انبوه جمعیت در مراسم تشییع قاسم سلیمانی

این مراسم در دو شهر اهواز و مشهد برگزار شده است

از صبح امروز مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس در ایران آغاز شد. روز گذشته شهرهای بغداد، کاظمین، کربلا و نجف، صحنه برگزاری این تشییع بودند.

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، و ابومهدی المهندس، فرمانده گردان‌های حزب‌الله عراق، بامداد جمعه در حمله پهپادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند. 

 

برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای برگزاری مراسم تشییع قاسم سلیمانی در ایران انجام شده است و جز اهواز و مشهد، شهرهای تهران، قم و کرمان نیز میزبان مراسم مشابهی خواهند بود.

صبح امروز با انتقال پیکر قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس با هلی‌کوپتر‌های ارتش عراق، مراسم تشییع در اهواز آغاز شد.

چنان که تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد، جمعیت بسیار زیادی برای شرکت در مراسم اهواز حضور داشته‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از انتقال تابوت این دو چهره مهم به فرودگاه اهواز، مراسم در شهر مشهد آغاز شد. جمعیت تشییع‌کنندگان در مشهد نیز گسترده و انبوه گزارش شده است. 

موضوع محل دفن ابومهدی‌المهندس که در دو روز گذشته مبهم باقی مانده بود، در میانه روز و با اعلام تدفین او در شهر نجف روشن شد. بنا به اعلام رسانه‌های رسمی ایران، پس از پایان مراسم تشییع در تهران و انجام آزمایش دی‌ان‌ای، پیکر فرمانده گردان‌های حزب‌الله به نجف منتقل خواهد شد. 

قرار بود که پس از پایان مراسم تشییع در مشهد، تابوت‌ها به تهران منتقل شود و از ساعت ۱۹، مراسم عزاداری در مصلای تهران برگزار شود. ساعتی پیش، سپاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل حضور انبوه شرکت‌کنندگان مراسم در مشهد و اهواز، انتقال پیکرها با تاخیر مواجه، و به فردا صبح موکول شده است. 

فردا، مراسم تشییع، و احتمالا اقامه نماز علی خامنه‌ای بر پیکر قاسم سلیمانی، در مصلای تهران برگزار خواهد شد و پس از آن، مراسم در قم، جمکران و کرمان ادامه خواهد یافت.

طبق اعلام سپاه، قاسم سلیمانی روز سه‌شنبه در کرمان دفن خواهد شد.  

بیشتر از