سه آمریکایی در حین اطفای آتش‌سوزی‌های استرالیا جان باختند

تا امروز آتش‌سوزی‌های استرالیا ۳۲ قربانی داشته است

هواپیمای آب‌پاش به دلیلی که هنوز روشن نیست، سقوط کرد-SAEED KHAN/AFP

یک هواپیمای آب‌پاش «سی – ۱۳۰» در ماموریت اطفای حریق گسترده در شرق استرالیا سقوط کرده است و هر سه سرنشین آن کشته شده‌اند.

مقامات استرالیا می‌گویند هرسه قربانی این سانحه آمریکایی بوده‌اند. هنوز علت سقوط هواپیما روشن نشده است.

شِین فیتز سیمونز، کمیسر آتش نشانی روستایی ایالت «نیوساوث ویلز»، گفت: «با کمال تاسف، به نظر می‌رسد که در این سانحه کلیه سرنشینان هواپیما کشته شده‌اند.» 

«مخزن بنزین هواپیما به زمین برخورد کرده است و گزارش های مقدماتی حاکی از آن است که به دنبال این برخورد، انفجار و آتش‌سوزی بزرگی رخ داده است. در این مرحله، هنوز از علت این سانحه اطلاعی در دست نیست.»

آقای فیتزسیمونز گفت، هواپیما که حامل مواد اطفای حریق بوده است، از طرف شرکت آتش‌نشانی «کوُلسون» کانادا کرایه شده بوده است.  اکنون پرواز هواپیماهای این شرکت برای معاینه فنی، از جمله حصول اطمینان از کارکرد مخازن بنزین آن‌ها، متوقف شده است.   

این شرکت دارای دو هواپیمای اطفای حریق «سی ۱۳۰» در استرالیاست.

اداره امنیت ترابری استرالیا گفته است که تیمی را برای تحقیق در مورد این سانحه برای تحلیل مدارک موجود و اطلاعات ضبط شده، بررسی وضعیت هوا در هنگام سانحه، و گفت‌وگو با شاهدان عینی، به منطقه اعزام می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اداره گفته است که گزارش مقدماتی خود را ظرف یک ماه آینده منتشر خواهد کرد، اما اگر در ضمن تحقیقات متوجه مشکلات ایمنی خاصی شود، به فوریت مسئولان مربوطه را مطلع خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی «کولسون» نیز گفته است که هواپیمای سرنگون شده حامل مواد ضد آتش، در حال انجام یک ماموریت اطفای حریق بوده است.

این شرکت هم تیم خود را برای کمک به عملیات اضطراری به محل سقوط هواپیما اعزام می‌کند.

مقامات این شرکت می‌گویند:«گفته می‌شود که حادثه بزرگی بوده است. ما در نهایت تاسف تایید می‌کنیم که سه نفر بر اثر این سانحه جان سپرده‌اند.»

با احتساب کسانی که در این سانحه جان باخته‌اند، آتش‌سوزی‌های شرق استرالیا از ۲۳ سپتامبر تاکنون ۳۲ قربانی برجای گذاشته است. همچنین، گفته می‌شود که حدود یک میلیارد حیوان نیز در این آتش‌سوزی‌ها از میان رفته‌اند و ۲۵۰۰ واحد مسکونی نیز سوخته است.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان