بدهند، با او برای برداشت پول نقد به بانک رفته‌اند.

این ساعت را ساعت‌ساز لوکس سوئیسی، اودمر پیگه، مخصوص شوارتزنگر ساخته است. سایر بخش‌های حراج پنجشنبه که شوارتزنگر میزبان آن خواهد بود، شامل «یک جلسه آموزشی با خود آرنولد شوارتزنگر» و همچنین آثار هنری، نمایشگاه‌های امضادار و «تجربیات از دنیای ورزش و فیلم» است.

ارتباط شوارتزنگر با دنیای ساعت تنها به خرید آن محدود نمی‌شود. او در سال ۲۰۱۵ همکاری مشترکی با ساعت‌ساز برزیلی، مگنوم گروپ (Magnum Group) داشت تا یک خط ساعت به نام خودش راه بیندازد. قبل از آن هم نام او به چند ساعت ادمار پیگه داده شده بود.

آرنولد شوارتزنگر صاحب برخی از کمیاب‌ترین و گران‌ترین ساعت‌های روی کره زمین است. مجموعه ساعت‌های او شامل پانرای پری وندوم لومینور (Panerai Pre Vendome Luminor) فوق کمیاب و ساعت‌های اودمر پیگه است. آرنولد شوارتزنگر در جوانی به خرید رولکس طلایی (GMT) تمایل داشت. او در چندین مورد تمایل به ساعت‌های گران‌قیمت خاص را در شخصیت‌های فیلم‌هایش هم نشان داده است. او در طول سال‌ها با چند ساعت لوکس در نقش‌هایی که بازی می‌کرد دیده شد.

اولین فیلمی که او در آن با ساعتی خاص دیده شد، غارتگر محصول ۱۹۸۷ (The Predator) بود که در آن یک ساعت سیکو (Seiko) مدل Solar Diver Ref به دست داشت.

ساعت H558-5009 که جزو اولین ساعت‌ها با کرنوگراف زنگ دیجیتال و ادغام نمایشگر آنالوگ بود، به دلیل ارتباط قابل‌توجه آرنولد با این محصول به نام او تغییر کرد.

او در فیلم «پاک کننده» (Eraser) در سال ۱۹۹۶، با یک پانرای (Panerai) مدل 5218/203A دیده شد. این ساعت را دوست عزیزش، سیلوستر استالونه، به او هدیه داد که باعث شد عاشق این مارک ایتالیایی-‌سوئیسی شود.

مشکلی که با گمرک آلمان پیش آمد باعث نمی‌شود آرنولد شوارتزنگر به جمع‌آوری گران‌ترین و کمیاب‌ترین ساعت‌ها ادامه ندهد. عشق او به ساعت‌های برتر مانند عشقش به اتومبیل، سیگار برگ، گیاه‌خواری و حیوانات خانگی‌اش، زیاد است.

بیشتر از زندگی