دونالد ترامپ: در جلسه استیضاح همه اسناد و شواهد را در اختیار داریم

ترامپ می‌گوید، پس از انتشار متن مکالمه‌ها دمکرات‌ها سردرگم شده‌اند

ترامپ می‌گوید صادق است و معامله‌های صادقانه خوبی برای آمریکا انجام داده است-REUTERS/Jonathan Ernst/File Photo

در آستانه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ در سنا، او می‌گوید که همه اسناد و شواهدی را که دولت از دادن آنها به کنگره خودداری کرده است، در اختیار دارد. به نظر می‌رسد که با این سخنان، او اعتراف می‌کند که مانع تحقیقات استیضاح علیه خود شده است.

ترامپ پس از تکرار این که هیچ خطایی نکرده است و گفت‌وگوی او با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، بی‌نقص بوده است، اظهار داشت که با شروع محاکمه در روز سه‌شنبه، تیم حقوقی وی کارشان را خیلی خوب انجام دادند.

او در ادامه گفت: «صادقانه بگویم، همه اسناد و شواهد را در اختیار داریم. آن‌ها این اسناد و شواهد را ندارند.»

رئیس جمهوری آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در داووس سوئیس، جایی که او در مجمع جهانی اقتصاد با رهبران جهان دیدار می‌کند، به دروغ ادعا کرد که دموکرات‌هایی که استیضاح وی را رهبری می‌کنند، درباره گفت‌وگوی وی با رئیس جمهوری اوکراین و متن آن که وی معتقد است او را تبرئه می‌کند، حرف نمی‌زنند.

در میانه پرونده استیضاح ترامپ، دولت نسخه اصلاح‌شده‌ای از متن تماس وی در ماه ژوئیه را منتشر شد. طبق این پرونده، ترامپ متهم است که زلنسکی را تحت فشار قرار داده است تا در مورد هانتر، پسر جو بایدن (رقیب انتخاباتی او) که عضو هیأت مدیره یک شرکت انرژی در اکراین است، تحقیق کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آن که دولت با ادعای برخورداری از مصونیت اجرایی، درخواست‌های حقوقی برای ارائه شواهد را رد کرد، و به مقامات دستور داد تا درخواست‌ها برای شهادت دادن را نادیده بگیرند، ترامپ به سوءاستفاده از قدرت و ممانعت از کار کنگره متهم شد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین شدیدا از آدام شیف، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، که مدیریت تحقیقات استیضاح را برعهده داشت و اکنون رهبر تیم تعقیب قضایی ترامپ در سنا است، انتقاد کرد. ترامپ، شیف را به جعل داستان‌های بی‌اساس متهم کرد، و ادعا کرد که (آن امر) ثابت می‌کند که دموکرات‌ها هیچ سندی دال بر سوءاستفاده وی از قدرت، ندارند.

خلاصه متضادی که شیف براساس شکایات کنگره، از تماس تلفنی ترامپ تهیه کرد، قبل از انتشار متن ویرایش شده این تماس توسط دولت، ارائه شد.

ترامپ به دروغ ادعا کرد: «وقتی که متن گفت‌وگو را منتشر کردیم، دموکرات‌ها دچار آشفتگی و سردرگمی شدند، چون پیش خودشان می‌گفتند «صبر کنید، این با چیزی که شیف به ما گفته است، خیلی فرق دارد.»

طبق گزارش‌ها، در جریان آن تماس، ترامپ هشت بار از زلنسکی خواسته بود که در مورد جو بادین و پسرش تحقیق کند.

رئیس جمهوری به خبرنگاران گفت: «احتمالا دموکرات‌ها به این فکر نکرده بودند که ما کسانی را داریم که متن تماس‌ها را می‌نویسند.»

او گفت، بهترین حقوقدانان جهان این تماس را بررسی کرده‌اند و وزارت دادگستری آن را تأیید کرده است.

رئیس جمهوری در ادامه گفت: «تنها کاری که می‌کنم، این است که صادق هستم. من معاملات خوبی برای کشورم انجام می‌دهم و همه این معاملات صادقانه هستند.»

در حالی که تیم دادرسی خواستار ارائه شواهدی شده‌اند که در طول تحقیقات کنگره، کاخ سفید از ارائه آن‌ها خودداری کرده بود، مشاور حقوقی رئیس جمهوری در سنا، با اتکا به تصمیم میچ مکانل رهبر اکثریت سنا مبنی بر نپذیرفتن شهادت شاهدان به خاطر مقررات محاکمه، با ارائه اسناد و احضار شاهدان مخالفت کرده است.

© The Independent