لباس استتار در جنگل برای نیروی فضایی ارتش آمریکا

رونمایی از این لباس موج تمسخرافکار عمومی آمریکا را به همراه داشت

طنزنویسی به نام جیمز فلتون، به شوخی نوشت: «مگر قرار است چندتا درخت در فضا پیدا کنیم؟» - CHIP SOMODEVILLA / AFP

پس از رونمایی رسمی از لباس مخصوص استتار در جنگل برای نیروی (نظامی) فضایی، افکار عمومی به شدت به تمسخر دولت ترامپ پرداخته‌ است.

 منتقدان می‌پرسند، در فضا چه نیازی به استتار است، و توجه عموم را به این واقعیت جلب کرده‌اند که خارج از سیاره زمین درختی وجود ندارد که بخواهیم همرنگ آن شویم و استتار کنیم.

روز جمعه، نیروی فضایی آمریکا در توییتر از لباس متحدالشکل جدیدش رونمایی کرد. در عکسی که منتشر شده است، لباس جنگی ژنرال چهارستاره‌ای را به نمایش گذاشته‌اند که طرح پارچه‌اش مخصوص استتار در جنگل است و برچسب اسم روی لباس نیز برای استتار مناسب است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروی فضایی گفته است که دلیل طراحی لباس استتار این بوده است که از «طرح لباس‌های متحدالشکل فعلی در ارتش و نیروی هوایی آمریکا» استفاده شود تا در هزینه آن صرفه‌جویی شود.

نیروی فضایی در این توییت خود اضافه کرده است که بدین‌ترتیب، کارکنان نیروی فضایی نیز شبیه «همکاران‌شان که بر روی زمین خدمت می‌کنند» خواهند بود.

نیروی فضایی آمریکا از لباس متحدالشکل ارتش و نیروی هوایی این کشور استفاده می‌کند تا در هزینه‌های طراحی و تولید لباس جدید صرفه‌جویی کند.

اعضای این نیرو شبیه هماران‌شان خواهند بود که بر روی زمین خدمت می‌کنند.

 نیروی فضایی آمریکا

دیلن تیلور، رئیس «هلدینگ وویجر اسپیس»، گفت: «متأسفم که این را می‌پرسم، ولی چه نیازی به استتار در فضا هست؟»

طنزنویسی به نام جیمز فلتون، به شوخی نوشت: «مگر قرار است چندتا درخت در فضا پیدا کنیم؟»

«سگ من در فضا بهتر از اینی که این‌ها از خودشان درآورده‌اند استتار می‌کند. اگر خیلی دلتان می‌خواهد در پولی که مالیات‌دهندگان می‌پردازند صرفه‌جویی کنید، بیایید ببینید، در بخش نوزادان فروشگاه والمارت این لباس ۳ دلار است.»

جکی دی.

در اواخر ماه دسامبر سال گذشته، دونالد ترامپ آغاز به کار نیروی فضایی را اعلام کرد. این نیرو اولین بخش از ارتش ایالت آمریکا است که در طول هفت دهه گذشته کار خود را در این زمینه آغاز کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا ۴۰ میلیون دلار (معادل ۳۱ میلیون پوند) بودجه برای تأسیس نیروی فضایی این کشور اختصاص داده است.

آقای ترامپ در مراسمی در مجتمع پایگاه مشترک اندروز در مریلند، گفت: «نیروی فضایی به ما کمک می‌کند که با تهدیدها مقابله کنیم و بالاترین جایگاه را در میدان جنگ جهان در اختیار بگیریم.» 

«فضا آوردگاه جدید جهان کنونی است. در میانه تهدیدهای شدیدی که برای امنیت ملی‌ آمریکا وجود دارد، قطعاً باید در فضا دست بالا را داشته باشیم.»

نیروی فضایی از لحاظ قانونی، زیرمجموعه نیروی هوایی آمریکاست و در نهایت قرار است ۱۶ هزار نیرو جذب کند.

© The Independent

بیشتر از جهان