تیلور سوئیفت به کیم کارداشیان و کانیه وست: «آشغال»‏

اختلاف آن‌ها از آنجا شروع شد که کانیه در سال ۲۰۱۶ ترانه‌ای مبتذل درباره تیلور نوشت که در آن ‏زمان ستاره‌ای در حال ظهور بود

از چپ به راست: تیلور سوییفت، کانیه وست و کیم کارداشیان در مراسم گرمی سال ۲۰۱۵ در لس‌آنجلس-Larry Busacca/Getty Images via AFP

تیلور سوئیفت کیم کارداشیان و کانیه وست را «آشغال» خطاب کرد.

تیلور می‌گوید کیم او را از نظر «روحی و روانی تضعیف کرد» و پس از «دروغ گفتن» درباره‌ اینکه تیلور به کانیه وست اجازه داده اشعار مبتذل درباره‌اش بنویسد، او را مجبور به پنهان شدن کرد.

تیلور سوئیفت با صحبت درباره اختلاف و دعوای طولانی‌مدت‌ با کانیه وست، از کیم کارداشیان انتقاد کرد و تلویحا او و همسر سابقش کانیه وست را «آشغال» نامید.

این خواننده ۳۳ ساله، که مجله تایم او را شخصیت سال انتخاب کرده است، در مورد اختلاف و دشمنی‌اش با کانیه وست صحبت‌هایی کرده است. این اختلاف از آنجا شروع شد که کانیه در سال ۲۰۱۶ ترانه‌ای مبتذل درباره تیلور نوشت که در آن زمان ستاره‌ای در حال ظهور بود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

کانیه ادعا می‌کند که تیلور با این ترانه موافقت کرده است، اما تیلور انکار می‌کند. در ادامه، کیم، که در آن زمان همسر کانیه بود، مکالمه‌ای ضبط‌ شده را منتشر کرد که تیلور آن را «تماس تلفنی ضبط شده غیرقانونی» بین این زوج توصیف می‌کند، که طبق ادعای او، خلاف حرف تیلور را ثابت می‌کرد.

تیلور اکنون می‌گوید پیامدهای عمومی این ماجرا برای او مثل «مرگ حرفه‌ای» بوده است و اضافه می‌کند: «اشتباه نکنید[...] حرفه من از من گرفته شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیلور در مورد پیامدها و تاثیری که این‌ ماجرا بر سلامت او داشته است گفت: «این یک پاپوش دوختن کامل است با یک تماس تلفنی ضبط شده غیرقانونی که کیم کارداشیان آن را تقطیع و پخش کرد تا به همه بگوید که من دروغ‌گو هستم.»

«این از نظر روانی من را به جایی رساند که قبلا تجربه نکرده بودم. به کشوری خارجی نقل مکان کردم. یک سال از خانه اجاره‌ای خارج نشدم. از تماس تلفنی می‌ترسیدم.»

اگرچه سوئیفت در مورد محلی که به آن نقل مکان کرده بود توضیح بیشتری نداد، اما در اواخر سال ۲۰۱۶ با جو آلوین، بازیگر بریتانیایی، آشنا شد و شایعه شد که او خانه‌ای در لندن اجاره کرده است تا زمان بیشتری را با جو بگذراند.

به گزارش دیلی میل، در طول آن دوره، تیلور از انظار عمومی ناپدید شد، چیزی که به گفته او، در نتیجه نزاع کارداشیان و وست بود.

تیلور می‌گوید: «من بیشتر آدم‌های زندگی‌ام را از خودم دور کردم، چون دیگر به کسی اعتماد نداشتم. خیلی خیلی بد سقوط کردم.»

بیشتر ترانه‌های آلبوم بعدی این نماد پاپ با نام «آوازه» (Reputation)، که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، در رابطه با تجربه او در طول این ماجرای ناگوار بود.

اما انبوهی از تصویرهای مارها، که اشاره‌ای پنهان به کیم کارداشیان داشت، آتش خشم را دوباره برانگیخت.

او توضیح داد: «فکر می‌کردم آن لحظه واکنش منفی مرا برای بقیه عمرم به‌صورتی منفی تعریف خواهد کرد.»

با این حال، در سال‌های بعد، حرفه تیلور روزبه‌روز شکوفاتر شد، در حالی که بسیاری از مخالفانش، از جمله کانیه، شکست‌های بزرگی خوردند.

این خواننده رپ ۴۶ ساله به‌تازگی، پس از یک سری اظهارات ضدیهودی، تعداد زیادی از قراردادهای حمایتی‌اش (اسپانسرهایش) را از دست داده است.

تیلور با توضیح اینکه چگونه زندگی کردن در کانون توجه دیگران می‌تواند حساس باشد، افزود: «هیچ‌چیز دائمی نیست. بنابراین، من حواسم هست که بابت هر ثانیه‌ای که می‌توانم کارم را در این سطح بکنم سپاسگزار باشم، چون پیش‌تر آن را از من گرفته‌اند.»

