سه میلیون دلار جایزه نقدی برای کشتن ترامپ

نماینده مردم کهنوج می‌گوید هرکس ترامپ را بکشد سه میلیون دلار جایزه نقدی می‌گیرد

احمد حمزه نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی - عکس از  وب‌سایت فرارو

احمد حمزه نماینده مردم «کهنوج» در مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه «اگر همه کرمانی‌ها در راه حاج قاسم شهید شوند، ابایی ندارند» مدعی شد: «به نیابت از مردم کرمان برای هر کس که ترامپ را به قتل برساند سه میلیون دلار جایزه نقدی می‌دهیم.»

از سوی دیگر در واکنش به سخنان حمزه، رابرت وود، نماینده دائمی آمریکا در امور خلع سلاح به خبرگزاری رویترز گفته است که «تهدید به قتل ترامپ توسط نماینده مجلس ایران نشان‌دهنده تروریستی بودن جمهوری اسلامی و لزوم تغییر رفتار آن است». او هم‌چنین سخنان نماینده مجلس ایران را مضحک خوانده است. 

احمد حمزه عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس خطاب به رئیس جمهور آمریکا هم گفت: «شهید قاسم سلیمانی خطرناک‌تر از حاج قاسم است. این را خواهی چشید». 

شهر کَهنوج مرکز شهرستان کهنوج و یکی از شهرهای استان کرمان است. جمعیت شهر کهنوج کم‌تر از شصت‌هزار نفر است. این شهر جزو شهرهای ایران است که ساکنان آن با مشکلات بسیاری از جمله کمبود فضاهای آموزشی و بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در زمره مناطق محروم ایران قرار دارد. در سال‌های گذشته موج مهاجرت ساکنان این شهر ایران باعث شده بود تا مقامات استان کرمان «نبود اشتغال پایدار» را دلیل اصلی این مهاجرت بدانند. 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمد حمزه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از رهبر جمهوری اسلامی خواسته که «جانباختگان حادثه کرمان را مثل شهدای هواپیمای اوکراینی در زمره شهدا قرار دهند». 

این نماینده مجلس هم‌چنین با زبانی تهدیدآمیز به رئیس جمهور آمریکا گفته است که «اگر حمله پیشدستانه را در قوانین بین‌المللی مجاز بدانید، آیا سفارتخانه‌های شما در منطقه امن خواهند بود؟ مگر نه اینکه سفارتخانه‌های شما محل توطئه برای قتل مردم بی‌گناه ما است، آیا مجاز به انهدام آن‌ها هستیم؟ آیا پایگاه‌ها و مراکز نظامی شما در منطقه برای خیرخواهی مستقر هستند یا برای ضربه به ملت‌ها؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور آمریکا گفته «آیا مجاز می‌دانید که در حمله‌ای پیشگیرانه همه پایگاه‌های شما را منهدم کنیم؟ آیا شما که هواپیمای غیرنظامی ما را مورد حمله قرار می‌دهید نمی‌دانید که روزانه ده‌ها فروند از هواپیماهای مسافربری شما از کنار مرزهای ما عبور می‌کنند که بعضا فرماندهان تروریستی شما را جابه‌جا می‌کنند؟»

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس در بخش دیگری از سخنان خود ادعایی عجیب کرده و گفته «اگر امروز جنگ‌افزار هسته‌ای داشتیم از تهدید مصون بودیم». این نماینده مجلس در حقیقت تلویحا از داشتن سلاح هسته‌ای دفاع کرده و گفته که «باید موشک‌هایی با بُرد زیاد و دارای ظرفیت قابل حمل کلاهک‌های نامتعارف را در دستور کار قرار دهیم. این حق طبیعی ما است».

این نماینده مجلس هم‌چنین پیشنهاد کرده که «حال که اروپا از تعهدات خود سر باز زده است پیشنهاد می‌کنم هرچه سریع‌تر از NPT خارج شده و انفجارهای شکاف و جوش هسته‌ای را انجام دهیم و به دنیا اعلام کنیم که به باشگاه قدرت‌های هسته‌ای پیوسته‌ایم».

روز گذشته جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، تهدید کرده بود که جمهوری اسلامی ایران در صورت ارجاع پرونده هسته‌ای به شورای امنیت سازمان ملل از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج خواهد شد. 

بیشتر از