«این چیزی است که من آموخته‌ام: پاسخ من به هر اتفاقی، خوب یا بد، این است که به ساختن چیزها ادامه دهم. به تولید هنر ادامه دهم.»

با این حال، تیلور، در کنایه دیگری خطاب به کارداشیان و وست و هر شخص دیگری که به اعتقاد او سعی در خفه کردن موفقیتش داشته است، گفت: «اما همچنین آموخته‌ام که تلاش برای شکست دادن «دشمنان» هیچ فایده‌ای ندارد. آشغال هر بار خودش زحمت بیرون بردن خودش را می‌کشد.»

به نظر می‌رسد دعوای تیلور با کیم و کانیه از سال ۲۰۰۹ آغاز شده باشد، زمانی که تیلور ۱۹ ساله در جوایز موسیقی ویدئوی «ام‌تی‌وی» (MTV) حضور داشت و جایزه بهترین ویدئوی زنان را برای آهنگ «تو مال منی» دریافت کرد.

در میان سخنرانی پذیرش جایزه تیلور، ناگهان کانیه روی صحنه پرید، میکروفون را از دست تیلور گرفت، و فریاد زد: «آهای، تیلور! من واقعا برای تو خوشحالم و می‌گذارم حرفت را تمام کنی، اما بیانسه یکی از بهترین ویدئوهای تاریخ را داشت. یکی از بهترین ویدئوهای تاریخ را!»

در ادامه، بیانسه وقتی جایزه بهترین ویدئوی سال را برای «زنان مجرد» (Single Ladies) برد، در تلاش برای رفع تنش، تیلور را به صحنه دعوت کرد و این ستاره موسیقی کانتری را در کانون توجه قرار داد.

اما این دشمنی به‌مرور زمان فقط بیشتر شد. در مراسم «وی‌ام‌ای» (VMA) در سال ۲۰۱۵، کانیه بار دیگر تیلور را تحقیر کرد.

به نظر می‌رسید که این جفت با هم کنار آمده‌اند، که کانیه به شوخی گفت: «می‌دانید [رسانه‌ها] چند بار اعلام کردند که تیلور قرار است جایزه را به من بدهد، چون رتبه‌بندی آن‌ها را بیشتر می‌کرد؟»

با این حال، تیلور بعدا اعلام کرد که صحبت‌های کانیه واقعا او را عصبانی کرده است، چون او در ملأ عام اعلام کرد که موضوع مربوط به محبوبیت و رتبه‌بندی است، اما در خلوت خودش از تیلور خواسته بود روی صحنه در کنارش باشد و گفته بود این کار برایش «ارزش زیادی دارد».

تیلور بعدا به رولینگ استون گفت: «در میان تماشاگران ایستاده بودم و دستم را دور همسرش گرفته بودم که یک دفعه به خودم لرزیدم. فهمیدم که او خیلی دورو است. می‌خواهد در پشت صحنه با من خوب رفتار کند، اما بعد می‌خواهد باحال به نظر برسد، جلوی همه بلند شود، و درباره من چرت‌وپرت بگوید؛ خیلی ناراحت شدم.»

در فوریه ۲۰۱۶، پس از اینکه کانیه در اشعار یکی از ترانه‌های معروفش به تیلور اشاره کرد، تنش‌ به نقطه انفجار رسید.

تیلور از این متن ترانه کانیه ناراحت شد: «برای همه رفقای سیاه‌پوست ساوت سایدی‌ام که من را بهتر می‌شناسند / احساس می‌کنم من و تیلور ممکن است هنوز رابطه جنسی داشته باشیم / چرا؟ چون من آن پتیاره را معروف کردم».

موزیک ویدئوی همراه این ترانه نیز تیلور برهنه‌ای را به تصویر می‌کشید که همراه با انبوهی از افراد مشهور دیگر در رختخواب کانیه بود، در حالی که کیم برهنه در طرف دیگرش بود.

کانیه از این ترانه دفاع کرد و مدعی شد که پیش از انتشارش با تیلور درباره شعرهای آن صحبت کرده است؛ تیلور این ادعا را رد کرد.

تیلور همچنان کانیه را به دروغ گفتن در مورد درخواست اجازه از او برای ارجاع به او در شعر ترانه‌اش متهم می‌کند. همین باعث شد که کیم قطعه‌ای ضبط شده از تماس مورد بحث را منتشر کند.

در این قطعه ضبط شده شنیده می‌شود که تیلور می‌گوید: «واقعا خوشحالم که به من احترام گذاشتی و به من، به‌عنوان دوست، درباره این آهنگ گفتی. این کار واقعا جالبی است و نمایش دوستی بسیار خوبی است.»

تیلور در پاسخ گفت که اگرچه کانیه درباره برخی از جنبه‌های ترانه با او صحبت کرده است، او هرگز رضایت نداده که «پتیاره» نامیده شود.

خصومت آن‌ها از آن زمان تا کنون ادامه داشته است و هر یک در هر فرصتی که پیدا کند به دیگری می‌تازد.

بیشتر از زندگی